Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

onsdag 2 mars 2016

Tankar och mående från en adhd och bipolär person

Så nu va det en evighet sedan jag skrev igen. Ja varit lite mkt den senaste tiden men det mesta är löst nu och jag är redo för en varm härlig vår☺.
Jag har inte mått så bra den senaste tiden och gör fortfarande inte det men jag känner att det kommer lätta med tiden.
Jag är konstant trött, har ingen ork att göra ngt, har koncentration problem och blir lätt irriterad och har frossa mest hela tiden. Detta tillstånd har nu hållt i sig i ett år och jag börjar bli ruggigt trött på att vara orkeslös.
Dessutom blir jag sjuk så fort ngn säger ordet förkyld. Är pencilin ute  för bara två veckor sedan, hade infektion igen. Två pencilin kurer sen 28/12 är kanske mkt för alla "vanliga" människor men det är min vardag tyvärr.  Mitt immunförsvar är kraftigt nedsatt mest hela tiden. Åt minst med pencilin under min maniska period då jag tränade som mest. Fast då tränade jag tills jag fick stressfakturer ist så allt e verkligen svart eller vitt i mitt liv.

Antingen umgås jag med folk å då gör jag det typ 20 timmar/dygn eller oxå så inte alls. Nu har jag precis kommit ur en period då jag umgåtts mkt med folk och jag känner att jag verkligen behövs mer här hemma hos barnen än med vänner och bekanta. Ja det kanske är en självklar grej för er å egentligen är det det för mig oxå men I bland behöver man komma på det själv och då du  tid att göra det.

Idag fyller Nathalie 14 och jag får lite ångest över att tiden bara rinner iväg utan att man har ngn form av kontroll att hindra den från att gå.

Vincent och Loui är hemma idag då dom har börjat vägra gå på dagis och jag orkar verkligen inte ta den fighten så då får dom vara hemma med oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar