Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

onsdag 21 augusti 2013

BITTER FITTA

Återigen var det några dagar sedan jag skrev sist.  Ja jag har helt enkelt inte tid och ork för bloggen just nu. Funderar på en ny bloggdesign för att muntra upp och peppa mig själv att skriva.  Jag skriver ju mycket för min egen skull också, fatta va kul å läsa om massa år. Man kan gå tillbaks å minnas och glädjas åt det roliga och gråta åt allt tragiskt.

Barnen har börjat skolan igen och jag hämtar å lämnar omvartannat.  Nästa vecka ska Vincent skolas in på dagis och veckan därpå är det loui:s tur för att entra dagisvärlden. Själv ska jag plugga så det blir J som skolar in båda barnen.  Ska bli kul å se hur det går men det går säkert bra, hur det ska gå för mig å vara utan alla kids HELA dagarna vette tusan.  Skönt att få göra något för mig själv men ändå konstigt. Det löser sig säkert det också!!!!

Igår var det kaos i mitt huvud.
Jag var så inihelvete arg å ledsen.
Började med att Filippa vägrade följa med hem då Jag, vincent och loui hämtade henne på skolan, Stog och tjatade, gnatade och mutade ett bra tag innan hon gav med sig.
Mitt humör och tålamod hade då redan fått sig en käftsmäll.
GIck ner på Lindex och både filippa och vincent var mer vild än tam..........Ja ni vet när dom springer runt, gömmer sig, drar i skyltdockor, skriker och allmänt uppför sig illa. Jag hade köpt en tröja till vincent så han tar av sig naken i kön och ska sina nya kläder på sig, hela kön skrattade och pratade tyst.............bitches!!!!
Det kan jag bjuda på för barn är barn och att han klädde av sig gjorde mig mindre än när dom springer runt och skriker och rör allt.
 Tog mina små härliga barn och gav dom en skopa salt i hissen (sa till dom på skrarpen och förklarade att man inte gör så).
Gick in på hemköp och skulle hämta ett paket till loui som fyller år snart.
Jag hörde hur barnen lekte och lät en bit bort men jag stod i kön och tänkte att jag skiter i dom utan jag ropar då vi ska gå ist för ibland blir det bara värre av att hela tiden vara på dom å säga till, så sagt och gjort jag lät dom vara.  Ropade på dom när vi skulle gå ut, Vincent vägrade komma om han inte fick godis, jag förklarade att det inte var lördag och att vi skulle hem å käka och att han kunde få en glass efter maten om han var snäll.   Han ville inte riktigt samarbeta utan sprang in under kassan och satt där, jag gick dit och drog fram honom.  Han stack dit igen så fort han kunde.  Då jag hade både påsar och en vagn att bära så kunde jag inte bära ut honom heller.  Jag tänkte att om jag börjar gå så brukar han alltid komma tillslut.  Började gå och filippa som gått snällt med mig fick för sig att vända och hämta honom.  Jag gick ut och stod vid dörrarna och väntade.  Då kommer Filippa släpandes på en vincent.  Hon drar honom i armen ut å han ligger på golvet.  Samtidigt kommer en gubbjävel å börjar skälla ut mig.  Hur fan ska jag kunna se vad dom gör då jag är ute å dom är inne???!!!
Jag skäller tillbaks
- "Å du måste lägga dig i eller? Gubbjävel, hållkäften"

Asså det såg ju lite hemskt ut då hon kom å drog honom efter golvet men va fan jag såg det ju inte ens å hade jag sett det hade jag såklart reagerat å gjort något men nu gjorde jag inte det.
Jävla gubbe, fan böj dig ner och hjälp till ist för att kritisera för fan.
Jag gör allt å lite till för mina barn men då tålamodet var slut redan och humöret på botten så klarade jag helt enkelt inte av att bara ta skit från en gubbe som inte vet ett jävla skit om mig eller mina barn.
Att ha en två tre och snart fyra barn med adhd gör att man kanske hörs med än andra familjer, det betyder inte att jag inte har regler eller sköter mina barn som jag ska, ibland så måste man låta barnen sköta sig själva för att lösa situtationen på bästa sätt.
Jag gick hem och var både arg och ledsen. Mest ledsen för att en okänd som inte ens känner mig kommer och kränker mig som mamma och som kritiserar det enda som betyder något för mig.
En gubbe som antagligen inte har en anning om hur adhd barn ibland måste hanteras.  Va fan skulle jag ha gjort då liksom???  Hade det varit bättre om jag slagit ungen eller, gubbjävel???
Skulle aldrig röra något barn på det sättet så då går jag heller därifrån och andas i en minut för att sedan ta tag i det igen.
Man kan inte ha kontroll över alla situationer då man har fem barn varav tre diagnostiserad ADHD. Vincent kommer säkerligen oxå få diagnos så småningom då han just nu är vildast av dom alla.  Barn ska vara vilda enligt mig, jag tror det är nå fel så fort jag ser ett barn som sitter stilla och knappt vågar röra sig utan tillåtelse, Mina barn ska vara livliga och våga ta för dig i livet men nu är mina barn LIIIITE Väl vilda för min å alla andras smak.
Dom hörs, syns och tar för sig vart dom än är!!!!
Att jag skulle vara en sämre mamma bara för att jag igår gick ut från hemköp och inte såg vad som hände därinne är ju bara patetiskt. Dom som har den åsikten är ju inte ens medveten av vad en mammaroll innebär. Hade jag vetat att filippa skulle gå in och dra med sig vincent ut i armen så hade jag såklart gått in efter och bärt med mig honom ut ist men nu trodde jag inte att det skulle hända, förlåt mig men jag är inte mer än människa och ingen tankeläsare eller sierska.

Detta har hänt en gång förut då jag lyfte upp cerine i overallen från golvet då hon var liten, det tyckte en gammal dam att man verkligen inte kunde göra.  Nucka gå å döööööö!!!!!
Ja som ni ser är jag otroligt arg just nu och mest ledsen.  Idag har jag varit inne hela dagen förutom en lite kort tur bort på mitt hjärta med nahtalie, vincent och loui var med och under den korta promenaden så hann vincent bråka med mig så jag kommer vara inne resten av dagen.
Kommer aldrig mera läma/hämta på dagis själv och defenitivt inte gå på stan med barnen. Jag kommer inte göra ett skit med barnen i fortsättningen. Sen får jag väl hoppas att den där "gubben" är nöjd. Hjälp till när ni ser någon förälder som har det svårt ist för att kritisera.
Jag tror på karma, det man ger får man tillbaks. Jag ger oftast allt av mig själv till alla jag möter, jag är trevlig och hjälpsam och gör allt för att vara en bra medmänniska men från å med nu är jag en bitter jävla häxa!!!!!

Nä nu ska jag vänta på mannen så jag kan gå på apoteket och hämta lite av barnens mediciner................!!!!!


See ya




My Life, My Passion & My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar