Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

fredag 15 januari 2016

Mitt liv är inte perfekt å jag är stolt över det!!!!!

Asså det här med att vara bipolär är ibland helt fantastiskt då man mår bra och inte får så stora konsekvenser av sitt handlande. Just nu mår jag bra i själva bipoläriteten men jag är ju även utbränd och har som om det inte räckte så har jag ju även adhd. Kan vara svårt ibland att avgöra vad som tillhör vad och just nu är det så. Jag är enormt trött, sov till halv ett idag och det är nog min utbrändhet som styr det men sen att jag alltid har varit pedantisk här hemma å varit manisk på städning i åratal men nu helt plötsligt så har jag slutat städa för jag har ingen ork till det, är det min bipoläritet eller är det utbrändheten det också?
Jag är lite nervös för snart går min sjukskrivning ut och jag är så slut i psyket. Jag kommer inte ihåg nåt längre, orkar inte lämna kidsen på dagis på morgonen, inga sysslor här hemma blir gjorda och ja jag går som i en dvala. Har väldigt mkt hjälp av J men jag vill bara bli pigg och frisk igen, jag vill ha energi och ha tillbaks min lust att göra saker och min livslust. Ja nu vill jag inte direkt hoppa framför tåget (inte just nu iaf) men jag är liksom lite likgiltig till det mesta just nu å det är skit jobbigt. Nu har jag bestämt att vi ska  storstäda imorgon men vi får se om det blir så då jag har tänk så varje dag hela veckan men än har det inte blivit av. Måste få lite hjälp att börja å komma igång så kanske jag är på g................ja jag vet inte men jag måste iaf till läkaren snart och få nån bot på mitt mående. Litium är ju en medicin mot bipolär men jag vågar fan inte börja käka det då jag vet att många blir så känslolös och typ aldrig är glad eller ledsen utan bara är som ett streck typ..........haha vilka kassa förklaringar jag har å dessutom ska man ta så många blodprov å när jag ska göra det så får dom ju söva mig eller droga ner mig kraftigt. Har en våldsamt stort kontrollbehov å framför allt när det gäller sprutor. Inte vem som helst som sätter en spruta i mina vener e. Har aldrig varit å kommer aldrig vara heller. Gud va jag skriver skit just nu men men det är så det är och jag måste börja skriva av mig igen så jag kanske får lite terapi haha
Lös eller skit i det !!!! Gillart eller ogilla jag skiter helt klart i vilket för det här är mitt liv och min vardag.

Hade inte rökt på två dagar men det sket sig dag då jag blev så grymt nervös över en grej så jag tog en cigg, nu har jag tagit fyra  och jag funderar på om jag ska gå ut å ta en till eller om jag ska försöka vara utan nu. Äh det blir som det blir!
Även att min matlust har försvunnit så idag petade jag i mig lite men igår åt jag inte ett skit...........jo några tuggor potatismos å i förrgår kommer jag inte ihåg men tror inte det va så mkt då heller.........är ju även lite upp å ner med maten. Ibland äter jag som man ska men i perioder så äter jag konstant hela tiden å sen får jag en period då jag inte äter så mkt för det känns som att jag har ätit upp mig och har ett lager att ta av.
Jag har alltid varit en periodare av allt men det beror ju på att jag är bipolär men tänk om man hade fått en diagnos när man va liten så att alla blodprov redan va tagna i ung ålder medans man inte hade samma sprutskräck. 
Ja som ni hör så har jag rätt mkt med mig själv förutom fem adhd barn så mitt liv är inte som alla andras medans många känner igen sig. 
Idag ska man ju framstå som perfekt, bara dom finaste bilderna med dom perfektaste sakerna får flest likes osv . Jag är inte den typen som jagar lies eller som måste ha bekräftelse via insta eller Facebook men däremot måste jag ha enormt mkt bekräftelse på annat sätt. Jag vet att jag duger som jag är och är nästintill bäst (min bipolära sida som talar) men alla vill väl bli sedd nångång I guess.
Så om ni som läser har synpunkter eller tycker jag är helt vrickad så säg det. Även ni som håller med mig och som känner igen sig kan ju såklart höra av sig. Kan vara rätt kul att veta vad ni tycker :)

Vart va jag nurå?
Jo jag skrev ju att jag började röka igen, så typiskt mig!!!!
Va ner på stan och hämtade mediciner till kidsen, träffade Madde och tog en cigg med Hussein och Maik.................Hem sen med bussen då det är typ 20 minus här uppe å jag höll bokstavligen på att frysa arslet av mig. Har inte så mkt hull heller som kan värma mig. J gjorde mat å jag har typ sutit på soffan sen jag kom hem å myst med kidsen. Nu ligger dom två minsta och lugnet har lagt sig här hemma .........nästan iaf. Dom stora tjejerna är rätt duktiga på att föra ett jävla liv dom å. Härom dagen fick den ena av tjejerna ett damp utbrott (vilket dom får varje dag) å började smälla igen dörren hundra gånger, J ledsnade och hakade av dörren å jag har aldrig sett ett ansiktsuttryck som det hon fick då..............blandning av panik/ ilska/förvåning..................dörren sattes fast på eftermiddagen då hon kom hem från skolan igen så ni inte tror att vi plågar dom i onödan (vilket hon fick det att framstå som) haha

Nä nu ska den här damen lägga sig å kolla en bra film å se om hon lyckas hålla sig vaken mer än tio minuter.

Va rädd om er och varandra <3









My Life, My Passion & My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar