Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

torsdag 22 augusti 2013

Sterilisering

Åh idag mår jag bättre på alla sätt och vis.
Herre gud man kan ju inte gå å deppa ihop helt pga någon annans åsikter.  Lite känslig just nu jag men men det går över !!!!
J  hämtar på skolan iaf den här veckan.  Tack älskade älskade ..............

Igår hämtade jag medicin till Filippa och jag ska väl börja ge henne är det tänkt men jag drar mig för det,  jag tycker hon är så liten men hon behöver verkligen ha medicin.  Lillgumman kan inte vara med på aktiviteter så bra då hon tappar fokus fort.  Förra terminen på zumban höll hon ut i tio minuter max varje gång å sen satte hon sig i ett hörn och lekte med sig själv ist.  Det konstiga var sa hennes tränare att hon hängde med bra under genomgången trots att hon inte deltagit under lektionen.  Redan för två tre år sedan så sa dom på dagis att hon inte kunde vara med på samlingarna för antingen stal hon all uppmärksamhet och hade solo uppvisning eller oxå drog hon därifrån helt enkelt.  Lillgumman, ja vem fan har ro att sitta still i en ring och leka nå lekar å sjunga sånger då man har hela världen att upptäcka.
På thaiboxningen så klarade hon faktiskt tjugo minuter sen drog hon ut i lekparken utanför träningslokalen.
Så ja hon behöver medicin å framför allt nu då hon börjat förskolan och ska lära sig mer saker och har mer krav på sig.  Jag tvekar fast jag vet att hon behöver det, ja dumt men jag är ju rädd ju!!!!
Näe nästa vecka är det jag som ser till att ungen får i sig medicinen.  Hon måste ju upp på blodtryckskontroller i början var å varannan dag så det är ju bra om det inte är en helg då dom har stängt.

Igår kväll åkte  J som vanligt å jobba efter maten så jag å kidsen var själva (som vanligt), vi myste och Vincent somnade i knäet då vi kollade på film. Han fick ligga kvar tills jag själv gick å la mig.  Finns väl inget bättre än när man får ha ens sovande barn i famnen. 
När vi tältade i gävle för en vecka sedan var det så iskallt på natten att loui å jag var vakna halva natten å bara myste. Underbart!!!! Inte ofta man får ha dom så lugna och så nära så länge ju.
 Hade jag orkat hade jag velat haft tio barn minst. Finns inget bättre. Nu blir det inte så utan fem är bra.  Ibland känns det som fem för mkt å ibland kan jag mkt väl känna att jag skulle kunna ha fler men jag vet att i längden skulle jag inte palla med fler barn, man ska ha tid med var och ett av barnen oxå.  Tid lust energi och en massa tålamod. Tälamodet är jag tyvärr utan men kärlek till barnen har jag i massor.

Appropå det så har jag ställt mig i kön för sterilisering. Jag vet att jag inte vill ha fler barn, näe fel jag vet att jag inte skulle orka med fler barn som det är just nu och sen börjar man bli för gammal anser jag.  Vad tycker ni är för gamalt, finns det någon gräns???
Jag själv har bestämt mig för att inte skaffa barn efter 40 iaf.  Då vill jag ta hand om dom barn jag har och även ha ett eget liv att leva.  Allt är ju såklart induvidellt, jag känner så medans andra kanske känner att just dom har som mest tid och energi efter 40.
 Sterilisering ja, ja ett stort steg och ett ingrepp som jag antagligen kommer behöva ha en karta lugnande för att klara av men än är inget helt bestämt utan först är det info möte om ingreppet och efteråt m.m.
J har velat klippa sina länge men då han är yngre så måste han vänta så att han vet att han är helt säker.  Äh lika bra att jag tar saken i egna händer så något blir gjort.
Kan klippa hans när jag ändå är i farten............haha stackarn!!!!
 Vad tycker ni, skulle ni kunna genomgå en sterilisering?
 

Ska mysa ner mig med mina funderingar i soffan med en sovandes vincent nu!!!!!
Ha en fortsatt bra dag!!!!



P.s
Jag har på känn att en människa som ni alla känner till kommer att bli pappa snart oxå, vi får vänta och se om jag har rätt!!!!!





My Life, My Passion & My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar