Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

fredag 2 december 2011

Åh Herre Gud

Om jag tyckt att min mornar varit kaotiska innan så har inte det varit ngt mot i morse.
För det första så sov vi över till halv åtta, men inget farligt med det för vi skulle ändå ha hunnit.
Jag satte ner kidsen vid bordet för att käka frulle. Lägger fram Cerines Conserta framför henne för hon skulle ta den då.  Hon spiller ut en massa Puffar på bordet och Vincent sätter igång att stoppa puffarna i munnen.  Jag frågar Cerine om hon tagit medecinen men det hade hon inte.
Åh herre gud vilken panik ja fick. Letade över hela bordet, kröp på golvet för att kolla efter tabletten. Tömmer ut hela burken med puffar i slasken för att gå igenom alla och se om den ligger där men icke.
Jaha bara att inse att Vincent stoppat den i munnen...............
Nathalie och Cerine får ju gå och kolla blodtrycket flera ggr i veckan den första tiden då medecinen är narkotika klassad och kan påverka blodtryck och hjärtfrekvensen.
Får värsta paniken och ringer Syrran som har barn som har tagit conserta hela livet och dom är ju ungdommar idag.
Hon i sin tur överregagerar som vanlig men jag var ju likadan då man blir lite hypokondrisk när det gäller ens egna barn.
Hon säger att jag ska ringa ambulansen på en gång då det kan slå ut hela blodtrycket och då dör han ju givetvis.
Usch å fy vad tankarna gick. 
Iaf så ringer jag rådgivningen som kopplar mig till giftcentralen på engång.  Dom kollar och dikuterar och till slut så kommer dom fram till att det inte ska vara någon fara TROR DOM!!!!
Tror å tror va fan det gäller ett barn.  Dom säger oxå att jag ska ha koll på honom under dagen och se om något verkar konstigt med honom.. 
Än så länge så är han som vanligt så jag tror inte han har fått i sog den ändå men ska hem och stäada så får vi se om jag hittar den. 
Ska lämna vincent på dagis framåt eftermiddan eftersom farmor ska hämta dom där för dom ska slagga där inatt.  Nathalie och Cerine ska sova hos mormor så ikväll är det barntomt hemma. 
Vi ska göra god midadg hemma och mysa lite extra................behövligt ibland.
Men jag är ju lite osäker på om jag vågar lämna vinnieboy nu. vad tycker ni???
Fast å andra sidan så hade ngt hänt pga medecinen så hade det hänt  redan då medecinen redan isåfall är ute i blodet.  AJA får se hur jag gör.  Hjälp gärna med synpunkter.

Sitter på jobbet nu men nu ska jag å vincent dra ner på stan  för att inhandla ännu en julklapp till nathalie och cerine. Sen hem för att städa NOGA så inte tabletten ligger på golvet å han äter den senare om han inte redan gjort det!!!!


Trevlig helg på er!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar