Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

torsdag 16 juni 2011

Jag ska Sela fast mitt barn!!!!

Ja var inte oroliga, ska inte sela fast ngt av mina barn på nåt dåligt sätt utan mer för säkerhetensskull.
Jag har läst lite på olika sidor om åsikter kring just det här med att spänna/sela fast barnet i ett sele när man är ute på stora platser där barnet inte känner igen sig. 
Många skriver att man är barnmisshandlar, att man har dålig koll på sina barn om man inte kan hålla reda på sina barn utan ett sele, några säger att det är det är det bästa dom köpt. 

Jag satt och funderade på hur jag lättare skulle kunna handskas på stan, på stora platser, affärer mfl ställen utan att utbryta kaos på stället.
Sele var ju lösningen, vet att jag har sutit och kollat på det förut för nåt år sedan men den gången var jag inte riktigt lika less på situationerna som uppstår dit vi går som nu. 
Nu kanske ni tror att det är Vincent "lilleman" som ska ha selet men det är det inte sörröni utan det är Filippa Fideli som ska få lära sig att ta det lite lungt.
Ja jag har ju berättat vissa saker som hon utsätter mig och andra för när vi är på stan och det är bara en liten liten liten svätt ni har fått höra.
Att gå in på en butik och gå ut därifrån i kaos är en vana för oss...........eller ja mer för mig då som har med mig dom på stan.  Jonas slipper ju det han!!!  Välta skyltdockor från bord och i samma veva ta en stor klädställning är vardagsmat och det kan jag faktiskt överleva trots allt men det är dom gångerna damen ifråga bara sådär "rätt som det är bara försvinner" som bara barn kan och dessutom är experter på och man hittar henne (efter man har stressat upp en ny expedit så hon både stammar och har slagit in på tok fel i kassan) på andra sidan stan nästan.  Hon korsar vägar och är inte alls rädd av sig min lilla prinsessa.  Farligt farligt!!!
Sånna gånger önskar man att man hade ett sele så nu har beställt ett. 
Vincent kan ju oxå ha det när inte stumpan är med.  Kanske blir att beställa ett till vem vet??!!

Så vad har ni för syn på att man selar fast barn????




My Life My Passion My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar