Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

onsdag 13 januari 2016

Some shit

Jag vet att jag har blivit skit dålig på att uppdatera bloggen men även att jag har varit dålig på att knäppa kort och föreviga oss så även det måste jag bli bättre på för vem vill sitta och läsa sida upp å sida ner utan någon som helst bild liksom?? !!!
Så vad har hänt efter juldagen då??

Jo ska försöka komma ihåg..................haha vilket skämt! det är ju inte för intet man är sjukskriven för utbrändhet liksom. Jag kommer verkligen inte ihåg ett skvatt längre. Går jag för att handla och har en eller två saker att handla så har jag glömt dom innan jag kommer på affären och då har jag typ fyra minuter till affären eller när jag går till tex kylen för att hämta ngt så har jag glömt vad jag ska hämta osv.............ja ni förstår mitt dilemma va? Så nu gled jag ifrån ämnet igen.

Efter juldagen ???
Ja J var ju hemma hela julen och började jobba först förra veckan så det har varit skönt att ha lite avlastning faktiskt. Nu gör ju J väldigt mkt hemma ändå men desto ändå skönt att veta att han ska vara hemma en längre tid men nu är det jobb och kidsen är på skola/dagis och vardagen är återigen ikapp oss.

Annandagen var vi iväg till min kära mamma och käkade lite julmat och det är ju så skönt att slippa göra mat och diska plus att mammas mat är alltid mammas mat, tycker inte alla så??

Den 27/12 började den årliga julrean och mina stora kids drog ner mig på stan för dom skulle minsann göra av med lite pengar dom.  Jag köpte dock inte så mkt. Lite kökshanddukar, en kofta och lite små krafs. Nathalie hon köpte ett par nya nike air max och massa kläder och  smink, Cerine hon köpte kläder och smink som vanligt.   Vi pulade väl på här hemma som vanligt och jag kände mig lite halv krasslig i halsen men det hade jag gjort i flera dagar redan.

28/12 åkte jag och massa andra på den årliga red line kryssningen. Dani M, Linda Pira mfl spelade eller rättare sagt så skulle Dani M spela men blev haffad när han klev på båten så han kom inte med, osis men det va så bra ändå och många andra spelade så det va helt okej utan han :).












Some of the photos .................

Jag vaknade på båten och kunde knappt prata så hemresan blev rätt jobbig men men ..........

30/12 gick jag till läkaren för jag hade såååå ont i halsen och hade en knöl och mkt riktigt så hade jag halsfluss. Pencellin och sängen några dagar så var jag bättre men är fortfarande inte helt bra.

Nyårs afton tillbringades hemma då jag var rätt krasslig och ville helst ligga i sängen hela dagen men kom upp på fötter vid lunch. Vi myste på hemma med god mat och raketer.  J hade varit iväg och köpt raketer fast jag sagt att vi inte skulle köpa då jag anser att det är slöseri med pengar som bara eldas upp. Dessutom så bor vi högst upp och ser ut över hela hudik så vi såg ju raketerna som dom drog av över hela stan ändå. sagt och gjort så käkade vi mat och massa gotta.






Oxfile med hasselbaks potatis och en god sås
fläskfile med pressad  potatis och sallad
Efterrätten bestod av glass, grädde, maräng, chokladsås och banan som varit i frysen.

Vid kvart över elva  knallade vi ut för att bränna av våra raketer och det gjorde vi så vi va hemma lagom tid för att skåla och se på raketerna ner ifrån stan.  Mysigt värre. J har det bra han, eftersom jag hatar champange så dricker jag en klunk å sen får han ta resten av flarran så han blir lite rund under fötterna vissa år.

Det nya året började med att vara sjuk och har typ fortsatt så hittills. Kidsen har varit lite hostiga men va iväg och kollade upp så dom oxå inte hade halsfluss med det var negativt tack å lov.

Eftersom jag varit ut rätt mkt det senaste halvåret så tog jag det lungt över jul men framför allt eftersom jag anser att julen är till för barnen och för att det är en stor kristen högtid och det accepterar jag sp jag avstår alltid all alkohol över jul. Nu låter det som om att jag dricker mkt i vanliga fall men före den här sommaren som spårade ur lite så drack jag en gång om året max, Sommaren har det blivit lite väl mkt, typ varje helg men det har hänt så mkt under den här sommaren som har gett mig väldigt mkt lärdom och förståelse men nu är allt som det borde igen.

dagarna lunkade på och helafamiljen var ute varje dag innan snökaoset kom för några dagar sedan och åkte pulka, madrass och bob hör ute på gården i backarna. Så underbart roligt och även jag och J hade skoj som tusan.  Där vi bodde förut hade vi ingen möjlighet att gå ut och göra spna saker om vi inte ville gå tio minuter minst med alla barn och det var ett sådant projekt innan vi kom ut på vintern att vi hellre sket i det.  Barnen var redan less innan vi hade kommit ut liksom så det var inge roligt för någon men nu bor vi så bra och allt känns så rätt.














Det är ju inte helt perfekt inne än men rom byggdes inte på en dag heller så det får ta lite tid. Ska bla  bygga en halv vägg och tapetsera lite i sovrum, filippas rum och Cerines rum. Det ska fixas lite nya möbler och lite små plock men sen så. Jag har ingen brådska med att få allt gjort på en gång heller nuflrtiden. Jag har insett att jag behöver inte ha det där ytliga och alla saker jag vill ha för jag är sååå lycklig då jag har min familj runt mig.


I helgen som va var jag ut med några vänner.



 Hade rätt roligt men känner att jag börjar bli rätt klar med utelivet nu så till helgen ska jag vara hemma med familjen som sig bör :)

Vist är det väl skönt med vardag igen och man kan ha rutinerna som man brukar ha. Hur gör ni när barnen har lov, får dom vara vaken sent?
Våra barn får vara vaken nästan så länge dom vill, Dom stora får vara vaken tills dom vill sova själva vilket kan ha varit runt fem tiden på morgonen för cerine medans nathalie lagt sig tolv kanske. Dom små har varit vaken till runt nio dom flesta dagarna ja förutom julafton och nyår då dom är vaken länge.

Har inte varit ner till sthlm på evigheter men ska ner snart är planen. Saknar mina stockholmare, ni är så grymma och jag saknar er såååå.................

Btw så ska jag sluta röka och än så länge idag har jag inte rökt men jag börjar bli lite små sugen så vi får se hur det går. Jag vet ju att jag mår så mkt bättre utan cigaretter och utan snus men det är så otroligt svårt att sluta känner jag men jag vet att jag fixar det bara jag bestämmer mig. Sist jag slutade för nio år sedan drygt så var jag gravid med filippa. Det höll ju i nio år oxå men i somras så feströkte jag några gånger och sen va det lite mkt på det privata planet så det va helt kört...................

Idag är det onsdag och tre kids e hemma, Loui och vincent från dagis och filippa från skolan.  Filippa har sovit dåligt inatt och så kan det vara med diagnos barn och skolan har överseende med det och är kanon på just det planet. Vincent och Loui är lite hostiga och har lite dålig andning som vanligt när dom är förkylda så jag är glad att vi har dom möjligheter vi har att ha dom hemma.   Jag borde kanske passa på att vila lite mera jag oxå för den sista går min sjukskrivning ut och jag vill gärna börja jobba igen men kommer varken få eller klara att jobba heltid på en gång så vi får se vad det finns för lösningar, samtidigt så måste ju kulorna rullar in så jag vet inte hur jag ska lösa det hela men vi får arbeta fram ngn bra plan inför framtiden.  Har funderat på att plugga igen då jag skulle vilja plugga lite matte som jag verkligen hatar men det kanske är just det som gör att jag hatar det, att jag inte fattar ett smack. Det går super bra och jag är rätt duktig till det kommer in bokstäver och konstigheter i matten, då är det helt kört och jag är lost. Matte är matte och då ska det vara siffror, inte bokstäver flr det har man i svenskan och svenska är jag kung på!!!!

nåja nu ska jag återgå till verkligeheten här hemma och fixa lite frulle till kidsen, oj klockan har hunnit bli tio snart.



My Life, My Passion & My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar