Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

lördag 2 februari 2013

Somliga människor asså. . . . . . . .

Igår var jag ju på akuten och satt för övrigt där i fem timmar i ett överfullt väntrum då ambulans på ambulans kom in med nya patienter.  Ja inte för att jag hade någon brådska eller inte fattar och förstår att dom är mer akuta än vi som satt och väntade men dom har ju så jävla osköna stolar där.

Iaf så trodde dom att jag lyckats vrida benet så att knäet hoppade ur led och sen tillbaka och på så sätt skadade några ledband lr va dom sa, hade fokus på att komma hem vid det laget så hörde  faktiskt inte allt dom sa just då. Kom iaf hem efter ha fått med mig en sjukskrivning på tre veckor.

Skrev ett lite ironiskt inlägg på Facebook om att "ska bli kul att höra Perras reaktion på det" (Perra är då j:s chef och är en väldigt bra sådan även om vi alla gånger inte drar jämt;-))
Iaf så var det vist en på j:s jobb som tyckte det var. . . . . . . . . . Ja jag vet inte men han reagerade på det eftersom j kommer måsta vara  hemma ett tag då jag knappast kan bära en fyra månaders då jag går med kryckor och inte kan stödja på benet.
Öh, han menade då att j har en  viktig roll på sitt jobb. Japp det kan jag köpa för det stämmer och firman är rätt beroende av honom men däremot missade vist han någonstans på vägen att familjen alltid går först.
Nu var det ju lite skämtsamt jag skrev så då jag vet att dom nyss har fått in mkt jobb. Jag kunde bokstavligen se framför mig hur chefen i det här fallet sitter där och kliar sig lätt i håret och säger "jaha ja men hur faaaan löser vi det här då". Men då chefen är så pass snäll som han är och j faktiskt har rätt fina flextider som verkligen uppskattas då man har fem barn och det ibland därför inte går som man vill alla gånger så går såna här saker alltid att lösas då j kan åka in och jobba kvällar mm.
Inget som inte går att lösas liksom men enligt vissa var det tydligen fel sak att skriva, börjar nästan undra om han försöker ta över någons jobb genom att över reagera på detta sätt men men. . .  .  . .

Då man inte kan skicka med tonlägen i statusuppdateringar på Facebook så kan saker lätt missuppfattas lr oxå är folk bara allmänt blåsta. 

Enligt mig och många andra så självklart är ett jobb viktigt men familjen viktigare. Vi har liksom ingen annan som kan hjälpa till med barnen heller som kan i den utsträckningen då dom flesta jobbar.
Sen brukar allt gå att lösas rätt bra oavsett situation då j har världens bästa arbetsgivare.

Sen att påpeka att han inte hade barn då han började jobba där var nog det dummaste någon  hade kunnat sagt, näe han hade inga egna barn men jag hade barn med en människa som då inte var en speciellt närvarande pappa så Jonas tog den biten och det var kanske bra då situationen ser ut som den gör idag. Han tog iaf ansvar över barnen och var en bra förebild.
Jag kan oxå lägga mig i saker om inte rör mig och kommenterea den här människans förflutna men näe jag avstår  Finner inget intresse i det som inte angår mig!

Näe nu har jag avreagerat mig färdigt men alla som känner mig vet att jag aldrig menar folk illa och därför var det liksom inget illa menat mot Perra heller men vill folk som inte känner mig lägga sig i,  välkommen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar