Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

onsdag 13 september 2017

Mkt prat å lite sömn


Denna jävla värk som intagit min kropp är fan olidlig.
I fredas ååkte jag ner på mitt hjärta då jag helt enkelt inte stod ut med värken. Fick då veta att förutom blod och järnbrist så slår kroppen till med att ha massiva inflammationer och spänningar i nacken oxå. Ja ja vi tar väl allt på en gång så kanske man kan vara iaf någorlunda frisk i höst.
Fick smärtstillande och muskelavslappnande utskrivet och rådet att ta det lungt och inte bära ngt. Haha hon, läkaren kan omöjligt ha haft barn och utan tvivel så inte adhd heller. Om jag ska ta det lungt och inte bära ngt så får dom nog låsa in mig på en brits med tvångströja. Herre guuuud jag gör ju liksom inget annat än stressaar och bär och kånkar saker hela tiden. MEN, hör å häpna så tog jag det lungt hela helgen och inte bärde jag ngt heller!

Barnen åkte till Jonas i fredas.  Jag hade då redan städat och gjort klart det mesta så jag skulle slippa göra ngt resten av helgen.
Emil kom hit från sthlm och vi chillade lite och tvättade färdigt innan vi tog på oss typ VINTERKLÄDER och besökte marknaden. Mötte upp MIxon, Walle och Natha och gjorde dom sällskap. Dom andra dårarna åkte karusell (jag kunde ju inte för nacken därav bitterheten) medans jag passasde alla grejjer.
Köpte inget just på fredagkvällen men det skulle ju ändras under helgens gång.
Gick hem vid elva halv tolv tiden då dom stängde. Och mina stora älsklingar var redan hemma när vi kom hem. Dom tyckte det va så tråkigt nere på marknaden. Måste återigen säga att det var bättre förr...........som den antika människan jag e. När jag var ung så var det skit mkt folk och kompisar ute och man hade super skoj. Nu var det inte alls lika mkt folk och dom som var där var fulla snorungar (för ni får ju inte tro att vi söp som as och stod och spydde längst lillfjärden) haha!! Nu fick man nöja sig att gå i en lten dimma av morfinets härliga verkan.  Näerå men jag fick ju smärtstillande utskrivet och jag har alltid vägrat tagit tabletter (förutom alvedon) men nu tog jag faktiskt en och peppar peppar så hjälpte det lite, inte helt men kunde iaf röra mig och lägga på ett fejk smajl under make up:en som var väldigt behövlig för att inte skrämma iväg alla andra. Såg och ser fortfarande helt tärd ut, röd blå under ögonen och påsar som heter duga under dom två små blå jag har till ögon.
Skulle ta upp till nio tabletter om dagen men kan säga att jag tog EN om dagen å resten av tiden så blev det alvedon och diklofenak. Jag är livrädd för tabletter och därför så vet alla att om jag tar starkare piller än just alvedon så är jag riktigt jävla sjuk. 

Lördagen startades med en smärta som gjorde helvetet till en dröm. Fy fan säger jag bara, låg och kved och nästan grät så fort jag rörde nacken. Fick lite massage och tog en tablett och efter en timme så var det uthärdligt igen men dock inte alls bra. Mixon kom och jag duschade en skållande het dusch för att få min stela nacke att kunna bli lite flexibel och iaf kunna böja  lite på huvudet.
På med fejset igen och ner på marknaden. Handlade desto mer denna gång, det blev lite buddhas, ganesha, strumpor till dom små, rökelsehållare, rökelser m.m. mkt fick jag av Emil som även fick äran att bära allt, stackarn!!!!!

Grillade hemma med mixon, under tiden maten blev klar så kom nathalie, walle, alex och nån mer innan dom gick ner mot marknaden. Vi åt och sen gick vi ner ännu en gång, var så jävla dum i huvudet å åkte virvelvinden då smärtan var hanterlig, tror ni det blev bättre av att sitta och skumpa runt runt runt i en karusell som höll på att få inälvorna att komma ut i ryggen då annso the crazy bitch (vem är det?) skrek att vi villeha mer  fart.  Avslutade lördagen på Mc donalds å gick sen hem!!!!


Söndagen började värre än lördagen men vafan nu började man ju få in vanan att alltid ha smärtstillande bredvid sängen och ta en det första man gör (helst innan man vaknat). Fick lite massage och blev väl någorlunda som folk igen.  Mixon kom och varför svika en vana, vi gick ner på marknaden för sista gången.  Vi köpte kryddor, kokosbollar, chokladtoppar, godis, kola, marknads nougat, chips och en massa annat som egentligen bara är onödigt skit men som man just då inte kunde leva utan..............suck!!

Sex på kvällen va vi hemma igen typ. Emil packade ihop sina grejjer å åkte ner till sthlm igen och jag fick värk igen.................

Måndagen blev det inte heller så mkt vila för då började jag jobba, ja jag bet att jag egentligen inte alls borde jobba nu men vafan man får ju psykbryt om man går hemma hela tiden oxå. Har för fan blivit folk skygg av den här sjukskrivningen. Jobba jobba jobba, det gick bra iaf och jag tog det lungt å dessutom vaknade jag utan värk från helvetet, nu var värken i skala med malmö ist. Jag ska ju dock bara arbetsträna nu ett tag innan jag går ut på riktigt igen. Är på mitt gamla jobb och gör livet surt för dom haha. Igår kväll (måndag) var en tung kväll då jag tänkte analyserade och grät efter Erik, Asså jag har fortfarande svårt att förstå att jag aldrig mer kommer att träfffa honom. Jag älskade  den mannen och jag vet att han tyckte lika om mig fast vi var ovänner och hade bråkat när han gick bort.

Idag är det tisdag och jag har varit på jobbet och tagit hand om vårt gym, handlat, hämtat ut en massage dyna (som  det dock va för mkt taktil beröring över så den ska skickas tillbaks), städat, tvättat, lagat mat och gjort det vardaliga med massa barn. Har efter allt det här haft värk igen och jag ångrar bittert att jag inte kan vänta och ta det lungt men men imorgon är en ny  dag och jag hoppas den har mindre värk med sig och mer energi och ork. Loui ville vara med mamma på jobbet idag och jag tänkte att " vafan han får väl det då", jag menar hur länge kan man välja att ha med han på jobbet och hur länge VILL han var med mamma så vi körde på och han hjälpte till på gymet och har varit så duktig så min lilla pärla men imorgon blir det dagsi för han då jag ska vila och försöka bli lite bättre i värken efter dagens
comeback av värk. Ska tillägga att mina stora flickor har hjälpt mamma med att gå ut med sopor, plockat undan och masserat under dessa dagar och för det är jag dom evigt tacksamma. Mina nästan stora små hjärtan.


Handlingen för idag



min middag för idag som inte alls e som den borde men jag orkade helt enkelt inte göra ngt bättre, kidsen fick annat men då jag är så himla kräsen så blev det ägg mackor ist. 



Satte även upp en ljuslykta på väggen som kommer göra det mysigt kalla höstkvällar



Lokalen där gymet ligger som mitt jobb har. 





Sovgott å dröm sött!!!!




My Life, My Passion & My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar