Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

onsdag 7 november 2012

Hektiska dag

Ja men änteligen börjar dagen gå in på sista refrängen........
Började morgonen med att städa undan i vincents och filippas rum innan man ens kom in dit av allt lego å leksaker som låg på golvet, dom somnade inte förens vod halv ett i natt då vi glömde ge dom insomningsdroppar.
Efter det skickade jag iväg dom stora tjejerna på skolan.
Fulle för oss som varkvar hemma å sen  på med kläderna, Begav oss mot mitt hjärta för en koll av loui, han följde sin kurva och allt verkade vara som det ska.  Hon tog även en titt på filippas fingrar som hon brände igår på en kastrull, vi gick en trappa upp och hon blev omplåstrad och nästintill gipsad av alla plåster.  Vincnet fick en läkartid för att han blöder näsblod så jäkkla mkt och lätt. Jag var likadan när jag var liten med det växte bort med tiden men hur kul är det för en liten pojke att ständigt blöda och framför allt ligga ner stilla.???
Ner på stan för ett besök på apoteket, blev en  stooor påse med mediciner, ersättningar och vitaminer. Nu klarar vi oss några veckor iaf.
Hemköp och där blevdet lite inköp inför farsdag på söndag, hur firar ni farsdag?
Vi ska iaf göra smörgåstårta och såklart så får pappsen paket.

Hem å kom inte mer än in innan loui sa till att det var dags för mat, brukar klocka honom och ganska exakt var tredje timme äter han 150ml ersättning.  Liten mängd men ofta, tänk om han ändå kunde göra som dom flesta andra bebisar och äta mer var fjärde timme men men sån är inte han inte.  Bäst är han iaf så det var väl egentligen skitsamma oxå.  Vad gör man inte för sin lilla plutt??!!!!

Iväg efter 45 minuter hemma, cerine och nathalie hann komma hem och jag han säga vad dom kunde käka innnan dom drog iväg på badmington träningen men mer än så blev det inte innan vi rusade iväg IGEN mot Mitt hjärta men denna gång för läkarbesök om vincents näsa.  Väl där fick vi den flamsigaste läkaren jag någonsin träffat, Herre guuud hade jag inte vetat bättre hade man kunnat tro hon var påtänd för fan vad hon flxade fram och käften gick i ett.  Dessutom inte svensk så man fattade hälften av det hon sa. iaf så uppfatade jag det hon sa efter att hon undersökt vincent och det var att vi skulle återkomma imorgon för att ta nya prover på honom...........................SUCK!!! Alltså ett meningslöst besök som vi hade kunnat göra imorgon istället men men ...............!!!!!!

Hemma återigen så kom J nästan samtidigt som oss och han började med maten medans jag packade väska å drog iväg ner i tvättstugan ochsen vidare på badhuset för lite simmning tänkte jag men väl där så hade mina stora tjejer oxå gått dit efter sin träning då dom hade hört att jag skulle dit.
Blev inte så mkt simmning den här gången heller då dom tycker jag ska "leka" med dom ist.
Tyvärr så blev det slut på plaskandet efter 1½ timme då cerine slog huvudet i kanten och fick en bula och nathalie kom åt sitt smycke i näsan och började blöda, då ville dom gå upp å sen gå hem!!!!  Va bara å gå hem de men de var skönt så länge det varade.

Imorgon däremot så är kidsen på scouterna då det är endast motions sim så då ska jag vara där och ta tillfälle i akt.  Har blivit så himla torr om händerna bara, sprickor och sår överallt.  Dom värker hela tiden så ska jag kunna bada imorgon blire till att sova med händerna fulla av nån fet salva och sen vantar på det så dom verkligen får ligga å gona till sig under natten.

Nu har jag varit hemma några timmar och har hunnit varit ner i tvättis ett x antal gånger och ska snart hämta upp sista tvätten.

Morgondagen kommer att bli typ lika som denna dag, Först ska jag skicka iväg stora gummorna på skolan sen på mitt hjärta och ta prover på vincent för att sen vara på andra sidan stan hos logopeden med filippa klockan halv elva. Sen nångång vid elva tolv tiden ska jag hämta cerine på skolan och ta med henne på bup för blodtryckskoll.  Första dagen på snart fem sex månader hon får concerta och då är det ju väldans bra om man kollar så att allt är okej med hennes tryck. 
Nathalies medicin hade dom inte på apoteket så dom skulle beställa det, fan vad jag tycker apoteken har blivit dåliga på att ha saker hemma.  Hälften av det man ska ha måste beställas men värst var väl ändå härrom dagen då jag skulle vara ute i tid för en gångsskull och hämta ut louis ersättning så jag viste att han hade, näe då har dom inte ersättningen hemma dom ..... jävlarna!!!!  var väl en jävla tur att jag hade kvar hemma för va fan hade hänt annars???  Hade väl fått åka ner till söderhamn eller nåt smart för att hämta ut skiten men nu var det här typ fem minuter i sex så det hade då inte gått det heller för allt hade ju hunnit stängas innan.  Hon i kassan frågade " ja men har du nå mera hemma då??"  Ja som tur är så har jag ju det men vad hade du gjort om jag inte hade haft det???  "ja det vet jag inte".   Öhh ja jag blir bara så jäkla förbannad på såna saker, det gäller ett spädbarn och en speciell ersättning, det enda barnet kan äta dessutom.  Näe tummen ner för apoteken nuförtiden!!!!!

Näe men nu har jag fått ur mig en hel del så nu ska jag kila ner till tvättis å sen blire soooovva!!!!!


Love...................


My Life, My Passion & My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar