Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

torsdag 21 februari 2013

Tok trött

Ja fy fasiken, idag är jag trött.

Igår var en rätt hektisk dag. Stor handlade mat, uträttade massa ärenden, å sprang runt som en yr höna typ.

Ja gud så skönt att ha maten klar, ja man får ju fylla på några gånger med framför allt mjölk, bröd, frukt mm men själva maten är klar inför en till månad.

Lämnade Filippa med sin pappa på hans jobb igår och hon trivdes som en fisk i vatten, hade kört truck, traktor och var stolt som en tupp när ja hämtade henne:-)

Vincent är mammas pojk så han skulle följa med mamma såklart. Loui sov under handlingen så igår gick det som på räls att handla:-)
Hatar verkligen att gå i affärer annars med alla kids, ja dom stora är ju duktiga men följer så sällan med. Filippa drar och försvinner och det slutar alltid med att "mamma Ann-Sofie kan komma till kassan, Filippa väntar där" utropas i högtalarna.
Är vi på stan så springer hon ifrån och in på olika butiker och gömmer sig, ibland går hon även hem.
Att hon gömmer sig stör mig inte så mkt men däremot att hon springer hem är ett litet oros moment då hon korsar vägar.
Spelar ingen roll om hon får konsekvenser, skäll, förklaring att hon kan göra sig illa, hon gör alltid om det igen.
Tips någon?

Packade upp allt vilket tog över en timme, sen kom j hem och då gick jag och Nathalie iväg för att uträtta lite saker på stan, tappade bort henne men hon hade gått hem till slut.

Kom hem strax efter sex och åt lite pasta.
J hade träffat tjejen som skulle köpa Filippas cykel under tiden så tur att han va hemma iaf. Jag hade aldrig hunnit hem och mött henne ju;-)

Plockade och myste med Loui som är som en virvelvind på golvet. Han vänder sig, vill framåt och skruvar, vrider och vänder sig hela tiden. Usch han blir stor han å:-/
Men med tanke på stor, tänk att mina små brudar snart är i puberteten. . . . .shit vart tog tiden vägen och framför allt. . . . Fan va gammal man är utan att inse det:-)

Iaf så fick jag och Nathalie springa iväg på hemköp i sista sekunden (för att hinna hem till "en man och hans fruar")  för att köpa snus. Glömmer alltid att köpa snus, går jag iväg för att köpa snus så kommer jag hem med allt utom snus! Typiskt mig:-)

Softade å kollade på en man och hans fruar och breaking amish. Duschade, kom på att jag skulle ha färgat håret så i med färg, duscha igen och sen i säng.
Somnade ett, inte ovanligt men ibland behöver man några timmar mer sömn än så. Idag är en sån dag!

Nu ska jag ta upp min kära lilla bebis och kramas innan farmor kommer.

Puss å hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar