Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

torsdag 1 september 2011

Inget för känsliga läsare.

Ja men måste ju få ner här vad som hände igår ju:-)

Efter inskolningen på dagis skulle jag å lilleman in på BVC för vägning mätnin och vaccination.
Står här å väntar på bussen då en kvinna kommer å går (inge konstigt me de men det som händer sen var ju lite skrämmande)
Hon ställer sig brevid och väntar i en minut kanske sen PANG så ramlar hon ihop å då menar jag att hon dåsar ner utan rak lång med bakhiuvet först i backen.
Hon börjar krampa och fragman rann ur munnen medans blodet rann från såret i huvet.
Jag får lite smått panik och sliter tag i mobilen och ringer 112 men då man har en fucking jävla experia mini pro så kan man ju inte ens göra det. Tanten i andra sidan luren hör inte mig och jag ger upp. Sätter mig brevid kvinnan och ser att hon är fett medvetslös och okontaktbar.  Ser att Carina (en kvinna från byn) kommer å går (som tur var) och ropar på henne och ber henne ringa och vi sitter med kvinnan tills ambulansen kommer.
Kvinnan har då vaknat upp och återfått medvetandet men var rätt tagen åså. Hon sa att hon hette anki och kom från söderhamn.
Hennes största problem just då var att vi tvingade henne att ligga stilla och inte resa sig upp, hon skulle promt ta upp busskortet så hon kom med bussen.

Ja så var det. Vet inte vad som häde med kvinnan sen men ambulanspersonalen såg till att hon fick hjälp och kom in på sjukan.

Rätt ruggigt då jag fick lite flaschback. För ett antal år sedan då jag bodde inne i stan i åvik så skulle jag barnen och anders ner på stan då vi bevittnade när en ungkvinna hoppade från ett tak och dog. Smällen från när hon landade glömmer jag sent å fallet igår påminde mig om det.
Usch å fy. Hoppas kvinnan från igår blev frisk och fått veta vad det va för ngt.  Hoppas hon inte behöver vara med omdet igen.

Ja så var det med det. . . . . . . .
Jag kanske låter kall men det är jag verkligen inte. Skulle vilja gå och ta reda på hur det gick för henne men vill inte engagera mig alltför mkt känslomässigt.

1 kommentar:

  1. Hua så läskigt.. Det är såna gånger det är tur att det finns folk kring en... Sen det där med telefonen.. Har du Telia??? Är super många som har problem med Telia just nu.. Låter väldigt konstigt..

    SvaraRadera