Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

måndag 2 november 2015

Frustration

Frustrationen och hålet i mammahjärtat bara växer för varje dag min minsta dotter kommer hem från skolan och säger att "dom" varit dum på henne igen. Idag var en sån dag igen. DOm hade varit ute på rasten och några flickor hade låst in henne, F blev då arg och ledsen så hon hade spottat mot dom andra och då hade fröken skällt på F ist för att säga till dom som började det hela.
Fick reda på det här sent så skolan hade stängt men imorgon kommer jag vara först på telefonen och ta mig ett samtal med fröken för jag vet inte vilken gång i ordningen. 
Sist jag påpekade det här var för några veckor sedan på utvecklingssamtalet och då skulle det minsann bli bättring och dom skulle ha mer uppsikt på rasterna men vart faaaan tog den uppsikten vägen undrar jag då.
Jag är inte den som lägger skulden på barnen för två av flickorna är Fillans kompisar även på fritiden och det är väl när dom triggar varandra och när ingen fröken ser som problemen uppkommer. Jag anser at det är skolan förbannade plikt att se till att inget barn får ont i magen när dom ska till skolan och att varje barn känner sig säker och tycker det är roligt i skolan och så länge inte så är fallet kommer jag att vara på dom och nu funderar jag skarpt på att ta ett samtal med rektorn för att upplysa henne om att jag kommer att göra en anmälan mot skolan och byta skola till F.
Det här har varit ett problem ända från starten i sexårs men jag har hela tiden hoppats på att det ska bli bättre och att skolan ska göra ngt men icke sa nicke...........................den ansträngningen verkar utebli.
I sexårs kom jag på ngr att hålla för dörren när hon skulle gå in på skolan men då traskade jag dit och jävlar va skäll dom fick dom små kidsen.
För bara ett par veckor sedan så hade dom lekt och mitt i leken hade dom bundit fast F och gått därifrån. Och vad gjorde fröknarna ???!!!! Dom sa till barnen att det inte var schysst att göra så sen va det bra liksom. Har man ett barn som ständigt råkar ut för sånt här så gör man fan ngt åt det som lärare och som ansvarig men det verkar inte hända så mkt från lärarnas sida så nu får det fan vara nog.
Ringde upp Föräldrarna till två av tjejerna, dom två som Filippa umgås med och som jag vet att har fina föräldrar som verkligen inte tillåter at detta händer. Vad mer kan man göra liksom???
Gaaaah blir galen på sånt här!!!!!

Så nu har jag fått skriva av mig lite om det så  nu ska jag försöka släppa det tills imorgon då skolan ska få veta vart jag står.

Jag har varit rätt frånvarande ett tag men det har hänt så mkt på hemmaplan och privat att jag inte haft varken ork eller lust om jag ska vara ärlig.
Nu är jag mitt uppi en flytt. Blir en sexa på åttonde våningen denna gång med utsikt över havet och halva staden. JAG SOM ÄR HÖJDRÄDD PÅ EN STOL !!!!
Flyttar 1/12 men har halva hemmet nerpackat och har inte (peppar peppar) städat på hur länge som helst. Har liksom ingen lust å städa då man ska flytta och allt ändå är kaos.
Kommer även att ha dubbla hyror i två månader och det kan ju vara rätt skönt att ha lite tid på sig att städa ur den här lyan också men över 20.000 i månaden kommer att kännas lite I guess.
Har shakat asset typ varje helg ett tag här nu och jag har precis upptäckt hur mkt jag saknat att dansa. I LOVE IT!!!!
Annars är det lugnt. Längtar tills julen och ser fram emot att få fira jul i en ny lägenhet och få inreda. Loui har slagit ut en tand när han var i skate parken med farmor. Jag höll ju på att smälla av när jag hörde det men samtidigt så är det inget oväntat då mina kids e mer vild än tam och framför allt dom som inte har medicin än.
Vincent ska på BUP imorgon och få sin diagnos. Tänk vad det kommer att bli lugnt här hemma om han börjar med medicin. Samtidigt så tycker jag nästan att han är för liten för medicinering men situationen är ohållbar om han inte får medicin också så jag är lite kluven faktiskt men men det löser sig som allt annat bara man ger det lite tid.
Filippa och Cerine har precis bytt från conserta till strattera då jag ansåg att dom blev lite för lugn av den medicinen men eftersom det kan ta lång tid innan den här nya medicinen verkar så är frågan.................STÅR MAN UT tills den nya har börjar få sin inverkan OM den nu hjälper överhuvud taget.  Den nya medicinen är inte narkotika klassad och det tyckte jag lät super bra men än så länge har medicinen inte haft ngn verkan alls. Dessutom googlade jag på strattera och då visade det sig att medicinen har varit grund för väldigt många självmord bland unga och det tog jag såklart upp med BUP men dom sa att vi skulle vara extra uppmärksam och ge det en chans.  Nja ja vet inte men jag är skeptisk som fan mot den nya men men får ge det nån vecka till å annars får dom återgå till den gamla igen tills det kommer ngn ny lösning.
Cerine sa idag att medicinen inte hjälpt ett skit idag på skolan för hon hade haft lika svårt att koncentrera sig som hon har utan medicin.  Återkommer om medicineringen när vi testat lite länge å tills dess håller vi noga uppsikt och bevakar deras mående noggrant  tillsammans med BUP.

Stödfamilj är beviljat till Filippa och Vincent också.  För deras skull och för oss andra i familjens skull.  Tanken är att dom ska vara där varannan helg och vara där så som Nathalie och Cerine var hos sin stödis. En helg åker dom tillsammans dit och sen är dom hemma en helg sen åker bara en av dom dit och sen hemma en helg för att sedan den andra ska åka till stödis. Ja det var bra för Nathalie och Cerine men det betyder inte att det funkar för Filippa och Vincent som är lite mindre så vi får se, Först ska dom hitta en villig familj också och det brukar kunna ta sin lilla tid har jag förstått. 

Så mkt har hänt och händer här hemma just nu men i det stora hela så rullar livet på som vanligt. Barnen i skolan och på dagis och jag är fortfarande sjukskriven.  Träningen har uteblivit då jag haft en lunginflammation som har krävt tre fyra pencillinkurer och ändå inte går över. Dom hittade lite proteiner i urinet och tror det är njurarna som läker ut viktiga proteiner som kroppen måste ha. Även att mitt järnvärde och min järndepåer var helt fucked up så det va bara att välja att få skiten intravenöst eller knapra pillren som gör att man skiter knäck..........................valde det sistnämnda.

Har träffat mkt nytt folk, några mer viktiga än andra. Några som satt spår och några som bara passerat.

Nu ska jag vara social med mig själv och tv:n.


take care


My Life, My Passion & My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar