Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

tisdag 3 oktober 2017

Inget hänt..............

Helgen är över och vi har mestadels bara taogt det lungt. Har inte haft samma ork som tidigare men den kommer väl tillbaks med tiden. Fredagen tillbringades hemma bara i lugn å ro, emil kom från jobb och allt va bara sådär himla kungt och skönt som man oftast önskar att det är. Vi tog en promenad bort till klädbytardagen för att kolla så att det inte va sådär super mkt kvar att göra men alla hade verkligen slitti som bara den för det va mest finputs kvar. Hjälpte till lite och betalade mina varor åså gick vi hem och la barnen. Mixon kom och vi satt och babblade långt in på natten.

Lördagen började tidigt för min del då jag började jobba nio då vi öppnade för dagen. Jag älskar verkkligen klädbytardagen, mkt folk och man gör en god gärning. Nästa år hoppas jag att jag kan vara med mer under uppackningen. Nästa år ska jag vara förkyld på sin höjd men resten skippar jag helst.
Tack alla inblandade som jobbade, handlade och som fanns med oss under dagen.
Slutade jobba vid tolv typ och då mötte jag upp barnen hemma åså åkte vi ner på stan med syrran och Leon och tog en fika och snackade skit. Barnen härjade runt i hela fyren (ett köpcentrum) så ett tag trodde jag att vi skulle få skäll men vi klarade oss denna gång.
Väl hemma så satte jag igång med att tvätta upp tvätten, då kan man bara hänga upp den i tvättstugan och den har kanske en liten chans att torka.
Tvättstugan här i huset är rätt bra men torkrummen är värdelösa då man endast har tre fyra timmar på sig att göra allt klart och med många barn så finns det inte en chans att man hinner torka färdigt allt på den tiden, jag bruakr "fuska" lite och ta den sista tiden som är mellan 19-21 för då kan man låta tvätten hänga tills man går och lägger sig. Elen stängs av tio men tvätten hinne iaf torka om man hämtar den framåt tolv ett två tiden på natten.
Hur gör ni i tvättstugan???

Cerine var ute med kompisar och jag emil och mixon va hemma och chillade bara. Gjorde mat och käkade och bara myste på i höstrusket.
En väldigt lugn helg och rätt så tråkig att skriva om.

Söndagen kom och vi tog en prommis på dollar och coop, Emil skickade tillbaks en massagedyna han köpte till min värkande nacke men den var mer som taktil beröring så den åkte tillbaks.
Jag köpte frukt och sånt som är bra att ha till barnen i veckan.
På dollar hade dom oxå börjat med julsaker, mysigt men lite väl tidigt kanske. Rusta har tagit fram lite julgrejjer oxå men är det inte lite väl tidigt? Det ska vara snö ute så man får lite känsla ju.

Emil åkte på jobb och vi blev solo igen, jag å barnen. Vi lagade mat och myste på här hemma på söndaskvällen.

Idag jobbade jag nio till två, satt och gjorde massa viktiga saker inne på kontoret hela dagen men så skönt när det är gjort. Min nacke mår fortfarande inte så bra så jag vet inte men att sitta still för länge eller sova gör inte att den mår bättre iaf. Måste nog kanske gå till en sjukgymnast med den här skiten ändå.
Kom hem och däckade som en säl i soffan medans barnen satt med sina plattor bredvid. Vaknade av att jonas skrev att han var på väg in för att hälsa på. Jag är så himla tacksam över att jag har barn med världens bästa man.  Han finns alltid där och ställer alltid upp (när han kan) och han gör så mkt som han bara kan och orkar för mig och barnen.  Önskar att alla barn fick ha separerade försäldrar men som fortfarande har en relation som är så pass bra som min och jonas är.
Medans jonas la barnen så hoppade jag ner i ett bad, evigheter sedan sist men fy vad skönt det är!!




Nu har jag kollat färdigt första säsongen på Jordskott, den är verkligen så himla bra.  Kolla den om ni inte sett den. Finns här
Andra säsongen kommer den 15 oktober!




My Life, My Passion & My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar