Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

söndag 1 augusti 2010

Fem år tillsamans

Söndag idag och jag vaknade tidigt för ovanlighetensskull.  Sju klev jag upp och tog fram lego till Filippa och gjorde ordning frukost till henne.
Gick ut å tog en morgoncigg............... kanske verkar dumt att börja efter att man hållt upp/ slutat för 3½ år sedan men men så kan det vara.  That´s me i ett nötskal. 
Tog sen å la mig å vila en liten stund och gossade med Vincent som låg vaken brevid en sovandes pappa. 
Gjorde sen iordning varm choklad, smörgås, juice till Jonas och gick in med.  Frukost på sängen är ju aldrig fel.  Sen så måste man ju kanske göra något possitivt om man vill att någon ska vakna på ett bra humör.

Nu är hela familjen uppe och jag sitter här medans barnen bygger med lego, pratar med Vincent och springer runt som yra höns.
Ska göra frukost till resterande i familjen snart.  Tänkte skynda mig hoppa in i duschen för att sen gå på en lååååång promenad eller kanske rentav en joggingtur. Känner mig full av energi idag.  Sen ska jag även hinna med lite dammsugning och sån skit innan vi åker till Pappsen.  Min syster från Sundsvall är oxå där och det är ju inte varje dag man träffar henne fast vi inte bor så långt ifrån varandra.  Nice nice..............

Igår var det lördag och en jävligt lugn sådan. 
Började med att vi åkte in på Maxi å handlade.  Fyllde backar med läsk å massa annat som man annars glömmer.  Svärmor Eva kom hit och tog med Nathalie, Vincent å filippa på en promenad till badplatsen här i byn.  Lena å Carro kom förbi samtidigt som Carina och Tore var här.  När dom åkt så kom Jens å Hanna förbi en stund.  Vi fikade å barnen åt glassen som Eva och barnen köpte på väg hem från badet.
Jonas åkte å hämtade Cerine som varit hos Ella hela dagen.
När klockan var nio typ åkte Eva hem och vi gjorde en sen middag till barnen.  Ja dom fikade och åt glass och var inte hungriga före så det fick bli så.
Barnen la sig vid tolv och vi strax efter. 
Sov bra inatt för en gångsskull.  Skönt som f-n.

Imorgon äre måndag och en ny vecka med nya möjligheter..............

Även att vi har varit tillsamans fem år idag och att min kära bror fyller år. 
Grattis Tony på födelsedagen!!!!


With Love: My Life My Passion My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar