Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

tisdag 21 maj 2013

JÄVLA SKIT

I tre veckor har jag varje dag varit runt på affärer, i typ hela hälsingland och letat

välling och gröt till loui!
Ringde tillslut till semper och fick reda på att dom haft problem med produktionen. WTF???
det enda företaget som gör mjölkfri välling och gröt har haft problem med tillverkningen!!!! Ska sånt få hända??  Som tur är har det gått bra med att göra välling på mannagryn och hans modersmjölkersättning (som han spyr av). Dock har han som jag kanske nmt tidigare börjat avvika från sin kurva och har numera sin egna lilla magra kurva.
Mat försöker jag få i honom varje dag men har tar ju typ en tugga sen så vänder han sig om.  Jag har försökt,lirkat och verkligen gjort allt jag kan men näe, det enda som riktigt duger är välling, gröt och yogurt!!!

Finns rätt mkt mjölkfria produkter ändå har jag insett men sen att dom kostar det dubbla och att dom är svårare att få tag i är en annan sak.
Här är lite av vad som finns



OATLY är mitt favorit märke bland mjölkfritt, Finns rätt mkt utbud och dom är lättast att få tag i.

Pratade med en vän igår som jobbar i butik som skulle lägga undan tio förpackningar välling när butiken får hem det i lager igen, om hon jobbar den dagen villsäga!
Från och med igår den 20:e maj kunde företagen äntligen beställa hem den mjölkfria vällingen och gröten från semper igen. Några dagar till sen så är den här bittra mamman happy igen å!!!!




My Life, My Passion & My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar