Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

torsdag 10 december 2009

torsdag 10dec

Så var jag här igen då!!!!
Igår var jag hemma med min lilla Cerine som har varit lite hostig och hängig ett par dagar. Hon åkte hem från skolan i tisda´s juh!!!
Eftersom nathalie oxå var lite halv dålig så fick även hon och filippa vara hemma.
Idag har jag jobbat ngra timmar och sen bar det iväg till MVC för lite mätning av magen m.m.
Magen hade ökat med två cm sen sist och det var inte speciellt mkt och jag hade gått upp typ 2 kg sen sist.
Vi jämnförde med hur kurvan såg ut med filippa och då såg hon att min mage den här gången var mindre än med filippa och ändå så vägde hon bara 2900g i vecka 42 då hon kom ut. Så nu ska jag få ytterligare en tid på ultraljud för att se hur det ser ut med tillväxten. Lite oroad blir man juh men jag tror inte att det är ngra problem eller bekymmer. Är nog som det ska!!!
Sen tog jag en snabbis förbi stan innan jag åkte hem till min sjuka cerine ooch min underbara man som har varit hemma med henne idag.
På gina hittade jag en klänning till julafton eller när jag nu ska ha den, en röd en! Och en bolero med paaljetter på som jag tänkte ha till men men vi får väl se. Om jag känner mig själv själv rätt så kommer jag känna mig som en uppstoppad korv så det blir väl det vanliga, tights och en tunika till.
Även att jag var in och investerade i en ny ammnings Bh som jag verkligen kommer att behöva om dock inte så länge eftersom jag inte vill amma. Ska bara amma den första tiden och sen övergå till tillägg.
Åkte hem efter att ha handlat lite mat och myste med mina hemmavarande. Jonas gick iväg och hämtade Nathalie och Filippa som var på dagis och skolan. Nathalie blir inge sämre så vi sa att hon får väl gå på skolan fast hon är lite hostig, huvudsaken är att hon inte har feber och känner sig dålig.
Imorgon äre jobb för min del, har massor att göra på jobbet eftersom vi har julfest på lördag. Hur mkt som helst som måste fixas i morgon juh. Ja kul att det händer ngt.
Även att jag har kommit fram till att jag inte kommer att vara mammaledig speciellt mkt. Ska höra om det är OK för dom på jobbet att jag tar med mig min lilleman när det blir aktuellt. KOmmer naturligvis vara hemma ett tag efter förlossningen tills jag känner att jag orkar jobba. Även att Jonas ska vara pappaledig och även han kan ta med sig den lille på jobbet. Kommer nog att bli kannon det om det går bra för mitt jobb villsäga.
På söndag är det redan tredje advent och snart bara en vecka kvar till jul. Lovely ska fylla år först och det ska bli trevligt även det. Själv börjar jag närma mig trettio och ser verkligen inte framemot en trettio årsfest som Jonas gör. Han har tänkt att vi ska hyra nåt ställe och ha fest men jag vill helst bara vara hemma och mysa med familjen juh, även att han har planer på att få i mig väldans mkt alkohol. Ja vi får väl se hur det blir med det den dagen. Är kanske sugen jag med då men nu när man sitter med värsta magen och inte kan dricka så är det inge lockande men det hinner ju ändra sig flera gånger om.
Måste köpa färdigt alla julklappar nån dag oxå men men som sagt så är det bara några få kvar till barnen och till föräldrar och lillesyrran.
Nä nu ska jag göra min älskade sällskap framför Wii.


Love...............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar