Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

tisdag 26 mars 2013

Ja men vafan

Nu var det typ en livstid sen jag va här å skrev.

Åh lord nu kör vi, ska bara försöka tänka tillbaks vad vi gjort. Jag som inte ens kommer ihåg vad ja gjorde igår.

Nåja jag vet iaf att Filippa har fyllt år, hon fick massa fina presenter.
Barbies, Princessklänningar, filmer, pengar ja allt hon önskat.
Tror jag har bilder på kameran så bilder kommer ikväl.

Vincent,Filippa och Loui var snorförkylda och det vägrade ge med sig. Jag ledsnade en eftermiddag och ringde mitt hjärta då Filippa hade ont i magen och hade över 39 i feber. Fick gå på akuten då dom på mitt hjärta inte hade tid.
Dom skickade upp oss på barnmottagningen där vi fick träffa en inkompetent läkare. Hon gav Filippa medicin mot förstoppning. Skulle även höra av oss om hostan inte blev bättre på en vecka.
Jaha ja tack tack för det onödiga läkarbesöket.

Dagen efter kunde Loui knappt andas så jag ringde och fick en tid på akuten även den gången, tolv på natta.
Där fick han ventolin och även penicillin då dom konstaterade att han hade öroninflammation och halsfluss. Jaha bara att andas ut och bara vetskapen om att allt är på rätt väg kändes skönt.

Filippa och Vincent vart inte bättre utan snarare sämre så nästa dag var det dags för ett nytt läkarbesök, på mitt hjärta denna gång.
Åh herre gud, innan jag hade fått dom ta crp och halsprov:-(.
Vincent skrek, sparkade och slogs då jag försökte hålla fast honom. Efter många tårar, mkt svett och några bloddroppar var dock provet klart. Filippa drog iväg i vanlig ordning, jaga jaga jaga. . . Hemska unge!
Efter typ en evighet så var allt klart och även dom hade öroninflammation och halsfluss.
Penicillin och coccilana (hur det nu stavas) till barnen.

Dagen efter hade Loui ätit penicillin i två dagar och hans feber bara steg, fick en tid hos en läkare på mitt hjärta. Vid det laget skämdes ja när jag ringde och fick ytterligare en ny tid.
När sköterskorna som ringer upp säger "jaha är det du Ann-Sofie, hej hur är det?" är det illa va?
Mitt hjärta igen då, visade sig att Loui var bättre i hostan men att crp:t hade stigit sen han fick penicillinet. Han fick ett nytt penicillin och även en hostmedicin han å.

Suck. . . . .

Dagen efter det hade jag, J och Nathalie ont i halsen vi oxå, dom på vårt numera andra hem (mitt hjärta) gav oss en tid för provtagning men vi hade klarat oss, peppar peppar.

Ja det blev totalt 5 läkarbesök på 5 dagar. Dom måste ju tro att vi är hypokondriker snart, fast å andra sidan har vi ju alltid fått medicin så det betyder ju att det har varit läge att söka hjälp!
(försöker intala mig själv)

I förrgår målade jag hallen grå, alla lister fick lite nytt liv igår och idag är det dags för nästa projekt.

Barnen är bättre tack å lov.
Hatar när barnen är sjuka och man är hjälplös. Frustrerande är bara förnamnet.

Ringde på barnmottagningen för typ två veckor sen och ville ha mer ersättning till Loui. Sköterskan skulle be dietisten skriva ut ett recept nästa dag, i fredags var jag apoteket och då fanns det då rakt inget recept inne. Suck.
Ringde barnmott igen och fick veta att inget recept var skickat då dietisten hade vabbat i några dagar och sen inte sett lappen. . . . . . Amatörer!

Så nu äter Loui stackarn en ersättning som han spyr av och får ont i magen av, kul . . . NOT!
Dom hade två burkar av ersättningen han ska ha på sjukhusets apotek men då jag kommer dit var dom över ett år gamla så hon kunde inte sälja dom. Fick en av burkarna men vet inte om jag vågar ge han av den ju.
Dåligt av barnmottagningen som inte har bättre koll kan ja tycka.

Hela förra veckan var jag på missionskyrkan och hjälpte till inför den stora klädbytar dagen som var i lördags. Plocka upp, galga, plocka upp, sortera, galga osv
Inte så kul men för en bra sak iaf.
Satt även i kassan i lördags på själv klädbytar dagen.

Mannen och alla barn (utom cerine som var i Iggesund) skulle överraska mig med att komma upp och hade köpt med sig blommor, synd bara att jag hade gått därifrån och fick möta upp dom vid stora kyrkan istället.
Lyckans mig:-)

Nä nu ska jag få på mig lite kläder och göra mig klar för dagen, uppe tidigt men lite seg i starten kan man säga.

Snart påsk och alla gör påskpynt. Jag hatar att pyssla men får offra mig I guess för barnens skull.

Vad gör ni i påsk?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar