Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

torsdag 20 juni 2013

Road trip, Sprit och skrikiga barn


Olala
Idag började jag dagen som ALLA andra dagar, att ta hand om kidsen.  Det lite avvikande var att min darling kom hem TIDIGT och tog över för jag passade på att dra iväg på en lite roadtrip till sundsvall med min kära syster, carro och nathalie.
Super skönt att komma bort men en anning trångt i bilen..................

In på IKEA och belägrade oss i resturangen för frukost/lunch.  Min andra (av fem) kära syster kom och gjorde oss sällskap.  Mysigt fast vi hade bråttom.
In på Willys och handlade lite kött inför morgondagens grillning i borgarparken.
Hem, kom inte så längt utan möttes av en jävla bilkö som höll på i en halvtimme innan det gick köra igen.

Väl hemma var det bara att in och pussa alla hej och sen hejdå för då kom vi på att "bolaget snart stänger"
På med skor och bege sig iväg till bolaget för några öl till karln.

Hemma och Puuusta ut. Inte utanför dörren nå mer på den här dagen tänkte jag.....................å så blev det oxå.

J åkte å jobba vid åtta och typ i samma sekund han stängde dörren började loui skrika. Tänkte att han somnar väl om som han brukar men till slut så kunde inte mamma hjärtat stå emot längre utan jag gick in dit och där stod han med tårar i ögonen och såg helt förkrossad ut, lilla älskade goooa lillgubben.  Tog upp han och fixade lite välling å la han igen.  Han somnade nästan på direkten. Lilla fina unge, han var ju bara lite hungrig!!!!

Nu på kvällskvisten blev det ändrade planer ang morgondagen.  Menningen var att vi skulle grilla pch mysa med några av släkten i borgarparken.................meeeen sen ringde syrran och sa att dom ville gå på hagmyren (som jag redan hade bestämt med min paappa att vi skulle göra tidigt på dagen)
Så jag ringde pappa och ringde alla andra och avbokade borgarparken.  Dååååååå ringer syrran igen och säger att dom ångrat sig och att dom vill grilla ändå.  Jag tog beslutet att vi hoppas borgarparken ändå för jag orkade inte ringa alla igen och ändra återigen så imorgon drar vi ut på hagmyren en sväng för lek med barnen.
Då ringer pappa och tycker vi ska åka dit vid elva ist för två som vi tänk från början, suck. Då hade vi ju hunnit grilla ändå i borgarparken efter hagmyren. Sitter nu och grunnar på om jag ska skicka iväg ett mess och fråga syrran om vi ska grilla ändå men är inte riktigt säker på att det blir bra ändå för då har man tider att passa och stress är det sista jag behöver just nu känner jag.

Äh jag ringer henne när vi kommer från hagmyren och frågar om dom ska till borgarparken så får vi se då om dom ska dit eller om vi får grilla här hemma på eftermiddan.

Nästa år ska jag hyra en stuga ute på nåt fint ställe och ta med mig familjen och bjuda in släkten om dom vill å bara ta det lungt. 

Näe nu kommer snart karln hem och jag hoppas han har med sig nathalie oxå som fortfarande är i skateparken och har inte hört av sig.  En ambulans åkte nyss förbi mot det håller å ja........ni vet hur man börjar fantisera om det värsta. Usch jag ber då till gud att det inte var för att hämta min älskade dotter som den åkte förbi.

Usch hemska tanke!!!!

Näe nu ska jag invänta dom två som saknas för att hela familjen ska vara samlad å sen ska jag gå å lägga mig tidigt.


Ha nu en helt underbar midsommar, åsså hoppas vi på sol över hela sverige så alla får vara ute och göra dagen så mysig som man behagar.



Tack å hej!!!!


My Life, My Passion & My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar