Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

onsdag 3 oktober 2012

tiden

En stund sen jag skrev riktigt och lite har väl hänt men inget speciellt för er utan mer såna saker som är viktiga för oss.

Först var ju jag till läkaren och fick veta att jag än en gång hade lunginflamation och pencilin står på listan för mediciner.

Mår faktiskt mkt mkt bättre, bara lite hostig just nu.


Lilla lilla Loui har ju inte mått så bra. Han har haft en förkylning till att börja med men på det så har det funnits andra besvär oxå.  Han har haft fulla å då menar jag verkligen fulla ansiktet med utslag (små upphöjda röda utslag som kliat och då blivit varigt) han har även haft fruktansvärt ont i magen och skrikit konstant så fort han ätit. På det har han även spytt från ena gången han ätit tills nästa gång han ätit.  Fick höra av bvc att han hade hormonplitor, att han hade kolik och fick börja ge han minifom, att spy så mkt var normalt.  Jag fick nog i går och ringde bvc igen men dom svarade inte så jag pratade in att dom skulle ringa upp mig vilket dom inte gjorde.  Under tiden jag väntade på att dom skulle ringa upp mig så googlade jag "utslag på barn" fick upp en sida med komjölksallergi info. Såg en bild och läste och innan jag läst fyra rader var jag säker på att det var det Loui hade.

Till slut orkade jag inte vänta på att bvc skulle ringa upp så jag kontaktade mitt hjärta ist. Dom tyckte jag skulle komma in med honom så fort som möjligt.  Sagt å gjort så åkte vi in.  Tog bvc sköterskan en sekund att konstatera det jag redan viste.  Fick genast en ny helt ko mjölksfri ersättning och en tid till en läkare imorgon torsdag. En remiss skickades upp på barnmottagningen inför alla utredningar och div undersökningar som kommer att genomföras.

Frågade om jag kunde smörja honom med något och jag kunde ta hydrokortison.


Idag är han tusen gånger bättre och hans utslag är nästan helt borta. Magen är väldans mkt bättre men inte helt ok än.

Jag är lyckligare än på väldigt länge och hoppar av lycka när jag inser att min son kommer bli bra.


Ja vad har mer hänt då?

Jo vi har fått nycklarna till lägenheten i stan och har även hämtat tapeter till två rum men har några rum kvar att bestämma tapeter till. Svårt ju men det blir säkert bra i slut ändan.


J har oxå blivit sjuk så han låter som en kärring, åh va det kliar i halsen å åh va ont i öronen de gör men såna är ju dom där karlarna vi inte kan leva utan så bara att flina å se glad ut de!


Imorgon äre dags för läkarbesök med Loui och jag är faktiskt rätt nyfiken på vad han ska göra.

Är det någon av er som har erfarenhet av komjölkallergiska barn så kom gärna med råd och mer fakta för det får man nog aldrig nog av som förälder.


Är med och tävlar om ett pkt friens lego och jag önskar verkligen att vi har tur och vinner men chansen är ju minimal. Filippa skulle bli så himla glad för hon verkligen älskar friens legot.


Ja så är läget hos oss och nu ska jag gå å kika på lite kläder till barnen, cerine behöver ha nya täckbyxor och jacka, Vincent behöver ha overall, Filippa overall och Nathalie en täckjacka. Har sett några fina men vi får se vad det blir. Även vinterskor skulle dom ha haft men men var sak har sin tid.


Nu äre iaf tid för mig att plocka ur diskmaskinen och göra mat till Lilleman.


Ha't gött


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar