Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

torsdag 2 oktober 2014

Summering

ojOjo  va länge sedan jag skrev och så himla mkt har hänt sen sist.  Det är nästan tre månader sedan jag skrev sist och det har varit välbehövligt och nödvändigt för mig att bara släppa allt. Synd att läsar siffrorna minskat drastiskt men jag förstår er men hoppas att ni vill hänga med nu då jag ger bloggen en sista chans. Jag kanske inte alls kommer att skriva varje dag men jag kan lova er att det blir betydligt mer än vad som varit under det senaste halvåret.
Så vad har vi haft för oss då, jo jag jobbade hela juli och halva agusti på heltid medans vi hade lov och efter det har jag jobbat så fort jag har orkat och känt att jag har ngt att ge. I slutet av juli så drog jag och Filippa ner till sthlm, en mamma och dotter snabbis i storstan. Vi bodde på hotel och vi gick på grönalund. Vi hade en trevlig resa även fast hon inte alls va på nåt åka karusell humör så vi blev nästan lite ovänner då jag tjatade och hon vägrade, tror hon åkte fem karuseller den gången.

I början på agusti firade vi vår femte bröllopsdag och vi hade en mysig kväll hemma efter kidsen lagt sig. Vi tar en weekend nu i vinter ist, vart vet vi inte än men jag vill att vi håller oss i sverige iaf.
Barnen gick på dagis nästan hela sommaren då jag jobbade och J jobbade förutom två veckor som han hade semster.

Jag hade en tid på röntgen i agusti gjorde en datortomografi på lungorna. Fick förra veckan svar från det och det var ett besked som jag verkligen blev glad över men lite förvånad och lite bitter över.  Läkaren på Medicin tog bort min lungemfysem diagnos då han inte för ett ögonblick kunde förstå hur jag hade kunnat få det från första början, mina lungor ser fina ut om man bortser från att det finns lite ärrbildning eller vad han sa efter alla lunginflammationer. Jag ifrågasatte hur jag kunde ha fått en sån diagnos från första början och han sa att om man tar ett djupt andetag på röntgenbilden så kan det se ut som om man har emfysem. öh jaha där ser man synd bara att jag har medicinerat lite väl mkt helt i onödan bara. Men jag är så himla ycklig just nu över det men det är ju som man brukar säga, det ena avlöser det andra så nu har jag lite andra problem ist.

I slutet av agusti drog hela familjen ner till sthlm i fem dagar för att bara vara och för att besöka graven. Vi hade det super trevligt och jag kommer att skriva ett enskilt inlägg om det senare. Tanken med resan var en liten semester men eftersom jag hade planerat in så mkt för oss så blev det mer semester när vi kom hem ;).
Första dagen åkte vi på hotellet och lämnade väskorna och duschade av oss resan, drog iväg på naturhistoriska och kollade in lite dinos. Stora avdelningen för dinos var avstängd just då men mini dino fanns och jag tror alla blev nöjda ändå. Så underbart vackra och stora djur såg vi, barnen var helt lyriska efter besöket och framför allt vincent som har kommit in i en dinosaurie period och så fort vi åkte pendel eller tunnelbana och åkte in i en tunnel så sa han att vi åkte i tidstunnel och vi hamnade i olika tidsåldrar för dinos. Haha ja han är så gullig.  Käkade och åkte hem till hotellet efter en snabbis på stan för att lugna Nathalie och Cerines shopping nerver.
Andra dagen var en lördag och jag hade bokat in Nathalie, Cerine och Filippa på Alvgrim, rollspel för barn. Alvgrim som precis har flyttat ner till Vaxholm från att ha legat här uppe i hälsingskogarna är ett äventyr för barn från 7-12 år som går ut på att dom ska spela rollspel med kläder och gillen. Helt makalöst kul för barn som är lite äventyrslysten och som gillar att leka och har fantasi. Cerine har varit med förut men det var första gången för Nathalie och tyvärr sista oxå då hon blir 13 snart och för Filppa var det första men dock inte sista gången. 
Gå in och kika på deras hemsida ALVGRIM.
Iaf så åkte vi dit på lördagen och typiskt nog så började det regna och blåsa som en tok medans vi vär där så det första vi fick göra var att gå in i en butik och köpa jackor till Nathalie och Cerine som trots att jag sa till dom tog på sig shorts och linnen. Under dom två timmar som äventyret håller på så höll vi oss mestadels inne pga vädret. Loui tyckte mest om båtturen över till kastellet. Vincent var för liten för att vara med så han blev ju super ledsen när han såg att barnen fick klä ut sig och leka så jag köpte lite pirat kläder i deras shop som han genast tog på sig, barnen glad# mamma glad.
På eftermiddagen och på kvällen åkte vi ut till huddinge till Nettan och Patrik, käkade pizza med dom och sen drog vi hem igen ut på lidingö.  Älskar att bo på lidingö under våra vistelser i sthlm, det är så lungt och perfekt avstånd in till stan.
Alla somnade som klubbade sälar den kvällen.
Söndagen klev vi upp fem typ för jag hade bokat en dagskryssning till oss och båten avgick 7.45 från slussen/stadsgårdskajen. Barnen viste ju inget av det vi gjorde då det var små överraskningar till dom så dom var inte alls så pigg på att kliva upp den tiden utan att dom viste vad vi skulle göra men så fort dom såg åt vilket håll vi gick vid slussen så fattade dom att det var mot båten. Vi åkte med den nya vikingline båten, Grace. Båten var helt klart fin men jag tycker ju att alla båtar ser likadana ut men men kanske bara är jag som tycker det.
Vi åt frukost på båten, lekte massor i alla lekrum som fanns, barnen var med på alla aktiviteter som ville vikning hade och vi vuxna shoppade massa godis, faktiskt ingen alkohol alls då vi hade hemma sedan förra redan och dessutom så var det ingen av  oss som orkade bära med oss det hem sen.
Vi åt lunch och middag oxå och alla i buffen så man var så himla mätt när man kom hem till hotellet igen så den dagen blev det inget resturang besök inne i stan utan vi tillbringade lite tid tillsamans på rummen innan vi somnade.
Måndagen skulle tillbringas på grönan men eftersom dom öppnade tre så hann vi med lite shopping före, barnen var inne på sitt älskade hollister tre gånger tror ja och massa saker blev det att bära med oss i resväskor på vägen hem.
Åkte tillbaks till hotellet innan vi begav oss ut på djurågrn med alla påsar.
När vi kom till grönan så var det helt perfekt väder, perfekt med folk, barnen kunde bara springa till en karusell och hoppa på och åka för det va ingen kö alls. Helt perfekt. Filippa åkte allt den här gången och jag tror att det beror på att pappa åkte med henne för hon vet ju att jag är rätt duktig på att skrika när man kommer upp i högre höjder.  Hon åkte faktiskt Balder eller vad den heter, träbanan.
Vid sex så kom det ett mörkt moln och himlen öppnade sig över oss, ösregn och eftersom pappan till kidsen nurå promt skulle lämna regnkläderna hemma på rummet trots mina protester så tog vi spårvagnen in till stan igen.  Barnen var nöjda för dom hade åkt så mkt under dom timmarna som vi var där så inga sura miner förutom Cerine som var sur över att hon inte köpt ngt kort från då hon åkte fritt fall, så hon tjatde hål i öronen på oss om att vi skulle åka tillbaks och om vi inte gjorde det så var vi värkdens dummaste föräldrar.  Kan tillägga att hon inte fick sin vilja igenom den gången.  Eftersom tjejernas kusin på pappas sida var med på grönan så lämnade vi av henne vid pendeln innan vi gick in på pizza hut och käkade och hörde regnet smattra mot asfalten.
När vi kom till hotellet så var klockan redan tio så det var typ sängen för loui iaf och vi andra kollade på tv tills vi slocknade. 
Tisdagen var det då äntligen på gott och ont dags för att besöka graven (barnens pappas) men först så åkte Nathalie och Cerine ut på bossän och tränade med Ola (Rapace) medans vi packade ner alla utspridda saker i väskorna.  Hur gör ni bär ni är på hotell, packar ni upp allt ni har i klädväg och hänger upp det eller får det ligga kvar i väskan? Jag är dock en av dom som packar upp allt och lägger i fina högar och hänger upp kläderna för att undvika att dom blir så skynkliga så det får jag alltid sota för när det är dags att ge sig av.

