Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

söndag 6 juli 2014

jävla gnäll

Söndag igen och imorgon är det tillbaks till skola och dagis..........................äntligen! ja vissa helger längtar man till medasn andra mindre bra helger vill man bara ska passera så man kan gå vidare i livet och den här helgen var en sån helg.  Inget egentligen som hänt men mest bara less på allt, less på att barnen bråkar och tjatar HELA JÄVLA TIDEN, less på att J ska jobba jämt, less på att ha tider att passa så man aldrig kan göra sånt som e kul (spontan Annso även kallad). Ja jag har en dålig dag helt enkelt, imorgon är det säkert bättre.

I fredas var jag i skolan som vanligt, vi fick dock ha eget arbete efter en halv timme så skoldagen var inte alltför lång, inte just att man måste sitta där iaf................me like.
Jag gick hem och skrev färdigt arbetet som vi skulle ha gjort tills på fredag men som jag inte hade hunnit med så nu är det inskickat och klart. Vet inte vad det är med mig, jag som brukar ligga före läraren tillåmed. Men jag är skoltrött, less på att inte få ha en sommar med barnen.  När vi väl är ledig i två veckor, jo då har jag min dumma fan tagit på mig jobb. Aja får mer i plånboken iaf.
GUUUUUD VA JAG GNÄLLER!!!!!

Så skolarbetet inskickat och allt e frid och fröjd.
I lördas (igår) sov vi hur länge som helst, inte barnen men dom satt brevid och kikade på den optimala barnvakten (ibland) tv:n.
Så det vi gjorde igår är väl inte värt att nämas ens, förutom att J gjorde middag till oss två senare på kvällen för att vi skulle få lite egen tid men tror ni inte att cerine får damp och springer fram och tillbaka hela tiden och tjatar om det ena än det andra. Suck.........................!  Näe jag har insett att jag måste ha ett möte igen så dom får en stödfamilj, vi får aldrig vila eller vara ifred och det kan vara rätt krävande och tär på både barnen och oss vuxna. Vi får liksom aldrig slippa tjatet och jag känner mer än någonsin att vi skulle behöva det just nu.  Nu får ni ju inte tro att jag inte älskar mina barn över allt annat för det handlar inte om det utan det handlar om att få tillfälle att vara bara Annso eller bara vara man och kvinna i en relation inte bara mamma och pappa.
Tur det är vår dag snart för då åker vi bort tror ja, behöver inte vara långt och inte heller nå länge men tänk att bara få äta middag i lugn å ro, att kolla på en film utan att man får springa upp var tredje minut och göra diverse saker som barnen måste ha hjälp med JUST precis då.

Idag har det varit söndag hela dagen så vitt jag vet :).
Vi har hunnit med desto mer idag än igår, Vi började morgonen med att tvätta lite, storstädade, gick till lekparken med kidsen och nu så sover pojkarna medans brudarna är vakna, Filippa kollar film och nathalie och cerine är ute.
Vincent är nog den sötaste men den klantigaste fyra åring som finns, först så råkade han hälla ut alla pärlor på golvet precis när vi hade städat där inne, Filippas pärlsamling liknar en fabriks års produktion så det är inte så några om man säger så (dock lite mindre nu) sen så under tiden J håller på att försöka rädda så många han kan innan tålamodet tar slut å jag sorterar tvätt så går våran söta lilla vincent in till köket och ska ta saft, bara det att tillbringaren slinter i handen och all saft hamnar på nyskurade köksgolvet.......................börja om från början börja om på nytt.......................!!!!!
Så kanske inte är så konstigt ändå när jag tänker efter att jag vill att den här helgen ska försvinna och aldrig mer komma igen.

Imorgon är det dagis för grabbsen och fritids för filippa, skola för mig och jobb för J.
Jag sitter och inväntar Wallander som börjar klockan 21.00. J är på jobb.

Här kommer lite pics från helgen



En väldigt trött och sliten mamma

Filippa

Tokarna mina, cerine och J

Ger igen

Haha 























My Life, My Passion & My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar