Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

fredag 16 november 2012

Spysmak

Satte mig ner för att blogga lite efter det dagliga morgonkaoset. Blev lite problem att få i Vincent pencilinet, Jonas lyckades få i han lite igår kväll men inte allt. Imorse när jag skulle ge honom vägrade han så jag försökte å försökte få i han men utan reslutat å efter 1½ timma gav jag upp då var mitt tålamod över för länge sen.  Ringde mitt hjärta så nu har han fått kåvepenin i tablettform ist.  jag förstår alla barn som vägrar äta/dricka den flytande "med frukt smak", spy smak kanske skulle vara mer  rättvist för skiten.
Iaf så inbillar jag mig att det är lättare att få i han en krossad tablett med fil eller vad tror ni??
Tur det inte är ofta dom äter pecilin säger ja bara, peppar peppar...............

Fredag och helgen är här igen. Cerine åker till iggesund medans vi andra ska bli friska, gå till någon lekpark å låta kidsen leka av sig lite, städa, tvätta, mysa.  Alla helger har sett likadana ut det senaste halvåret å jag är fett less påre men men det blir väl nån ändring på det oxå snart.
Vill ju ner till sthlm, leka ute med kidsen.............ja bara göra nånting.  Problemen å hälsan har satt stop på mkt  den senaste tiden.  Vi har varit sjuka i omgångar, jag var höggravid och hade ingen ork, loui nyfödd och han hade det ju lite svårt i början då det visade sig att han va komjölksallergiker efter några veckor av ont imagen, kräkningar och utslag, sen blev det flytt å nu har vi haft mer än fullt upp med att få i ordning här hemma och dessutom har vi varit lite småkrassliga å då har man inte haft så mkt ork.
Hoppas hoppas hoppas att det vänder nu och att vi får vara friska, krya, pigga å ha en jävla masssa energi........................energin kommer nog aldrig att infinna sig å absolut inte hos Jonas iaf.  Själv så har jag börjat med massa vitaminer igen så jag känner redan att jag är piggare. Jonas dock tror ju att han är nånslags övermänniska som aldrig blir sjuk å aldrig behöver medicin. Ska fan tvinga iväg honom till läkaren för lite provtagning ang hans trötthet.
Sen lägger vi oss ju inte alltför tidigt heller, blir väl vid halv två vissa dagar men jag tror fortfarande att han behöver lite vitamintillskott.
Hahaha jag trodde väl aldrig att jag skulle börja äta vitaminer, det är liksom sånt som gammelkärringar gör och inte något man måste göra själv men ack jag tror bestämt att alla  mediciner och sjukdommar har fått mig att förstå att livet blir bra mkt bättre om man mår bra å inte bara inbillar sig att man mår OK.

Kanske kanske blir sthlm innan jul men vi får väl se, får ta det efter nyår annars.  Ner kommer man ju alltid och ju mer jag längtar desto härligare att vara nere sen!!!!

Funderar redan på ev semester i sommar, vart vill man åka och vart får man ut mest ???
Någon som vet något bra ställe där det ger barnen mellan 1år- 11år något??
Så himla svårt för det som passar dom stora  passar ju inte dom mindre osv. Men man får väl åka två gånger kanske.  Vet med säkerhet att det blir grönan iaf men sen då??
Utomlands eller sverige är oxå frågan.  Antagligen här hemma i vårat underbara land med kidsen och sen en ev utlandsresa med maken bara men nja ja vet inte. Skulle vilja åka utomlands med kidsen igen för nu var det på tok för länge sedan sen sist men samtidigt vill ja åka med bara mannen oxå ju.
Aja har ju länge på mig än att vela fram å tillbaka på........................ADHD!!!!

Idag blir det till att tyvärr hålla sig inne  igen med vincent så han blir frisk nångång. Ska knata iväg på apoteket sen å hämta hem nya medicinen till lillgrabben min.
Mys ikväll, skicka iväg Cerine  och sen har jag tvättstugan oxå.  Roligt å spännande liv jag har just nu.............NÄE men så kan det vara med familjelivet.  Vissa perioder har man det kul och det alltid händer något nytt medans andra perioder går på släntrian och man inte gör nåt som är sådär superkul.
Nu tycker ju jag om att vara hemma och pyssla, städa å dona med kidsen men ibland blire bara för mkt av det.  Kräks på att städa just nu men det måste ju bli gjort så det är bara att bita i det sura äpplet och görat.  Ser framemot advent då jag ska skrubba rent varje litet hörn här hemma med tamigfan klorin, skjuter upp massor som borde gjorts nu tills dess.

Näe nu har jag inte tid mer för nu vill Loui ha mat å sen måste lunch till kidsen göras, sen kommer mamsen en sväng, sen kommer stortjejrna å då blir det alltid kaos igen en stund.


Love...............-




My Life, My Passion & My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar