Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

torsdag 21 januari 2021

Sverige sverige älskade land

Im sorry men senaste tiden har vart lite svajig på alla fronter så har behövt isolera mig lite (igen).......men vafan bättre sent än aldrig eller vad man säger :)

Så vad har ni haft för er??

Jag har haft lite att göra trots isolering. Började jobba igen förra veckan och fick en liten mjukstart för barnen hade pappa vecka.

Har vart hos min älskade läkare på års kontroll, så när jag sitter där så kläcker han ur sig att han kanske förmodligen ska flytta till västkusten..........öh.....näeskulle inte tro de då. Fick såndär desperat känsla i kroppen så hade snudd på kunnat friat på plats liksom. Finns ingen läkare som är som han, han är den bästa och har haft honom i så många år nu. Men vafan eftersom det är endast årskontrollerna jag går på hos honom så kan väl en tripp ner mot gbg inte skada en gång om året. Ja asså jag skojjar inte, jag kommer åka dit för att få ha kvar honom. Han är helt klart bäst i sin genre. 

Hade även ett menlöst möte med en medlare för min ena dotter har tydligen hotat en av sina mobbare, jag förstår att hon får nog efter många års utsatthet. Så att hon äntligen gjorde nåt är ett tecken på att hon fått nog och inte tar mer skit nu. Har bråkat med skolor och rektorer och lärare i många år men inget har hänt. Nu säger inte jag att jag tycker det är bra att gå runt och hota folk, inte det jag säger utan jag menar att ibland får man nog och då gör man drastiska saker och även hon är bara människa. Men iaf på det där medlingsmötet så tyckte medlare att hon skulle träffa dom sk. "offren" för tt be om ursäkt men eftersom det var frivilligt och min dotter inte ville träffa dom så blev det inget av med det mötet.  Är rätt less på det här jävla landet och hur det är byggt. Annso for the president så ska ni få se på faan. 

Hängt med folk jag älskar, fått lite socialt umgänge vilket va behövligt. Var en tur till delsbo för att hälsa på en jäkligt skön kille som jag verkligen diggar skarpt.  Blev kvar ute i delsbo till mitt i natta å sen åkte vi hem till super duper härliga hudiksvall (ironi för det är ett jävla snökaos här å jag är fläskigt less)

I helgen tog även jag och en vän en road trip mitt ut i ingenstans så jävla långt ut i skogen så där va det fan 20 minus..............TJUGO MINUS !!!! Asså där va det kallt kan ja säga, annso kan vara den minst lämpade att bo i ett nordisk land med vårt iskalla klimat. 

Barn veckan startade lungt med jobb och mys med barnen. Har skjutsat min kära mamma fyra dagar av fem den här veckan och jag börjaar undra hur länge det ska vara såhär för jag försöker ju ha ett liv oxå efter jobb barn och alla vardags pyssel. Så nu har jag fått spy ur mig lite om det oxå.

Nu till vad annso haft för sig  idag. Började morgonen före klockan, gick upp med barnen och allt va än så länge frid och fröjd...........tjooohooo.  Skickade iväg kids och gjorde mig klar för jobb, kom ut till bilen och såklart så va heeeeeeela bilen helt jävla översnöad så va bara att börja skotta bort all tung blötsnö från både parkeringen och bilen. Tog väl sisådär en 20 minuter så blev såklart sen till jobbet och svettig.  På jobbet så fick jag inte så mkt gjort innan jag var tvungen att åka igen för att handla. Sen när jag väl var tillbaks på jobbet efter att ha slirat runt med en framhjulsdriven bil med rätt dåliga (har jag upptäckt) vinterdäck på vägar som är som en tvättbräda så fick vi faktiskt lite gjort, så till den grad att jag glömmer tiden och inser att jag ska vara hos min mamma för att skjutsa henne till läkaren om tio min. I Panik packar jag ihop för dagen, kastar in grejjerna i bilen och vad händer då tror ni, jo jag kör väl fast och trots att jag skottar och sandar och skottar lite till och jävlas  så kommer jag ingenstns så  får be chefen dra loss mig. Jaha å då var jag sen för andra gången idag pga snön. På mammas område så har dom inte hunnit skotta på några timmar och jag trodde faktiskt att jag skulle köra fast igen men med en stadig hand på ratten så löste det sig mouhahaha kändes som jag hade lurat döden. Det första mamma säger är,  "men nu kommer jag komma för sent" å ni vet den där känslan då man helst skulle vilja gräva ner antingen sig själv eller den andra.........just den känslan hade jag hela jävla bilresan in till hudik igen.   Så skuttade runt med mamma på dom här jävla reffel vägarna och hon hör å häpna kom i tid......tjooohoooo.  Medans hon var där så uträttade jag både mina och hennes ärenden. Fan där vann vi tid, kan vara det enda som gått min väg på hela dagen. Ja jag vet att jag gnäller och än är jag inte klar så sluta läs eller gilla läget. Plockade upp henne och körde henne hem, fortfarnde inte skottat hos henne och samma slirande ner till hennes dörr men fan det gick den här gången oxå. Fick dock börja med att skotta hennes gård för hon kunde ju inte ta sig fram tanten. Åkte hem,  parkerade utanför huset (hade bara fattats att min sura bittra jävla gubbe till granne hade kläckt ur sig nåt super lämpligt oxå) lämnade massa saker, sa hej till barnen för att stressa ner till affärn å köpa grejjer till våfflor som barnen ville ha, jaha kom ut å vad tror ni händer då????   Jo men visst, jag satt fast igen!!! Skottade som en gris, en både blöt av snö och svettig gris. Kom loss från all packad snö,  tror att bilen är hel undertill men blir inte alltför förvånad om den inte är det. Kom loss, skam den som ger sig liksom. Sladdade loss är rätta ordet.  Ner  på hemköp. Kom hem och åkte upp till min parkering (har parkering en bit bort) och får börja med att skotta mig in innan jag kan ens komma in i min ruta, suuuck å dubbel jävla suuuuck kände jag vid det laget. Kom in hel ren men inte så torr. Våfflorna va goda så de va väl värt allt besvär men vafan. Nu sitter jag i soffan och bara andas, skriver och pratar i telefon och kollar serier samtidigt. Fan ibland kan man ju det här med multitasking :)

Så hur har er dag vart????? Vet att jag gnällt mkt och jag tycker att jag har all rätt att göra det efter den här dagen faktiskt. Och en stor eloge till alla som jobbar med att få bort snön. utan er hade hela hälsingland stått still idag, vet inte hur det ser ut i resten av landet men hoppas ni har det bättre än här iaf. 

 Morgondagen kan bara bli bättre om man säger så !!!! Alltid nåt !!!! Fredag imoron dessutom och då kan man ju ändå stå ut med några fastkörningar och svett duschar för då går man med vetsakpen att man är leeeeedig och inte har några måsten, yiiiiipppieee. Helgen kommer att bestå av massa mys med barnen, chill och helst inte behöva gå utanför dörren på hela helgen.....

Vad har ni för planer för helgen????


Ja just de ja, jag rakade bort allt hår oxå. Va så slitet och förstört så hade inte så super många val. Gillart ibland men ångrar mig ibland men vafn tänk va fint hår jag kommer ha sen :)





Hahahahaha har ju samma min på alla bilder ju, pinsamt nästan ju :)





tjena tjena

 

 

 

 

 

My Life, My Passion & My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar