Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

fredag 30 november 2012

Denna dag slår lite rekord

Ja men min morgon började inte som jag tänkt mig, hade tänkt vakna tidigt och sätta en Bulldeg på jäsning innan jag skulle följa med cerine till tandläkaren 08.30. Det blev verkligen inte så då vi varit vakna halva natten med Filippa som åkte in på akuten inatt efter att ha vaknat med en kind likvärdig med en tennisboll.

Svälld och varm men hon hade inte på ont.


Jonas följde med henne på akuten och dom blev borta några timmar innan dom kom hem utan vare sig medicin lr diagnos. 

Ringde tandläkaren när vi vaknade  vid halv nio nio typ några timmar försent dock. Hade sovit över både tandläkarbesöket med cerine klockan halv nio och skolstarten klockan åtta.

Iaf fick vi en tid hos tandläkaren halv elva. Lite tight då jag skulle vara på bvc med Loui för hans första vaccination halv tio.


Tänkte att jag å Loui skulle ta bussen bort på mitt hjärta då man inte kom fram så bra med syskonvagn i drivorna och samtidigt sätta Nathalie och cerine på bussen upp på skolan.

Gick väl bra efter lite kaos med biljettköp m.m.

Väl på bussen andas jag ut och tänker att va fan gör de om det snöar lite bara humöret är på topp så klarar man det mesta. Skulle inte ha tänkt så för när jag ska hoppa av så säger chauffören till mig att "aldrig att du kommer att kunna kliva av med den där vagnen här"

Öh nähä men prova på nästa hållplats då, sagt å gjort så stannar han men även där är det en snödriva på typ en halvmeter precis utanför bussen.

Blev så jävla less så jag sa till busschauffören att skita it och köra bara.

Jaha de va den vaccinationen de, men Loui blev ju skonad ett tag till.

Kommer av bussen efter ha åkt runt öster då ringer darling och säger i smått panik att "vi har inget bakplåtspapper hemma". Han hade då börjat med MINA bullar och insåg att det saknades så för min del så var det bara att traska iväg och köpa det.


Trussa i snö och halka omkull några gånger men men va gör väl de när vi till slut kom hem till bulldoft.


Kastade in sakerna i kylen och fixade ordning Filippa å sen iväg ut igen i stormen.

Tandläkaren var nästa anhalt.

Där gick det ju fort men va bland det värsta jag varit med om.

Det visar sig att en infektion i tandköttet har orsakat svullnaden och att även två av hennes tänders rötter är infekterad. Dom kom med domen, "vi ska dra ut TVÅ av hennes tänder"

Ja ba " VA?

Ja men så var det och så vart det. Två tänder mindre gick vi på apoteket för att hämta pencilin.


Äntligen hemma igen så tog Filippa pencilin å gick å la sig i några timmar. Själv hade jag fullt upp med bak, ta hand om barn m.m.


Nu äre kväll och Kidsen har lagt sig lr rättare sagt så har jag sagt till dom att lägga sig men än så länge springer dom upp å ner och däremellan kollar på film.

Får väl tå å säga till dom igen snart!


Kvällen har bestått av mys med familjen utom Nathalie för hon drog till Iggesund tidigare ikväll och kommer inte hem förrän söndag. Saknar ju henne ju:-(


Imorgon ska vi näe förresten vi hade tänkt baka om allt går som planerat. Tvätta ska ja oxå göra men det hoppas jag att jag har förträngt för det är ju så himla tråkigt.


Söndag ska vigas till städning och sen julskyltning. . . . Mys med andra ord.


Näe nu ska jag vara social med min make som jag även skulle ha haft en date med idag men då barnvakten i form av svärmor inte kunde ta sig hit i stormen så tar vi det en annan gång.


Sovgott


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar