Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

onsdag 4 oktober 2017

Tisdag och inget händer


Började dagen med värk från helvetet igen, Loui ville vara hemma och jag såg gärna att jag slapp gå och lämna honom i regmet för att inte tala om denna blåst. 
Vi gjorde ägg mackor och sen la vi oss i soffan och jag råkade somna en stund. Loui är så söt för dom gånger jag somnar så lämnar han inte min sida, han går knappt och kissar. Gulliga unge som ska se efter mamma <3




På eftermiddan har det mestadels handlat om att städa och byta sängkläder. Myst med barnen och bara chillat typ. Händer inte så mkt i mitt liv just nu då jag insett att jag måste slå av lite på takten och kanske inte ha alla krav på mig själv som jag annars har. Hemmet måste inte vara kliniskt rent jämt och man dör inte av att det ligger tvätt i tvättkorgen i några dagar, man måste inte alltid ha en renbäddad säng osv....ja ni med barn framför allt fattar grejen. 
Så därför tillåter jag mig själv att lägga mig ner och vila/sova när jag är trött, även insett att jag fortfarande är utbränd så därför för första gången i hela mitt liv så försöker jag verkligen ta det lungt och finna någon forn av inre frid. 
Tända ljus, lugn musik, lugnt tempo när jag städar och tar ett bad och försöker rå om mig själv lite emellanåt. 

Vincent gillar verkligen inte att vara ute när det börjar bli kallare. Han sitter helst inne och antingen kollar på tv/surfplattan eller bygger lego. Loui däremot är ute i vilket väder som helst, huvudsaken han får cykla så spelar väder å vind ingen roll. Filippa är gärna inne hon med men hon går ut när hon har ngn kompis som e  ute, annars är det barbie, lego och pyssla som gäller. 
Nathalie ser man inte till så mkt nuför tiden,efter att hon fick moppe så är hon mest ute med kompisar. Cerine är hemma om hon inte är på träning. 
Å jag förstår verkligen barnen som gillar att vara henna för det gör jag oxå, mitt hem är min borg och jag älskar att vara hemma och bara chilla. 

Imorgon är planen jobb men vi får se vad min nacke tycker om den planen, annars blir det att vara hemma och tvätta lite. Baka kanske man skulle ha gjort oxå, var en evighet sedan jag bakade. 
Läkaren om inte jag är sådär omöjligt mkt bättre i nackfan, är så otroligt trött på den här jävla smärtan och på att vara så stel i nacken så man knappt kan röra sig. 

Nu säger jag godnatt och på återseende



My Life, My Passion & My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar