Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

måndag 15 oktober 2012

Mycket nu

Ja men nu var det ju en stund sedan igen ju, dumma mig:-)!


Så hur har ni haft det då?

Själv har vi haft fullt upp kan man lungt säga.


Loui har blivit mkt bättre i utslagen han fick pga allergin men han får fortfarande magknip efter han ätit så ja vet inte ja men på bvc sist så tyckte dom vi skulle avvakta lite.

Har slutat ge minifom droppar men det beror inte på det eftersom han hade ont innan oxå.

Dom två sista dagarna har han oxå ätit mindre än vanligt så vi får se vart det bär, kanske han börjar bli förkyld igen stackarn.


I slutet av förra veckan hade vi nån form av magsjuka men det gick över lika fort som den kom tack å lov. Jag, Vincent, Jonas och Nathalie hade ont i magen och inte alls som man brukar.

Ingen kräktes dock å det är jag glad för, finns inget värre ju.


I lördas åkte Nathalie och cerine till mormor för ett litet besök och resten passade på att åka in och tapetsera å måla lite. Hann tapetsera et rum, måla ett halvt och måla en list till köket så jag är helt klart nöjd med det.

Bara en väldans massa målning kvar nu.


Igår var det söndag och vi var väl tvungna att ta tag i städningen här hemma som verkligen blivit misskött.

Jag tror j mest sprang runt och såg upptagen ut men men å andra sidan så var han värd att inte lyfta ett finger då han jobbade både i fredasnatt till halv fem på morgon och igårkväll (söndag).


Igårkväll när j jobbade passade jag på att vara extra med Kidsen, vi satt och pratade om flytten och om att byta skola m.m. Hände även en massa tvätt och myste med Loui när dom andra lagt sig.  

Plötsligt så hörde ja världen smäll och det visade sig vara Vincent stackarn som ramlat ut sin säng och slagit munnen kraftigt. Lite av tanden hade slagits ut, han blödde som f-n och fick rätt fort en fläsk läpp men tro det eller ej så vaknade han inte riktigt till utan han grät i sömnen och sov sig igenom mammas undersökning av munnen.


Senare på natta då jag skulle kolla till han så kom han staplandes och la sig i sängen med mig å Loui.


Nu är klockan tio över sex och jag har tre barn här i sängen men ingen karl, han drog nog för ett bra tag sedan.


Vincent sjunger lille gris i sömnen och Loui har somnat om och Filippa har ännu inte vaknat.

Ska snart väcka alla då jag ska höra med dagis om jag får lämna Vincent och Filippa idag ist för imorgon och ha dom från åtta till halv tre ist för nio till två. Ska nämligen till västra skolan med Nathalie och cerine idag för ett besök och även att dom hade skolfoto idag.

Spännande ju


Imorgon blir det att vara hemma och bara tat lugnt för sen på onsdag ska vi in till stan om jag inte missminner mig.

Sen så skulle jag ha velat varit in till stan för lite målning oxå.

Längtar till flytt. . . . .  . . . . . . Lr näe inte till flytten men tills flytten är klar. Så jävla mkt saker och möbler att flytta.  Någon som känner sig manad att hjälpa till så får ni gärna höra av er, tacksam för all hjälp vi kan få!


Barnen är i Iggesund helgen då vi flyttar in helt och veckan före det har dom lov.  Kommer bli kanon om dom är borta så jag kan passa på att fixa till deras rum innan dom kommer hem ju. Supprise liksom!


Näe dags att få liv i skaran jag har här i sängen och i dom andra två sömntuttorna.


Byebye och take Care!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar