Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

måndag 3 september 2012

Livet efter förlossningen

Ja men nu så börjar livet återgå till det normala igen om man bortser från tröttheten som är konstant.

Inatt har Loui varit vaken typ hela tiden.  Han har ätit tillägg så jag oxå fick sova en stund.

Jag har ju inte lagt så mkt energi på att få amningen att fungera då min tanke var att sluta amma idag då jag skulle få piller mot mjölkproduktionen. Ena bröstet har därför blivit sårigt och det gör svinont, har därför ammat mest på det andra bröstet.

Mjölken har runnit till och det finns logiskt mer mjölk i bröstet jag ammat med.

Tog ändå beslutet att jag ville fortsätta med amningen ett tag. Först nu har jag insett att det faktiskt kan vara helt underbart att amma.

Hade ju mjölkstockning med Nathalie och fick därför sluta amma, med cerine hade jag knappt nå mjölk och med Filippa och Vincent har jag bara ammat första dagarna då jag gett upp hoppet om att kunna amma.

Min son behöver ha min mjölk i den mån det går och vill ge han det så gott ja kan.

Har även börjat amma på mitt onda bröst nu så vi får väl se vart det slutar. Är ju väldigt hård och har ont men jag hoppas än att jag klarar mig från mjölkstockning.

Ger tillägg då inte mjölken hunnit komma tillbaks efter sista amningen och även bra då jag kan sova och j kan ta över matningen.


Annars är allt som det ska här hemma, går med massa funderingar och planer men det märker ni tids nog.

Nä nu ska jag hämta min älskade man så vi kanske kan sova snart:-).


Bye bye


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar