Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

måndag 3 augusti 2015

Long time no see..............

 Nu var det verkligen en evighet sedan jag skrev.  Sist jag skrev hade jag precis kommit he, från sthlm när det var fitnessgalan i globen. Har blivit några vändor ner efter det oxå men även en massa andra saker.
Barnen har tex haft examen från skolan och har snart haft sitt sommarlov klart.
Dom har badat, vi har myst, vi har varit i sthlm och grönalund, vi har varit i sthlm på tävling, vi har varit i bollnäs, vi har varit i lekparken, vi har varit inne pga det ständiga regnrusket ute, barnen har lärt sig cykla, jag har varit i falun hos min älskade vän keith, vi har varit i trolska skogen   osv osv......................

 Jag har varit sjuksriven sedan i april och sedan dess har jag mått skit och det har inte direkt blivit bättre utan sista tiden har varit kaos i huve´.
Jag har mått dåligt och varit nere pga många orskaer som jag inte tänker gå in närmare på men det är rätt tungrott nu kan jag säga. På ytan syns inte så mkt, smink kan även trolla bort mkt. Min handläggare på försäkringskassan berättade för mig när även min handläggare på arbetsförmedlingen var med att då jag inte hade börjat med ngn ny medicin eller hsde ngt benbrott så var jag inte medicinskt sjuk och då var jag inte sjuk och har därför inte rätt till ngn sjukpenning. Hon sa även att eftersom jag har vårdbidrag för mina adhd barn så har jag därför en arbetsförmåga då hon ansåg att jag gjorde ett stort jobb hemma men grejjen är den att jag försökte förklara för henne att jag inte klarar av kidsen just nu och att det redan känns för djävligt att jag inte ens klarar av mna egna barn och att deras pappa måste vara hemma och ha dom men det vägrade hon tydligt att lyssna på.  Sista gången jag träffade henne så var jag så nära på att slå på kärringen så jag var tvungen att gå ut därifrån och räkna lite får innan jag min handläggare på arbetsförmedlingen och "hon" kunde fortsätta.
Att jag redan under tiden jag studerade kände mig slut och utbränd hade inget med mitt mående att göra tydligen å ändå så vart jag sjuksriven nästan i anslutning till att vi gick ut skolan.
Jaja för att göra en lång historia kort så har jag sedan 1½ månad inte haft ngn som helst inkomst och det gör inte direkt mitt mående bättre eller lättare. Har senast idag lämnat in ett personligt brev till min nya handläggare som just nu är på semester och vilken tror har tagit över hennes ärenden? Jo min gamla handläggare!!! Jaja tror Min gamla handläggare vet att hon inte ska hantera mitt ärende utan bara låta det ligga tills min nya är tillbaks från semestern den 10/8. Min läkare ska även skicka in ett tydligare intyg på min sjukskrivning. Jag hoppas att min nya handläggare på försäkringskassan inser faktum. Har liksom inte bloggat sen i maj heller och det beror ju även det på att jag inte har orkat. Orkar liksom inte skriva att allt är bra när det egentligen är helt åt helvete men nu måste jag få skriva av mig lite känner jag.

Min träning har verkligen blivit lidande då jag knappt orkar kliva upp på dagarna, hur mkt jag än sover så är jag lika trött när jag vaknar och mina ögon värker konstant.  Vill verkligen träna och längtar till gymmet som bara den men måste ge det här tid den här gången så jag inte sitter här igen snart igen. Har varit sjuksriven för utbrändhet förut och den gången hoppade jag på jobb till 100% direkt efter en halvårs sjukskrivning, den här gången tänker jag ta det lite slow och låta allt ta sin tid.

Ska överföra lite bilder från diverse äventyr som vi haft här i sommar så kommer det upp fler inlägg snart.
Tack för att ni tagit er tid och läst ända hit !!!!


Kärlek

My Life, My Passion & My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar