Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

fredag 4 augusti 2017

Härliga dagar

Dagarna går så fort nu och sommaren är snart förbi men först ska det vara hälsingemarknaden i början av september och jag råder att alla som kan åker hit och besöker marknaden. Är nog en av sveriges strörsta marknader.  Massa knallar och karuseller och sol får vi hoppas. Jag älskar verkligen sommaren men hösten har sin charm oxå, tända ljus och lite mörker som faller på kvällarna. Mysigt tycker jag, vad tycker ni?

På lördag fyller Cerine år och jag har fortfarande inte bestämt vad hon ska få i present men det hinns nog med. Får skicka efter på express leverans.


I tisdaś  fick vi finbesök från sthlm, så mysigt att ha dom här i några dagar.
Så igår, började vi med att åka ut på maln (vilket är ett badställe här utanför stan med havs vatten och en stor strand som är lång grund.
Sen på vägen hem så stannade vi på hot chili och käkde med alla.  Mumsigt värre men mina små pojkar har ju lite svårt att sitta stilla en längre stund om det inte vankas godis för då kan dom minsann sitta still en evighet. Hur är era barn att ha med sig på resturang?

Sen hem för att tvätta lite och mysa lite bara. På kvällen blev vi sugna på nå gott så vi drog iväg på max och köpte käk och lite milkshakes. Barnen växer ju så dom äter så det knakar, ja inte loui och vincent dock som man får tvinga i mat men resten av skaran äter så fort dom kan.........  Onsdag morgon vaknade jag klockan tio. Hade vaknat  till några gånger innan men lyckades somna om så vincent och loui hade ätit ett antal yogurtar och busat på lite men dock väldigt snällt motför hur det hade kunnat sett ut här. Så när jag vaknade var Nettan redan vaknen, likaså nathalie som hade hunnit vara iväg på sin körskola (moppekort ).  Sovmorgon delux, så tack nettan för det!!!!!

Gjorde oss klara för att åka mot bjuråker och mot mina äldsta barns farfars grav. Emil var hemma med Vincent, Loui och Filippa under tiden. Planterade lite nya fina blommor på graven och sen passade jag oxå på att besöka och plantera en blomma på Igahs grav.

Hem igen för att typ vända i dörren och sen iväg på maxi för att handla lite sallad å tillbehör till maten. Köpte även blekmedel och silver färg och även röd färg, mitt hår är bara hår för mig och jag exprimenterar rätt kraftigt med det och framför allt när man var yngre. Äh det växer ut igen är min filosofi, kommer ihåg när jag hade hår ner på röven åså kom det en morgon då jag inte orkade med tovorna som blir när man har så långt hår så jag tog en drop in tid på morgonen och klippte mig axellångt...............ungefär så ser jag på mitt hår!

Vi grillade iaf, massa kyckling och till det blev det strips, potatissallad, sallad, halloumi och majskolvar. Vincent och loui åt lika lite som vanligt men dom åt sig mätt på annat ist.
Martin åt också här så vi var ett gäng så barnen satt lite varstans, älskar att ha många här ibland och det känns som en stor familj.

Blekte håret i tre omgångar samma kväll, å färgade även rött som blev mer rosa. Men nu sitter jag med en andra röd färg i håret och hoppas på lite mörkare resultat. Mitt mål är rött hår med svarta toppar.  KOmmer nog bli gööööörnice när det väl är som jag vill ha det, om håret sitter kvar då vill säga.

Blev väldigt lite bilder knäppta under dom här dagarna men man vill inte alltid gå med kameran i högsta hugg heller ju.







My Life, My Passion & My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar