Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

onsdag 14 augusti 2013

Lone time

Men guuud vad jag inte haft motivation att skriva här på ett tag, har övervägt att sluta men tagit mitt förnuft till fånga och insåg att "fan va kul att läsa om sisådär en tio år"!

Så vad har vi/jag haft för oss/ då???
Ska föröska sammanfatta i stora drag!
Skrev sist den 9 eller 10:e juni.  Den 12 juni var vi på begravning i söderhamn för Jonas morfar. Usch är ju alltid så tragiskt men å andra sidan ska vi alla den vägen vandra och det är ju mer naturligt när det är en gammal person som har gått bort.  Anders begravning var det värsta jag någonsin gjort.  Jag ville ju ta med mig urnan hem och bara ha han kvar hos oss. Det är fortfarande lika ofattbart men samtidigt har det med åren börjat sjunka in mer å mer.  Men guud så jag saknar honom ibland. Barnen saknar såklart sin pappa men även det blir faktiskt lättare för varje år.  Vissa dagar är bättre än andra. Ibland så ber dom om att få kolla på kort och bara sitter och minns och försöker förstå.
Men tillbaks till jonas morfars begravning.  Det var en superfin och stillsam (förutom loui som höll låda för hela kyrkan).

Nathalie och Cerine åkte till Iggesund och var där hela helgen. Vi andra var hemma och myste, J jobbade en massa och vi var i lekparken såklart.

Följande vecka var det lungt, vi var i lekparken och tog det lungt med jämna mellan rum.
Den 18:e juni var Nathalie och cerine med på loppet i trogsta.  Dom sprang 4km om jag inte missminner mig.  Vann inte men kom på rätt bra platser ändå. Cerine vann ett legospel och nathalie en väska.

19:e gick J på semseter.  Änteligen, så som vi väntat på detta.  Började förstås med regn å rusk men blev bättre efter några dagar.

Den 25-27:e juni var det hudikkalaset. yiiipiie tyckte barnen medans jag inte var speciellt taggad att springa runt och se efter fem barn på ett område med karuseller, öltält och en jävla massa folk men det gick bra det med!!!
På fredagen var jag där en sväng med barnen så dom fick åka lite karuseller åså.  På lördagen följde J med oss, vi såg Petter och barnen var stormförtjusta. Blev dock väldigt besvikna på att han inte kom och gav atografer efter konserten som alla andra artister gjort.  Barnen var ledsna och köpte tshirts som han skulle signera i onödan tyckte dom.   Jag blev så jäkla arg på karln att jag skulle kunna ha gett honom en flata eller två.  Flera hundra barn stod i kö och väntade på att han kanske skulle orka signera men han dök aldrig upp. Då kan man väl fan meddela det innan så barnen vet det eller har jag fel???

Den 29:e fick vi besök från sthlm. Nettan, nimili och patrik kom förbi i två dagar.
Barnen lekte och hade kul. 
Jag var runt på alla affärer i stan och kollade efter en ny luftmadrass inför den kommande cupen.  Hittade till slut en på jysk som jag köpte.
Vi var i skateparken med våra gäster och barnen åkte sparkcykel och bräda för fulla muggar.
På tisdagen åkte vi till bjuråkers kyrka för att besöka nathalie och cerines morfars grav, den såg ut som skit och den där jävla änkan kan ju inte ha varit där på evigheter, fast å andra sidan så kunde man inte räkna med det heller då hon skaffade en ny redan innan han hade dött å att det var hans släkt gjorde saken inte lättare för oss andra direkt men men sån är hon...............Alla är vi ju olika!!!!
Efter att Nettan gjort fint på sin fars grav begav vi oss till frisbo.  aldrig mer kan jag säga för fy i helvete vad långt rakt in i skogen detta ställe ligger på. Näe inget för mig!!!!

Den 1:a agusti till den 3:e agusti spelade nathalie cup i sundsvall eller närmare bestämt timrå.  Jag hade bara möjlighet att var där en dag och kolla men dom spelade bra ända fram till semifinalen då dom torskade och fick åka hem, alla tjejer ledsna såklart men inget som itne lite pepping och tröst gick över av.
Den 3:e agusti var Cerine och hennes kusin Ebba med i ett rollspels äventyr uppe i typ srtömsbruk, Alvgrim heter det och jag uppmanar verkligen alla med barn i rätt ålder att låta barnen vara med,  Gå in på deras hemsida och kika vettja www.alvgrim.se

Den 5:e agusti hade jag ett slutligt besök på bup för att få den slutliga diagnosen av filippa.  Hon har ADHD hon med och har fått medicin som jag dock inte har börjat ge henne än utan tänkte vänta tills innan skolan börjar.  Så typ om några dagar tänkte jag börja ge henne den.  Usch å fy att alla mina barn har lyckats få ärva denna sjukdom.  Fast man kan göra allt positivit och jag vet att alla mina barn var och en kommer att gå långt bara dom lär sig handskas med sin sjukdom och sitt beteende.
Att inte förglömma, Cerine fyllde TIO år den 5:e.  Vi började såklart dagen med presenter och mys morgon.  Hon fick pengar, justin beiber sitt puff, trolleri skaer och en massa annat.   Hon shoppade kläder för alla pengar så nu har hon nya fina kläder att ha på skolan när den börjar.

6:e agusti var Nathalie till tandis och lagade en tand.  Hon är så duktig min stora tjej.

7:e agusti var det dags för nästa spring lopp, I näsviken gick årets BL-lopp.  Dom sprang fyra kilometer och som vanligt gjorde båda bra ifrån sig. 
cerine vann en väska.

8:e agusti var det våran fjärde bröllopsdag.  Tänk att Fyra år kan gå så snabbt,  usch man måste verkligen leva varje dag för att hinna ta till vara på alla dagar i livet.

10:e hade Nathalie matcher i fotboll och dom hade vunnit och spelat oavgjort och förlorat en match. kan ju inte ligga på topp jämt!!!!
Cerine blev frågad om hon kunde hoppa in och spela med näsvikens fotbollslag då dom hade match men hade kort om spelare.  Det gjorde hon och hur det gick för deras spel kommer jag inte ihåg men jag tror inte dom vann iaf men kan inte säga säkert.

Imåndags den 12:e agusti drog hela familjen till Furuvik.
dagen bestod av en massa karuseller, sockervadd, regn och glass, sol och mys.
Eftersom det var taskigt väder så var det nästintill tomt på folk så barnen kunde bara springa på en karusell och åka.  Ingen kö och det gjorde barnen glada.  Sen att det kom lite regn emellanåt gjorde inte så mkt.
Vi sov i ett stort safari tält som vi hyrt. Jag lovar att jag aldrigt fryst så mkt någongång i hela mitt liv. Fyfan va kallt det var.  Loui sov mellan mig och J men han var vaken till å från hela natten så jag fick ligga och mysa med honom för att vi skulle få lite väme. Så att jag idag har feber och börjar bli förkyld gör inte så mkt då jag fick en natt med mys med loui,
Dagen efter gick vi och kollade på alla djuren. Dock mer folk då vädret var strålande sol.
Jag kpte en ny drömfångare som jag tappade men som efter många om och men kom till rätta. Dom skickar den tack å lov.
Vincent tappade en apa som dock inte har kommit till rätta men å andra sidan så har barnen så otroligt mkt gosedjur så det gjorde varken från eller till.  Han har inte ens frågat efter den så det gjorde nog inte så mkt.
 Vi tog bussen och sen tåget hem igår.  Efter en tågfärd på knappt en och en halv timme så var jag helt slut. Barnen lekte, skrek, pratade, hoppade, smällde, bråkade oavbrutet från att vi klev på tåget till vi klev av.  I all trötthet och längtan av att komma hem så glömde vi en väska på tåget,  Den har hittats och finns att hämta, har bara inte orkat ta tag i det än.

Igår kväll skulle jag kolla på film men däckade på soffan efter halva.  Vaknade vid ett av att karln  tyckte jag skulle komma å lägga mig.  Jahopp fick väl göra det då.:)

Dagen idag har än så länge bestått av mys mys mys och städ.  Regnet öser ner och jag bävar för att gå på affären.

Till veckan drar kidsen med moster Lisa ner till sthlm så dom missar skolstarten. Graven och grönan står på schemat.
Sen åker dom hem på torsdag och går i skolan fredag för att sen åka ner till sthlm igen på lördagen med mig och J.
 Själv ska jag följa med Filippa på förskolan om jag får,  Åh my lord!!!  Filippa börjar bli stor nu ju, förskolan å allt.
Vincent ska skolas in på dagis den 27:e och loui veckan efter.
Sommaren snart slut och jag ser fram emot en innehållsrik höst,  Är så sjukt trött på att vara hemma hela dagarna. Jag älskar givetvis att vara med barnen men nån måtta får det fan vara.  Nu är det väl ändå dags för mig att ge mig ut igen och tjäna lite pengar, träffa vuxna människor och komma ut i arbetslivet igen. Jag längtar faktiskt!!!!!!

I september är det den årliga marknaden här i hudik och jag tycker den är så mysig, lite synd att man vet att sommaren är slut och att hösten är här å därmed lite kallare väder.

Näe nu ska jag fixa fika till mina små kids här.

Å tack ni på h  hushållsfixarna på vallvägen i hudiksvall som hittade Nathalies plånbok så den kom till rätta.



See ya soon!!!!




My Life, My Passion & My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar