Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

måndag 17 juni 2013

BUP Fotboll Examen

Men herre min gud va jag har varit dålig på att blogga den senaste tiden. Har inte haft ork eller så mkt skriva om har jag tyckt men nu i efterhand är det så mkt jag hade velat dela med mig av direkt för att komma ihåg allt.
Mitt minne har förresten blivit dåligare på senare tid, kanske har att göra med att jag har mycket att hg hålla reda på eller oxar bara allmänt hjärnsläpp som slutit i liiiite för länge. Eller oxar har det att göra med att jag har hittat en knöl eller hittat å hittat, snarare den hittade mig med en jävla smärta. Doktorn sa att han kunde sätta pengar på att det berodde på att tandläkaren dragit ut en tand. Jag tror inte att det beror på det och för det andra så tjänar väl läkare bra så han kanske bara känner för att spetsa till vardagen och sätta pengar på hans "besök". Haha näe men skämt å sidor så har jag som sagt haft väldigt ont, nu har det mesta gått över men ibland känns det som om det trycker på ner mot ansiktet å då gör det fläskigt
ont igen och jag blir lite yr. Åka det märks väl, antingen får han behålla sina pengar eller oxar stämmer jag honom (om det skulle vara nåt allvarligt) å jag får alla pengar mohaaahaa.

Så vad har hänt då.

Jo förra Söndagen hade Nathalie och Cerine pool spel här i stan. Regn regn å åter regn.
Jag jobbade i kiosken och sålde fika till alla frusna föräldrar.
Kidsen gjorde bra matcher och några vann dom å några blev oavgjorda och nån förlorade dom. Team hudik är faktiskt rätt duktiga lag i största allmänhet så alla vet PUNKT!

Veckan började och måndag var vi inbokade på möten på BUP ang Filippa. Än är inte utredningen klar så det blir ett antal besök där framöver innan allt är klart.

Dagarna tillbringade vi antingen i lek parken eller inne beroende på väder.

Så äntligen var torsdagen här och barnens
examen. Ja Filippa Vincent har ju inte varit på dagis på ett år nu så därför hade dom ingen examen i år.
Åh va vackra dom var eller det är dom såklart alltid men ja ni vet . . . . . Fin i håret, nya kläder å allt de där.

Fredagen börjades med att Nathalie s kompis
Zimone kom hit. Åh gud va jag saknar näsviken ibland. Tur dom fortfarande träffar sina gamla klasskamrater ibland.
På kvällen var det dags för årliga hudik cup. Nathalies lag spelade hels helgen och i fredas höll ja på å skicka henne fel å på fel tid. . . .  Snacka om yr morsa.
Hon kom iväg iaf medans jag blev hemma med zimone som skulle åka hem.  Dom förlorade och hon var lite små sur över förlusten men det gick fort över tack å lov.
Cerine åkte till stödis vid sex och myste lite innan kidsen somnade ovaggade peppar peppar. 
Lördagen samma sak, hudik cup för hela slanten i regn såklart. Jag var hemma med kidsen medans J äkte och jobbade.

Idag är det söndag och jag har hunnit med att jobba ett arbetspass för fotbollen. Vi städade efter dom kids som sovit i skolbyn. Vi blev klar lagomt till att det var dags för avspark. Tjejerna gick vidare och vann hudik cupen.  Bra jobbat å kämpat alla tjejer. Fan va ni är bra!!!!
 Hem å hann käka innan cerine kom hem och återställde ordningen här hemma. Nu är alla samlade igen till allas lycka.

Imorgon är det en ny vecka och barnens första vecka på sommarlovet. Suck och skratt på samma gång.
Asså jag är redan trött på tjat men samtidigt är det så underbart att få ha dom hemma hela dagarna. Slippa allt jävla gnat å tjat om att dom ska vakna och att dom ska göra läxor m,m,  Dessvärre kommer det alltid nya saker att tjatas om tydligen.  Tror dom har tjatat om säkert tio saker på några dagar, allt från kläder till iphones.  Fattar förresten onte vad dom ska ha nya mobiler för då dom har och dom ändå aldrig har dom med ändå. Inte när man ska ha tag i dom iaf.

På tisdag har jag ett möte jag ska på, sen ska jag gå å fixa nytt pass inför kryssningen med gamla jobbet å sen så sist av allt så har nathalie fotbolls match på kvällen.

Fredag är det midsommarafton, vad ska ni göra???
 Vi ska som vanligt samla familjen och släkten och grilla.  Förra året var vi hemma hos oss i näsviken men detta år är det lite svårt då vi bor mitt i stan så vi ska träffas i borgarparken och spela lite brännboll, barnen kan leka och äta gott.
Dagen efter ska vi  skicka iväg barnen till mormor och äntligen ge nathalie och cerine ett varsitt rum men det är lite av en suprise så säg inget till dom.  Ska bli så otroligt skönt att slippa en massa bråk om tex att lampan är på /av när dom ska sova, om att den ena inte städar osv.
Jag längtar så himla mkt, längtar efter lite mer lugn.

Näja nu har jag  skrivit skrivit å skrivit och J har sutit här hela tiden och kollat frågande på mig som om " är du inte klar snart".
Här kommer en himla massa bilder ist.



















My Life, My Passion & My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar