Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

tisdag 5 maj 2015

Olagligt

Hur gör ni med det här med cykelhjälm???
Min  äldsta är ju tretton år, hon är med i ett tjejgäng som man skulle kunna säga anses som "innegänget".  Nu är det såhär att dom andra barnen får cykla utan cykelhjälm och har fått gjort det en stund medans jag tvingar min dotter att använda hjälmen för gud nåde mig om nggt skulle hända. Hon tjatar och bönar å ber men jag är rätt hård, vafan det är ju olagligt dessutom och jag tänker inte börja med att lära mina barn att dom ska bryta mot lagarna iaf.  Jag förstår henne, att hon vill göra som alla andra.  När hon kom hem och sa att hon ville ha en Iphone 6 för att alla andra hade det så fick hon och cerine en varsinn men asså hjälm är en helt annan sak då det faktiskt handlar om deras säkerhet.  "men mamma jag kan cykla å jag rmalar inte" brukar hon hävda men Ja du kanske kan cykla men någon annan kanske inte kan köra bil utan kör på dig å då kommer du vara glad att du hade hjälmen på dig!!!!!!
Gaaah jag blir galen på det här tjaten om hjälmjäveln!!!!!!!!!
Hjälp, ge mig råd och hur gör ni med era barn ang hjälm????

Puss å ses


My Life, My Passion & My Fashion

2 kommentarer:

  1. Ring till de andra tjejernas föräldrar och ta upp det. Kanske går det att övertyga de andra mammorna om att ALLA ska ha hjälm så slipper det bli pinsamt?

    SvaraRadera
  2. Jag förstår din frustration men jag tycker du gör rätt som håller på reglerna. När min egen dotter var i den åldern satte jag mig ner med henne och sa vad som gällde. Du kan ju säga till henne att inte vara rädd och generad. Att du som mamma har ansvar för hennes eget bästa. Att fler cyklister jämfört med 10 år sedan numera förstår att man måste skydda sig.

    Veronica mamma till 3

    SvaraRadera