Jag, syrran och Nathalie och Cerine åkte iväg på graven ute i botkyrka och där mötte vi upp Nettan och Patrik, det regnade så tyvärr blev det ingen långvarig tripp denna gång men vi planterade blommor och satt där en stund innan vi åkte in mot stan igen. J och Filippa, vincent och loui var kvar inne i stan och roade sig på egen hand medans vi var på graven.

Sen väntade vi en timme innan tåget skulle gå och den tiden spenderade jag på designtorget haha ;)

Vid tio kom vi hem till hudik igen och då var barnen måttligt roade av att vara på resande fot kan ja säga, den ena surare än den andra.  När vi ska gå av perrongen så finns det ju såna där gamla grindar som man öppnar för att komma ut från rälsen liksom............fattar ni?  Iaf så råkade J slå upp grinden som satt fast rakt på vincents ögonlock så blodet sprutade och ungen skrek. Jag tokig på J som inte ser sig för och ungarna sura griniga och vincent som skrek och grinade som en tok vilket jag mkt väl kan förstå. Tvingade iväg J upp på akuten med vincent och där limmade dom såret men han hade blåöga i några dagar efteråt vilket han inte alls tyckte va så kul. J hade dåligt samvete efter det och har faktiskt blivit lite mer försiktig nu. Det var ju egentligen inte J ;s fel då grinden satt fast och vincent precis när den åker upp sträcker fram sitt huvud, ödet slumpen kalla det vad ni vill..........

Det visade sig dagen efter att kidsen varit sura och griniga pga att dom började bli sjuk för jag fick vabba resten av veckan med både loui och vincent.

På fredagen den 29/8 drog jag med mig min klasskompis Angelica på zumba och det var behövligt efter semesterns alla onyttigheter.
Lördagen åkte jag ner till västerås för att besöka min kusin, min morbror och min kusins barn.  Åh va sällan man ses när man egentligen inte bor så långt ifrån varandra.
På söndagen 31/8 fyllde våran älskade Loui två bast, han fick tårta på sängen och massa presenter.
En helt perfekt dag för en liten kille som han.

Tisdagen den 2/9 var det premiär för afrobeats på mitt gym så då var man där och guuud så kul det var, love it och går så ofta som jag kan!
Helgen därefter var det hälsingmarknaden som är en stor marknad med flera hundra knallar med stånd med olika saker, massa karuseller.  Jag jobbade på freda kvällen men gick en sväng efter jag slutat. Hittade en ljuslykta och en fin tavelram och lite annat på under en halvtimme.
På lördagen jobbade jag på morgonen, kände mig lite konstig men la inte så stor vikt vid det. När vi var inne hos en dam så tuppade jag av helt plötsligt, kände mig lite yr och illamående innan. Har aldrig någonsin svimmat förut och dom tillkallade sjuksyster som tog blodtrycket på mig och det var kraftigt försänkt sa hon.
Dom skickade hem mig i en taxi och jag var dålig i två tre dagar innan jag gick till doktorn.
Doktorn tog ett snabb ekg och dom såg nån avvikelse på hjärtat så i helgen som var så hade jag ett 48 timmars ekg på mig och inväntar ultraljuds tid men det kunde ta upp till tre månader.
Jag mår relativt bra nu men jag känner av lite hjärtklappning, illamående och ibland även smärta i bröstet i hjärt trakten.  I natt vågade jag knappt somna då jag fick ont som faaan en stund innan vi la oss.  Jobbigt som fan att inte veta vad det beror på och vad det är för ngt. Jag brukar inte bli rädd för min egen skull men när det har med hjärtat att göra så är det inte så kul längre.

Veckan efter hade vi tid på Bup för en nyinskrivning av nathalie igen.  Haha vi kom in på bup igen och jag känner segerns sötma över bitchen som skrev ut oss.
Filippa gick till sin talped. igen och hon hade gjort lite framsteg men skulle fortsätta hos henne några gånger till för att se hur det utvecklar sig.
Söndagen den 14/9 hade dom gratis dag på gymmet och massa pass hela dagen efter varann, me love. Så jag tog med mig Angelica igen och gick på fem av passen den dagen. Tränings värken efter ska vi inte tala om men det var problem med att sätta sig på toa i tre dagar men efter två var jag tillbaks på gymmet för ett afto pass.

Efter det har det bara blivit lite sporadisk träning men inte som förut och inte som jag vill men har inte riktigt vågat då jag känt mig så himla trött och dessutom så är barnen sjuka igen och har ont i halsen och min hals känns inte helt okej heller men det bryter ju aldrig ut.

Förra veckan så tillbringade jag all min lediga tid på missions kyrkan för att hjälpa dom med förberedeslser inför klädbytardagen som hölls i slördas. Det är en väldigt uppskattad tillställning och försäljningen uppgick denna gång till 197.000 kr vilket var lite mindre än i fjol men vi hade tjugo mindre inlämnare då det blir för mkt annars.
Jag är inte aktiv inom kyrkan annars men detta är ngt som jag verkligen gillar att göra. Jag hjälper för det första kyrkan och sen alla som kommer å handlar och dessutom så får man ju se vad som packas upp och får förtur på det som ska säljas. Hittar faktiskt mkt fint där, vinterskor som är oanvända, ytterkläder som lätt kan navändas som dagiskläder och massa annat.  Me like!!!
Så på lördagen efter jag jobbat i kassan färdigt där så drog vi till mammsen som fyllde 70.
Gav  henne presenter, åt tårta och smörgåstårta och hade det allmänt bra.

I tisda´s jobbade jag igen kväll och det gick bara bra, var ledig igår och idag jobbade jag dag, imorgon är det dags för några timmars jobb på dagis och på lördag jobbar jag kväll på ett annat ställe.

Mitt upp i allt detta så började vi med en renovering för tre veckor sedan som precis har blivit klar. Vi har byggt vägg, tapetserat den väggen, möblerat om så vi har nu sovrum i en del av vardagsrummet med ett draperi för, vincent och loui delar numera rum och filippa har ett eget, vi har tapetserat i cerines rum, möblerat i filippas rum, möblerat i hallen, möblerat i vincent och loui;s rum och varit på ikea och köpt saker till rummen. 
Haha även att impusiva Annso sålde köksbordet en kväll utan att ha ett nytt så vi satt i två dagar på golvet och åt innan jag köpte ett i ren despiration så nu har vi ett vitt bort med stolar ist för vårt indiska bord som vi hade innan.  Adhd personifierad kanske man kan kalla att jag är.

Detta vart nog världens längsta inlägg och ni som kommit ända hit har gjort det så himla bra och ska ha en stor eloge.

Ett inlägg kommer med massa bilder från vår sommar och från vår mini semster i sthlm.  Ikväll eller imorgon ska jag sätta mig ner och överföra alla bilder.

På lördag kommer jag förmodligen inte hinna skriva kan jag säga redan nu men håll ut en bättring är på g...............................



See ya



My Life, My Passion & My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar