Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

måndag 24 maj 2021

Catching up

Oj oj oj nu var det återigen en evighet sedan jag skrev här. 
Sedan sist har så mkt hänt. Jag och barnen har flyttat, från Hudiksvall ut på landet och vi trivs som bara den. Jag är verkligen hemma här och har min lilla oas här. Så skönt att äntligen ha egen liten gräsplätt och kunna pyssla på ute när man känner för det. Kommer bli så bra framåt sommaren eller ja det räknas nästan som sommar nu men vädret varierar så mkt under en dag, ena sekunden iskallt för att i nästa bli dyngvarmt. Ja iaf så har vi flyttat och trivs som fisken i vattnet. 

Barnen har bytt skola och trivs och HR kommit in rätt bra med kompisar åså. Filippa är väl den som sitter inne mest på sitt rum som vanligt, ska försöka få ut henne bara det blir bättre väder så man kan vara ute. Men det blir nog bra till slut det oxå. Allt löser sig med tiden sägs det.

Slänger in lite random  bilder sen den senaste tiden.

Ja jag har ju gått å blivit singel oxå. Mitt ex och jag vi fick ju inte det bästa avslut om man säger så men allt blir bättre med tiden så bara hantera allt på bästa sätt och ge allt lite tid. 
Är så sjukt hur mkt jag faktiskt älskade den mannen. Han var hela min värld och fortfarande går jag mellan att komma på mig själv med att älska människan för att sen vara nästintill hatisk. Ja allt blir som sagt bättre med tiden men ge aldrig upp dig själv för någon annan. Ingen människa är värd att du ska försaka dig själv eller att alltid sätta någon annan än dig själv i främsta rummet. Kärlek kan vara underbart och självklart ska man både ge och ta men ge aldrig mer av dig själv än vad du får tillbaks. 

Idag är det måndag och jag har haft en barnledig helg och vecka bakom mig. I veckan jobbade jag, å mest bara chillade efter jobbet. Helgen har vart en kanon helg. Fredagen blev det en nykter kväll på volverine, myspys och härliga människor men va inte hemma förrän sent som fasiken.  
Lördagen tillbringades med låååång sovmorgon och sen va det typ bara att duscha å göra sig klar för en blöt utekväll i härliga goa vänners lag. Blev dock lite väl mkt alkohol för lilla annsos del så igår mådde man som man förtjänade. Blåste inte noll förrän framåt 19 på kvällen så jag va inte hemma förrän igår kväll. Duschade å åkte iväg till en vän och snackade skit och åt mat. Så halv tolv inatt kom jag hem och hade så sjukt svårt att somna. Vaknade imorse klockan sex av panik, trodde jag hade försovit mig men det hade jag ju inte gjort å sedan dess har jag inte kunnat somna om igen så det här blir en lång dag. 
Idag kommer barnen hem och det ska bli så skönt för hur behövligt det än är ibland att få vara barnledig från dom små så blir det tomt å tyst och jag saknar dom sjukt mkt vissa dagar. Är ju bara jag och Nathalie hemma varannan vecka och har man gått från att alltid vara fem barn hemma till att varannan vecka bara vara själv med ett "barn" hemma på mindre än ett år så är det svårt att vänja sig vid tystnaden. Nathalie är ju inte hemma hela tiden heller så det blir mkt tid ensam vilket jag behöver men ibland blir det lite för tyst å tomt. 
Nathalie har ju tagit körkort oxå sen senast jag skrev, hon har fått jobb och jobbar på en sportbar i Hudiksvall. Sen har hon sina träningar typ hela tiden så man kan inte säga att hon är hemma så ofta direkt. 
Nu ska den här slitna kvinnan kliva upp och kicka igång den här dagen. 
Hörs hej.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar