Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

torsdag 1 november 2012

På plats

Åh äntligen har vi internet igen, som jag har väntat men inget motför vad nathalie och cerine har. Dom har sutit några gånger på bibloteket framför datorn men inte alls lika mkt som dom önskat.
Bra på många sätt men att inte kunna sätta sig i lugn å ro och betala räkningarna m.m. har varit jobbigt tycker ja, satt på biblan och gjorde det, inte alls så som man vill ha det!!!

Så vad har ni alla haft för er dom senaste veckorna då??
Själv har det varit fullt upp, har möblerat, pysslat å donat här hemma och det börjar kännas rätt bra nu men viss längtan "hem" har jag ju men men det ger väl med sig efter ett tag.  Ovant i början ju!!!
Barnen har denna vecka varit på sportpasset och idag är det sista dagen för det.
Dom har även varit på badhuset ett antal gånger så nu jäklar har dom att göra mina stor tjejer.  Även scouterna har dom ju börjat på, badmington vill är nästa onsdag och sen börjar ju fotbollen efter jul oxå. Ja mkt tid att gosa med mamma finns inte men man får passa på medans dom är hemma emellan alla aktiviteter.

Själv så var jag iväg på badhuset igår, med nathalie och cerine. Busade mest med dom och satt sen i bastun en låååång stund och bara andades.  Fy så mkt det har varit den senaste tiden. 

Till veckan börjar nathalie och cerine i skolan här in da city, spännande!!
Filippa och vincient har inte fått någon dagisplats som väntat men dom har fortfarande kvar platsen ute i näsviken så om jag bara vill så kan jag lämna dom där.  Dom måste ju oxå få det sociala som dom har innan dom får en ny plats.

Ja bilder från lilla hemmet kommer senare då lampjävlarna kommit upp osv.   Har köpt specialborr nu så idag ska dom fasiken komma upp, å alla ljuslyktor m.m.   Hatar betong väggarna här men annars är det rätt skönt att bo mitt i smeten.

Blev lite sne på nån j..... som hadesnott min tvättid nere i tvättstugan men det löste sig och som tur är så har jag med mig tvättmaskinen min så om jag inte har så mkt tvätt så tvättar jag här uppe i lägenheten.

Loui mår prima just nu men hans bajs är fortfarande grönt och det tog ett tag innan vi kunde sätta fingret på vad det luktade men vi har kommit på att det luktar verkligen surströmming av hans bajs och varje gång han pruppar och det är ju inte sällan om man säger så.  Så om ni går på stan och känner en stark surströmmingslukt så vet ni att vi är i närheten.
Men annars så växer han så det knakar och skrattar mest hela tiden.   Mammas gooklimp.



Näe nu ska jag byta enblöja och utfodra vilddjuren jag har innan vi ska bege oss mot håstaholmen och hämta upp nathalie och cerine!!!!

Ha en fortsatt bra dag  allesammans!!!!


My Life, My Passion & My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar