Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

tisdag 24 september 2013

Arbetsförmedlingen VS. Yrkesakademin

Ja mkt har hänt sedan jag skrev sist.  Sist gick jag i skolan och var superhappy över det.  
Nu har yrkesakademin kommit på att jag har hög frånvaro vilket jag inte har anser jag. Det finns dom som har mer frånvaro än mig och dessutom inte gilltig frånvaro men som får gå kvar så det är den dåligaste ursäkten dom hade kunnat komma på.  Jag har läkarintyg på alla frånvaro timmar jag varit borta.  Jag har intyg från gyn efter en abort. Har rintyg från mitt hjärta när jag fick lunginflamation  och fick pencilin, var hemma två dagar för lunginflamation och 1½ för aborten.  
Fyra timmar vabb då jag följde med kidsen till läkaren ang spirometri undersökningar. 
Däremot har dom skrivit frånvaro på dagar då jag varit där och har bevis på det i form av anteckningar som är datum märkta, dagen före och dagen efter var jag där och dom dagarna är oxå datummärkta så jag vet precis vad vi gick igenom den dagen då jag skulle ha varit hemma. 
Jag är skit förbannad och kommer strida för min rätt att ha en plats på skolan igen.  Jävla skit!!!!!
Har varit i kontakt med en lärarae vilken tycker att jag är ambitiös och hjälper och stöttar dom andra. Hon tycker det var skit synd,  Har varit i kontakt med min handläggare på af. Hon har hjälpt mig otroligt mkt och jag är henne evigt tacksam för det.  Hon har ringt runt och ringt ringt å ringt lite nmera. 
Jag har varit i kontakt med samordnaren på af och yrkesakademin men hon var inte speciellt tillmötesgående men men alla kan ju ha en dålig dag, det som gör mig ännu mer förbannad är att dom nu efter att hon vet att jag strider för min plats tar in en NY elev.  Fruktansvärt dålig stil och man kan ifrågasätta deras egentliga orsak till att ta bort mig.  Kanske något personligt men det läre man ju isf aldrig få reda på för den anledningen ger inte dom någon som helst orsak att ta bort mig från skolan. 
Jag har även varit i kontakt med rektorn för skolan och hon skulle återkomma till mig idag efter klockan 15:00. ar skickat in en överklagan och en omprövning på beslutet, allt medans jag missar mer å mer för varje minut jag inte är i skolan.  Jag ger mig inte. Dom ska fan ha en rimlig grund att kicka någon på och har dom inte det ska dom iaf  göra allt dom kan för att få in mig på en plats igen och be om ursäkt. 

NÅJA NOG OM DET TRAGISKA I LIVET !!!!

Så vad har ni haft för er då??
Ja ni vet ju i stort vad jag har haft för mig å innan det hade jag det fullt upp med skolan och hämta, lämna och försöka umgås så mkt som möjligt med kidsen när dom är hemma. 

Men nu börjar det verkligen bli höst, tycker ni inte???
Dags att införskaffa massa nya mysiga korftor och tröjor.  Lite mysigt tycker jag ju att hösten är men det är så länge man kan var inomhus.  Inte så trevligt att hämta kidsen i blåst och kallt men men det går det oxå. That´s life liksom. 

Snart dags att börja inhandla julklappar oxå, huvaligen.  
Igår gjorde jag värsta fynden till dom tre minsta kidsen.  Gick förbi skoaffären och där var det 70% på superfina vinterskor. Köpte såklart skorna. Gulliver och kavat blev det och det är ju riktigt bra skor, kanske får köpa nåt par till men nu har dom iaf till den första snön  kommer så nu är det ingen brådska.
Betalade 180kr för som som skulle ha kostat 599, duktiga jag (haha).
Även att jag och Madde tog en date, händer ju inte alltför ofta nuför tiden utan man har liksom fullt upp med allt som man redan har men igår blev det av och vi hade lika trevligt som vi brukar ha. 

N'äe nu ska jag vara social med mannen som kom hem på lunchen!!!!



see ya!!!!






My Life, My Passion & My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar