Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

onsdag 2 februari 2011

Bränt en massa pengar nu igen..................

Åh lord va skönt att ha tandläkar´n gjord.  Gick superbra.  Dom drog bort en del av tanden och fyllde upp medfyllning på den delen dom drog ut.  Jag är så lycklig.  Dom frågade om jag ville ha bedövning men jag avböjde.  Blödde som en gris men men det går över iallafall eller rättare sagt så gick det över rätt fort.
Hade med mig Jonas, Filippa och Vincent i väntrummet men eftersom karlar är som karlar är mest så kom Filippa in till rummet flera gånger och sprang runt och lekte i korridoren hela tiden så personalen så måttligt irriterade ut.  Jonas själv satt och läste tidning.   Åh ja vad säger man det ska vara en karl till det. 
Till sitt försvar när jag frågade om han inte hade ngn koll alls på barnen så blev svaret "men jag sa ju till henne flera gånger" .   "Öh jaha men man kanske måste srpinga efter henne å ta henne då!!!!"
Då kläckte han ur sig " Ja men jag hade ju vincent som jag inte kunde gå ifrån.
Hmm ja Vincent sitter fastspänd i vagnen och han hade nog inte dött av att pappa försvann i en minut max.

Efter många om och men kom vi därifrån 1700:- fattigare men med hela tänder.  Bra det !!!
Gick på Mc donald´s så mannen och barnen fick nåt i magen.  Själv så åt jag några strips och var sen nöjd.
Tog en sväng förbi  ÖB när vi ändå var i närheten.  Brevid ÖB finns det vist en klädesaffär, vet inte hur länge den har funnits där men jag har totalt missat den helt.   Vi gick in dit först och kom ut några lappar fattigare.  Köpte bla.
En snygg mysis till mig eftersom jag alltid tar Jonas stora mjuka tröjor. Nu hoppas han att jag håller mig till mina lite oftare.
Även Jonas köpte en likadan men en blå.


Ett par vantar i skinn till mig, jag är ju så himla frössen av mig när det gäller händer och fötter. Kan aldrig få för många vantar!!!


Nya mössor till Natthalie och Cerine. 


Nathalie har tappat bort sina favorit handskar och vägrar ha andra så nu fick hon nya från Lindberg.


Sen vart det en sävng på ÖB som sagt.  Blev en massa "skräp" men mkt av det vi skulle ha fick vi med oss. 
Köpte tex. dammsugs påsar, dammsugs kulor (ni vet såna som gör att inte luktar pung när man städar), Lite målarfärg, sandpapper, rakblad (jag brukade alltid raka mina ögonbryn förut för att spara tid och dom var faktiskt riktigt fina på den tiden men nu har det gått några år då jag har noppat och hållt på med olika varianter så nu ser dom ut som skit men nu äntligen ska det bli ordning även på dom), jonas skulle ha nån ugnsform m.m. Ja kort sagt en massa saker.  Filippa fick välja en sak bara för att hon var så duktig och gick hela väge dit, det blev en

Riddarutrustning. 
Hon är lite pojkig min lilla Fillan när det gäller vissa saker som Lego, kriglekar, riddarsaker m.m. men inte fan gör det nåt.  Hon måste ju få leka med vad hon vill.  Vill Vincent ha en docka i framtiden så inte nekar jag honom det bara för att han är en pojk och inte förväntas leka med det. Herregud barn är ju barn och måste få utvecklas och leka med det dom tycker är roligt, håller ni inte med????

Kom hem vid sex.  Vilken himla tur att Cerine och Nathalie var hos mormor för cerine är verkligen inget för det här med att gå i affärer och inte gå heller för den delen.
Barnen kom hem från mormor vid sju.  Dom har varit där större delen av veckan men nu är dom hemma igen mina små älskade barn. 
Filippa skulle åka till mormor imorgon och även att Nathalie skulle med då.  Cerine är nog lite less på mormor för hon ville promt på fritids efter skolan och absolut inte till mormor igen.
Själv ska jag iväg in till stan för ett möte på förmidda´n.  Asså den här och förra veckan har varit extrema tycker jag.  Har haft möten, läkarbesök och undersökningar varje dag.  Ser fram emot nästa vecka som jag hoppas bjuder på andrasaker än en massa tider att passa.
Vila är välkommet!!!!

Pratade med min älskade Kusin idag,  Hon och hennes söta son Love kommer upp ev till veckan som kommer!!!
Åh längtas!!!





My Life My Passion My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar