Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

tisdag 17 oktober 2017

En jävla skit dag

Asså det är fan nå fel på mig, vi försov oss för typ sjuttioelfte dagen irad idag. Vaknade TIO I ÅTTA! Barnen börjar åtta i skolan och dom kommer för sent mer än i tid just nu. Halv nio skulle jag och Cerine vara på Bup för möte med läkaren.
Snabba ryck å jag verkligen ogillar att stressa iväg barnen och dom hann inte ens äta frukost idag utan fick med sig en macka att äta på vägen. Suuuuuck! Såna här dagar tär på ens självförtroende som mamma, fixar jag verkligen det här??!!
Hoppas att stressen inte tär på barnen lika mkt som den gör på mig. Jag kan sitta och tänka på våran stress förstörda morgon hela dagen, lider med mina barn idag. Varför kan jag inte bara vara en vanlig mamam utan dessa jävla sömnbesvär, utan min jävla adhd å utan min stresskänslighet.
Ja idag ären skit jobbig dag som ni hör men men jag vet att jag gör allt jag kan och är det bästa mamman för mina barn. Jag vet oxå att jag inte tar ngt pris i årets mamma men det är inte heller mitt mål, här jobbar vi mer med att överleva och klara av dagen så bra som möjligt för alla oss.
Inte nog med det så vaknade jag med värk i nacken utan dess like, å smärtan i knäna har flyttat sig till armbågen ist. Suck, vafan lider jag av :)
Imorgon är en bättre dag!!

Läkaren som träffade cerine var först en halvtimme sen, skickade in en sköterska dit efter första kvarten av väntan men han tog vist inte sig brådska för det för vi fick vänta en kvart till, en halv timme i ett väntrum med en dödstrött å sur tonåring och en femåring med kraftig överskottsenergi är inte det roligaste. Åså jagårå som kläckte ur mig lite högt i telfeon med min mamma att läkaren måste vara nån jävla tomte å klåpare som inte ens kan hålla tiden, såg i samma sekund att hans dörr va öppen...........oooops men tur fabror va haöv döv så han hörde nog inte eller oxå gjorde han det och det var därför han va så trevlig.
Bup borde veta bättre vid det här laget än att ge mig en  tid före tolv. Men men för engångs skull kom vi i tid, typiskt att läkaren va sen då bara..............Life!!!!!

Iaf så verkade han vara en super bra läkare. Han lyssnade på henne när hon berättade, eller berättade va väl att ta i. Han fick snarare dra ur henne svar på hans frågor. Men han lyssnade, antecknade och verkade vara en engagerad läkare. Vi ska nu byta adhd medicin till stratera. Stratera är en ICKE centralstimulerande medicin. Stratera är besläktad med anti deppresiv medicin och det va jag liite skeptiskt till men värt att prova iaf och funkar det på Cerine så är det super bra att slippa centralstimulerande iaf.
Tog även upp hennes sociala fobi och hon vart uppskirven för KBT för sina besvär.

Min tanke var att gå på psyk å haffa en sköterska i farten och förklara min sömn situation men på väg ut från cerines läkare och fram till dörren ut hade jag glömt bort det och kom på det nyss när jag redan var hemma. Suuuck igen!!!
Jag har ju sömntabletter, vilka jag inte tar längre då jag inte tror att det är alltför bra att ta dom regelbundet, man blir beroende och man rubbar nog kroppens egna sömnhormon, melatoninet mer än vad som är bra. Så jag vill ha ett milt insomnings medel för mina svåra problem att somna. Sova harjag inte problem med just nu (ja mitt liv går ju i perioder) utan sover gör jag ju tydligen när jag väl somnar. Att somna kan ta allt från 4-10 timmar för mig. Kan lägga mig tio på kvällen men somnar inte förrens två tre på natten. Tips mottages gärna men tror jag provat allt!

 Jävla gnäll humör jag är på idag men det är bara en sån dag helt enkelt. Man måste få gnälla lite och ni läser ju helt frivilligt, jag skriver mkt för att kunna gå tillbaks å läsa senare i livet.

Så nu har jag krypit ner i soffan under en filt och ska bara ta det lite chill medans loui är i sitt rum och kollar film. Han fick vara hemma idag då han har kommit på att om man bara gnyr lite och blir ledsen när mamam nämner dagis så får man antingen vara hemma eller vara med mamma på jobbet.

Min utsikt just nu. Loui och vincents rum är där rakt fram bakom drag väggen


 Mitt älskade sovrum. 


Det här med dagis är ju oxå en svår fråga, ska man låta barnen var hemma när man kan eller ska man lämna dom på dagis fast barnen vill vara hemma??
Det har två sidor och både för och nackdelar som allting annat.
Att ha loui hemma är det bästa som finns, samtidigt jobbig då min egentid och min tid för mig själv vare sig jag är på jobbet eller hemma minskar till NOLL. Sen  vet jag att loui har det super kul och trivs på dagis bara han kommer dit och jag har gått men vägen dit är ofta kantad av ledsna miner och sura miner. Han utvecklas ju mer på dagis än med mig på jobbet eller hemma liksom men sen känner jag att det kommer ju komma en tid då jag inte kan ta med mig honom på jobbet som jag vill och då måste han ju gå på dagis så varför inte njuta och se det som en blessing att få välja.
Hur gör ni och vad hade ni gjort i min situation??


Så idag ska jag göra så lite som möjligt av alla måsten. Ska försöka att minska min städning oxå.
Pratade med en kompis igår och jag insåg att jag har rätt stora problem med min städning, OCD beteende och en krafitg mani som jag måste få hjälp med att kunna hantera. Så ska ringa psyk och försöka komma in och få träffa ngn KBT terapeut.
Jag våt/blöt dammar liksom hela huset minst tre fyra gånger varje dag och så fort ngn kommer innanför dörren så åker dammsugaren fram. Sjukt, ja jag vet!!!!
Idag ska jag försöka att ge fan i dammtrasorna och dammsugaren under hela dagen och städa en gång och det blir till kvällen innan alla gåroch lägger sig.  Wish me luck..........

Ha nu en amazing dag och gör den till en bra dag, bara ni kan styra era liv i den riktning ni vill!!!




My Life, My Passion & My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar