Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

onsdag 19 juni 2013

Kaos, match och mjukglass

Åh herre gud vilken dag jag hade igår. Började med katastrof och den lilla katastrofen höll i sig halva dagen.
På morgonen hade min lilleman ingen lust att se mamma sitta och leka med brorsan utan för att få upp mig så kissade han lite på köksgolvet, ÖVER HELA GOLVET!  Torka torka torka..............!!!!
När jag torkat färdigt så skulle jag slänga in den moppen jag eftertorkat med in i tvättmaskinen.  KOmmer in i badrummet och Klafs klafs klafs...................................Men FUCK THIS LIFE!!!!  Slang jävlen från tvättmaskinen hade lossnat så när den skulle tömmas så gjorde den det på golvet. Mattan i badrummet flöt nästintill. Torka torka torka (med en annan mopp och en himla massa handdukar).
Suck för dagar som börjar såhär alltså.

Nathalie och cerine tog med sig en skål med tacochips ut på balkongen och naturligtvis så skulle Vincent ha samma sak i en skål.  Innan jag hann så hade han gjort ett tappert försök att fixa det själv. Att han tog fel påse och råkade hälla ut alla miljoner jordnötter på köksgolvet var en annan sak...............iaf om man frågar honom.

Åh yeeees vilket glamoröst liv vi med många barn lever. NOT!!!!


När jag fått tagit det lungt och fått lite vettigt gjort så hörde jag återigen att det lät ovanligt blött inifrån köket. Å loui vart fan tog han vägen???
Hittade vincent och loui i köket. Vincent har då tagit flingor och mjölk i en skål säger han, bara det att han använt golvet som skål och loui i full färd med att smaska i sig en massa mjölk som han inte tål. Redo för att fylla uppsägningsblanketten.
Nu har ju vi gett loui en massa mjölk i både maten och sen har han fått smaka på en å annan glass. Och vet ni, det har gått bra, inte ett enda tecken på allergi. Ren mjölk har han dock aldrig fått tidigare men nu har han fått det oxå. 
Ringde barnmottagningen och sa som det var att vi gett han lite mjölk produkter och att det hittills inte visat några tecken på att allergin sitter i.
Läkaren skulle ringa upp så vi får göra ett nytt prick test.
Tänk vad underbart om han faktiskt växt ifrån komjölksallergin. Skulle vara toppen för honom då han skulle få en stor strut med mjukglass innan vi lämnat sjukhuset..............hahah!!!
Väntar på läkaren fortfarande för man vill ju liksom göra det ganska omgående så man vet hur det står till liksom. ....................................dom ringer väl i dag och meddelar att han är på semester eller nåt, med min tur menar jag!!!!

Iaf så dagen gick (fast jag trodde att jag knappt skulle överleva dagen med mina busiga barn) och på eftermiddagen så blev det stressigt som vanligt då vi skulle hinna äta innan vi begav oss till delsbo på fotboll. 
Nathalies lag hade seriespel mot delsbo och vann med 14-2 typ.  Bra gjort tjejer. Ja delsbo var bra dom oxå men team hudik bättre!!!!!

Kom hem halv nio och då drog J iväg på jobb.  Vi möts i dörren numera.   Jaja så kan det vara, tur man vet att det är under en period bara så man kan se slutet.
Semester, ja det får vi se om det finns tid för detta år.  Har iaf bokat in en furuviks tripp med alla. Sen blir det ju sthlm såklart för att besöka graven m.m.

Även att jag mellan svabbandet igår hann gå iväg på polis stationen och fixa nytt pass, mitt gick ut igår och dessutom stog det fel efternamn på det så nu har jag snart ett nytt pass.  Lite typiskt att bara för att dom klippte mitt gamla pass som jag hade kunna använt mig av då dom är mindre noga på vissa ställen, så kom en massa oväntade paket igår.  Åh jag hoppas hoppas det är väskan från Mirka som kommit.

Sen hade jag pappas sambo här en stund oxå.  Hon skulle köpa ett sånt där jävla häfte rent ut sagt som tjejerna säljer för sitt fotbollslag. Hundra höjdare heter det och i häftet finna en masa rabatt kuponger på div olika butiker i hudiksvall. Dom har ett kvar att sälja nu sen så, 12 från början å då vi kom in i laget så sent så har vi inte hunnit före någon direkt utan snarare att INGEN VILL KÖPA SKITEN FÖR DOM HAR REDAN KÖPT!!!!!
Nästa år ska jag köpa alla själv och kasta skiten så dom slipper hålla på och försöka bli av med dom.
Någon som känner sig manad till att köpa så hojta till, är bla massa på frasses, casablanca, ombonat, JC, mfl.  150 spänn kostar det men det tjänar man snabbt igen bara man använder kupongerna.



Igår hörde jag även av en person som har en speciell plats i mitt hjärta och kommer så ha för all framtid har jag börjat acceptera.  Fan asså att vissa månniskor har den effekten på mig. 
Iaf så har jag inte mått helt OK på ett bra tag men nu så, nu kan jag ta tag i träningen igen och fokusera bättre då inget gammalt groll ligger och gror i bakgrunden.

Näe nu ska jag messa Madde som skulle göra oss sällskap till borgar parken med alla barn.



See ya!!!


My Life, My Passion & My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar