Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

måndag 4 februari 2013

Oj oj oj

Va trött jag är idag.
Började med att somna sent som tusan igår, ont ont så jag inte kan sova.
Vaknade för sent, klockan sju och barnen åker på skolan halv åtta.
Sen få upp Vincent och Filippa, bråka på med kläder, utfodra Kidsen, borsta tänder åsen bege oss ut och iväg till dagis för första inskolnings dagen.

Väl på dagis tyckte båda barnen att det var super kul. Vi kikade runt och det va ju inte riktigt klart med nånting tycker ja men samtidigt så får man ju ha överseende då dom precis öppnat.
Lekte, hade samling och alla barn och föräldrar ( tror det var fyra nya barn med föräldrar den här veckan som ska skolas in) satt i en ring utom mina som sprang runt och lekte och Filippa hade förslag om att ist ha party:$

Vi gick ut innan lunch och då kom Vincent på att han ville hem så han ställde sig vid grinden och undersökte om det var en möjlig flyktväg, skakade den och sa " Mammi tycker jag att vi ska gå hem till pappi och Loui innan Loui blir hungrig." cute. . . .
När vi kom in lekte barnen och Vincent fick för sig att jaga Filippa, hon sprang in i ett rum och smack så hade hon klämt Vincents finger i en dörr. Usch. . . . Han grät och va ledsen under hela lunchen. Fingret fick en liten lila färg och ett sår men han kunde fortfarande röra det så inget allvarligt tack å lov.
Hem efter lunchen.

Hemma inväntade vi cerine för alla skulle med då jag, cerine och Vincent skulle ta blodprov.
Cerine ska kolla sköldkörteln enligt läkaren på bup. Jag ska ju kolla värdena varannan vecka för att öka medicinen successivt.
Vincent skulle ta blodprov då dom alltid gör det innan dom bränner i näsan, han blöder näsblod ofta och väldigt mycket.

Kom dit och jag insåg att jag glömt cerines papper hemma och utan det kunde dom inte ta nåt prov på henne. . . . . Suck! Fick en skitsur unge med oss hem för att hon måsta gå sååå långt i onödan.
Jag fick tydligen inte ta medicin samma dag som jag skulle ta prover så jag fick inte heller:-(
Vincent var den enda som fick ta prover och guuuuud vad jag aldrig gör om det. Stackars min lilla älskling<3

Kom hem och helt plötsligt känner jag mig snorförkyld. Frossa så jag hade turen att systeryster kom och va med Kidsen en stund.

Klockan åtta var det åter dags för familjen annorlunda. Ja jag säger då de ja, somliga är ju "udda".  ;-)

När Nathalie la sig hade hon feber och ont i halsen.

Imorse vaknade vi och Nathalie skulle ju såklart vara hemma då hon haft feber, cerine kände sig dålig sa hon och det gjorde direkt att jag inte kunde skola in barnen på dagis idag, en kan man lämna en stund men inte båda om man vill ha båda hela när man kommer hem igen.
Så hela skaran hemma idag och rätt va det e så kommer Filippa med en fot som ser ut på bilden. Röd, inflammerad, varig och vägrar gå foten. Hon sov till att börja med till elva och även hon känns varm så snart ska jag ta tempen på henne med:-/

Själv så är jag utan medicin idag då jag ska ta prover. Trött, ont och hängig. Nice kombo med fem barn hemma och vara sjuk själv, jag hatar såna gånger. Karln skickade jag iväg för att få lite nytta gjord.

Så dagen ser lugn ut, ska ha med mig Filippa, cerine och mig själv till vårdcentralen sen bara . . . . . Glömmer väl mig själv mitt uppi allt då jag fortf är lika glömsk. Kommer att behöva massvis med mer medicin I guess innan jag får rätt dos.  Härda ut är ett uttryck jag säger till mig själv minst tio gånger om dagen. Men nu vet ja ju att det blir bättre!
Har dock fått en knöl i halsen som vägrar ge med sig, stor känns den iaf. Får väl se om den går bort eller om dom måste kolla upp det.

Näe nu ska jag kolla feber på barn och sen få dom att äta lite;-)
Ha en bra dag och sköt om er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar