Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

söndag 29 april 2012

vårsolen

Åh gud vilken härlig dag det varit idag.. . . . . . . . . . .  Solen har gett oss så mkt kraft å energi idag.

Började dagen seg å jävlig men eftersom så kom energin och krafterna tillbaks.  Åkte in till stan för att köpa lite lökar och blomjord, så blev det oxå men en himla massa annat oxå.

Hem och rensade bort allt ogräs i rabatten och satte lökarna. Städade gården lite smått och sen efter nån timme kom syrran hit igen och hon skulle in på maxi så jag följde med, där blev det lite frö påsar m.m.

Så nu har vi hunnit sätta både blomlökar och sått lite morötter, gräslök, gurka, ärtor och isbergssallad oxå.

Önskar jag hade ett stort växthus att dona i men men nu har vi inte det så lilla grönsakslandet får duga så länge.

Till trallen har jag redan en plan om hur jag vill ha det och det ska ordnas till skolavslutningen med möbler och blommor m.m.

Iaf så hade Babe gjort mat medans jag var borta så det va bara att sätta sig till ett dukat bord när jag kom från stan, härligt.

Efter vi städat lr städat å städat, vi dammsög och dammade inne så nattade vi Vincent. Han har ju varit ute mkt idag han med så han var sjukt trött och somnade utan välling tillåmed.


Vincent sov och dom stora var ute och cyklade med Hanna och Isabell, vi passade på att gå ut igen och fortsatte dona på gården en sväng innan vi ansåg att det fick räcka för idag.


Nu har jag och J städat i Filippas rum som vi inte hann idag så nu är alla rum städade.

Kidsen ligger i sängarna och kollar på film, själv kollar jag på en film medans mannen är ute i garaget och kollar alla poolgrejjer så man vet vad man har och vad man måste köpa nytt.


Imorgon är det sista april och vi ska ha en mysig familjedag bara vi i familjen.  Förra året hade vi middag med zetterlunds och Therese hade med sig ett vin som jag blev helt såld på. Fullast i byn och stannade länge på Folkan, usch vilken kväll.  Tack å lov så har jag inte varit så full sen dess.

Imorgon blir det nyktert såklart och bara en massa mys med grillning och majkasa med Kidsen.. . . . . . Lovely.


Nä nu ska jag faktiskt kolla vidare på filmen men hoppas alla har en trevlig valborg.


Bye bye


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar