Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

måndag 9 oktober 2017

Barnledig helg

och ni tror attnu kommer det en massa party bilder, hahaha ledsen att göra er besviken men nope. Det va ju som synes ett tag sedan jag va ute varje barnlediga helg, har inte lusten och inte heller orken att vara ute på inpå morgon timmarna.
Jag va ut förra gången jag var barnledig och det tog liksom musten ut mig, gammal den här damen nu vettni :)

Fredagen tillbringades på jobbet, tog med mig emil så han får se hur vi jobbar :)
Åkte ut på röda korset och kollade lite snabbt på alla papper och dokument i datorn som ska skickas iväg nu.
Eftersom vi är en ideiell förening så har vi inte alls så mkt pengar som vi skulle behöva för att kunna göra mer saker med våra medlemmar, laga godare mat, ha mer livskvalitet på jobbet för våra kära medlemmar så nu är det dags att skicka in lite ansökningar i olika fonder.
Mkt jobb och det ger tyvärr sällan resultat men men allt är värt en chans.

Så, vi åkte på loppis, röda korset i forsa. Hittade en sjal till mig själv och vi köpte mattor till jobbet.  Lånade hem massage dynan som Lena tagit med på jobbet och nu har jag njutit hela helgen av massage men har tyvärr blivit lite sämre i axlar och nacke så idag är det dags för att få massage av en riktigt mänsklig massör :)

Iaf så tillbringades fredaskvällen hemma med Emil och mixon, vi frostade av frysen som vi gjorde för typ två månader sedan men nu var det mer is i frysen än mat.

Ja som ni ser så var det mest Emil som frostade av å jag typ tokarde ur, kokade vatten och gjorde rent lådorna.................princess annso you know!!!!
Fattar inte hur det kan bli så så snabbt men måste vara för att ungarna springer i frysen typ hela jävla tiden.
Ska fan sätta hänglås på frysen om det inte blir bättre. Mina barn äter mitt i nätterna, jag kan acceptera att dom gör det när dom äter sin medicin och dom blir hungriga när medicinen går ur kroppen på kvällen men dom äter ju  nätterna igenom även när dom inte tar medicin så nu får det vara slut med det. Klockan tio ska köket vara stängt för ätning från och med nu. Tio har dom hunnit med att äta efter  träningar om dom bara gör det när dom kommer hem och inte lägger sig på sängen och pillar med sina telefoner i några timmar innan dom kommer på att dom ska laga mat.

Tog några cider och spelade kort och yatzy med barnen, mixon och emil oxå såklart.



Som vanligt så var det bara jag som drack i sällskapet, dom andra två dricker alkoholfria öl på sin höjd men mestadels trocadero och annan läsk. Tråkigt att dricka själv men samtidigt så är man inte ute efter att bli full så kan man lika gärna ta en cider bara för att det är gott.
Och ja.......mina stora tjejer får vara hemma när jag sitter och tar några cider till maten och när vi sitter och spelar spel och kort. Tror inte alls att dom tar illa upp av det och tror inte att dom blir påverkade eller skadade av det heller, tror att om man kan visa att man kan dricka några cider utan att dricka för att bli full så är det bara bra. Det gör att dom ser att man kan dricka utan att behöva supa huvudet i bitar.
Den dagen mina barn kommer hem fulla så kommer inte jag skälla på dom utan mer acceptera att det faktiskt är ngt som alla unga provar på osv men dt får gärna dröja några år till innan den dagen kommer.

Lördagen började med att vi vaknade och  gjorde oss klara, åkte iväg med syrran, mixon och emil på erikshjälpen. Hittade inget men men man kan inte alltid göra fynd.
Tog sedan en fika på stan och bara tog det lungt.
Kvällen kom och emil bjöd mig och mixon på texas, världens bästa <3






Å fyfan va gott det var.  Kan äta på texas varje dag om det är så, kan inte ledsna på den maten........
Hem och spelade kort igen och bara tog det chill....
Lungt och skönt precis som jag vill ha det.

Söndag åkte vi på öb, och åkte upp och hälsade på brorsan som inte va hemma utan det va sandra, ebba och alvin som va hemma bara. Brorsan jobbade som vanligt. Brorsan och syrrans pappa är här i sverige och jag insåg att en resa till thailand är välbehövlig efter att ha sett hans bilder. Han bor ju där och har gjorde det i många många år, han har hus, gästhus och nu bygger han på ett tredje hus.  Ska nog åka och hälsa på honom inom en snar framtid ja.
Brorsan håller på och bygger hus här i stan, i idenor närmare bestämt. Kommer säkert bli kanon fint.

På kvällen kom barnen hem och dom hade haft det super hos pappa, dom hade varit på badhuset och myst på med sina kusiner.
Emil åkte och ordningen eller vardagen närmade sig.
Idag, måndag är det jobb och dagsi/skola som gäller.

Mys morgon för loui


Frukost för en hungrig annso

Världens godaste bröd, prova!!!!


My Life, My Passion & My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar