Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

onsdag 7 september 2016

Grannsämjan

Åh..........jag måste bara avreagera mig lite. Sen den dagen vi flyttade in i det här huset här uppe på "gräddhyllan" har en granne två tre våningar under varit jävligt otrevlig.
Första gången man fick smaka på hans bitterhet var väl typ när vi hade bott här i trvå tre dagar och dom två minsta barnen tyckte det var roligt med en hiss som pratade vilket hissen faktiskt gör vid varje våining och även att barnen såklart vill utforska sitt nya område. Barnen hade några gånger tryckt på alla knappar i hissen vilket resulterar i att den stannar på varje våning och oturligt nog så skulle "mannen med Hunden" åka en av dom gångerna. Han knackade på dörren och jag fick skäll för att jag inte hade någon pli på barnen och den gången är även den enda gången jag faktiskt höll med honom. Okej att barenn åker hissen när dom skaner och upp men att tyrcka på alla knappar är INTE okej enligt mig och jag förmodar dom flesta andra då det faktiskt kan inträffa olyckor och fall då tex ambulanspersonal måste fram fort osv.   Men sen fick jag reda på av Vincent att "gubben med hunden" hade skällt på barnen å sagt åt dom att dom inte fick åka hissen överhuvudtaget och då flög jag i taket men duktig jag är på att hålla inne med mina känslor nuförtiden så höll jag käften och fortsatet vara lika trevlig som innan mot honom.

Andra incedenten kom när jag träffade honom i hissen efter att mina barn hade åkte ner och skulle leka, då kläcker han ur sig att "dina barns ska inte åka hiss själv så nu får du lova mig att dom inte åker hiss nå mera"...........................VA are you serious????  Öhhhhh................Fick jag ur mig typ för jag blev så paff av hans jävla beteende.

Tredje incedenten inträffade när jag hade tvättstugan. Till saken hör att jag alltid försöker boka sista kvälsstiden för att min tvätt ska kunna hänga över natten för annars så hinner den aldrig torka då man får vänta en vecka och ofta mer på en tvättid. Så jag bokar iaf tiden 19.00-21.00 och låter tvätten hänga över natten eller hämtar upp den innan jag lägger mig då jag sällan lägger mig före 02.00. Den här gången hade jag tagit upp all tvätt utom nåt plagg som hängde kvar och som jag hade planerat att jag skulle hämta upp innan första tvättiden men sov såklart över den tiden så jag vaknade av att det psykopatplingade på dörren vid 08.00 tiden på morgonen.  Då var det "mannen med Hunden" . Han uplyte mig ilsket eller snarare skrek att jag hade förstört hela hans tvättid för at det hängde några plagg kvar i tvättstugan. Inte så att gubbjä.eln inte kunde be att jag skulle ta bort dom bara utan han påpejkade att jag hade förstört hela hand jävla tid, eller varför inte göra som jag fått göra hundtra gånger.................plocka bort tvätten som någon uppenbarligen glömt. Nä inte han inte, han skulle ställa till ett jävla liv för att några barnbyxor han........................stackars sate!!!!!!

En annan gång hade han suttit och snackat med min älskade grannes pappa som även han bor i samma hus som oss. Då hade "mannen med hunden" som jag hädanefter kommer att förkorta MMH för det är så himlans jobbigt att skriva haha. Ja iaf så hade MMH suttit och beklagat sig över att det bodde barn i huset och att om man hade barn så borde man väl ändå bosätta sig i ett hus och inte i en lägenhet inne i stan, det han då inte viste var att mannen han satt och pratade med är farfar till våra 4 grannungar som bor vägg i vägg.  Farfar som även mina barn kallar honom ibland berättade då att "hörrudu, det är mina barnbarn som bor där uppe" hahaha ................då hade MMH gått iväg bara å mummlat nåt ohörbart.  Ja ni kanske hör vilken bitterhet det måste finnas i den där gamla kroppen asså.

När vi hade bott här i några veckor så kom det upp en jävla massa lappar som typ täckte varenda kvadratmeter av trapphuset. Det var lappar om att man defenitivt inte fick ha porten uppställd på dagtid ( min lilla loui når nämligen inte upp till kodbrickan där man slår in portkoden så han brukade ställa upp porten när han var ute och cyklade så han skulle komma in igen. Men det fick man tydligen inte göra. En gång var loui ute och då hade MMH stängt porten så loui stod ute och grät innan han kom in med en av dom andara mer medmänskligare invånarna i huset.  DÅ BRANN DET I ANNSOS HUVUD men även då höll jag god min och hälsade glatt varje gång jag träffade hon om för jag tänkte att "karma gubbjävel" å för att han kanske blir smittad av den goda tonen jag höll mot honom men ack vad fel jag hade....................krävs nog liiiiiite mer för att den där sura människan ska ge med sig ett leende.

Nu hade jag inte sett hinom på länge till ikväll då jag Angelica och gamogi skulle ner på hemköp för såklart stressad som man är så hade jag glömt att köpa cigg igen. Så vi skulle ner en snabbis på hemköp med bil (så ingen tror att jag lämnar mina barn en evighet för att roa mig liksom).
Mötte Mr. Bitter nere på bottenvåningen då han va på väg in i hissen och jag ut ur hissen. Vet ni vad fanskapet kläcker ur sig då????
"Ska du ut på nattskiftet"!!!!!!!    Jag hann inte tänka så mkt på det då utan svarade bara " nä jag ska ner på hemköp och köpa mjölk å cigg".  Nu i efterhand så blir jag bara ner och mer förbannad på det han sa och känner att det där var droppen som fick även min bägare att rinna över. Så nu sitter jag och spånar på hämd men jag vet inte vad jag ska göra, TIPS?????
Jag borde ringa till Hudiksvalls bostäder och upplysa dom om hans beteende men det vette fan om det hjälper. Jag kommer såklart inte att göra något mot honom men det vore rätt najs känsla att skicka in en påse med bajs i hans brevbox asså. Poängterar att jag inte har planer på att göra det!!!!!

Har ni några problem med era grannar å vad gör man åt saken????

 Ska även skriva att i tvättstugan så har vi TVÅ rätt stora torkrum med typ tio linor från vägg till vägg i varje rum å att den där MMH har så mkt tvätt att han tar upp båda rummen har jag svårt att tro.
Tror nästan att han ska få en egen etikett här i bloggen för jag antar att det läre bli fler historier om den mannen innan han flyttar till ett ålderdomshem tyvärr.


Nu är jag så upprörd att jag inte kommer att kunna sova inatt..................suck!!!!

My Life, My Passion & My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar