Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

lördag 28 juli 2012

Förlossning och Loreen

Lördag idag och jag fick sovmorgon idag för bästaste mannen klev upp och tog kidsen dock efter att jag fick ett psykbryt.   Ibland kan jag inte fatta hur dom är dom där karlarna.  Barnen kan vara uppe och stöka runt hur mkt som helst utan att han vaknar och utan att han bryr sig.  Själv så flyger jag upp och tar dom dels så man slipper städa halva dagen efter dom men största orsaken är ju att dom inte ska kunna skada sig på nåt sätt.  Men men kanske bara jag som överreagerar men vill gärna ha koll på barnen å framför allt då vi har en stor jävla pool på gården där dom faktiskt kan drunkna om dom får för sig att gå ut.

Nåja men jag är lycklig över min sovmorgon idag iaf.

Igår tog ju jag med mig nathalie och cerine in tiill stan för ett besök på hudikkalaset och dom skulle lyssna på Linnea henriksson och timbuktu.  timbuktu var skitbra om jag får säga det själv.  Bandet gjorde mkt av jobbet enligt mig. 
Drog hem strax innan konserten var slut.  Mygg och trötthet tog över så vi sket i dom sista låtarna.

Ikväll blir det ett besök på samma ställe men då av anledning av Loreen och eldkvarn.
Kidsen vill ju se Loreen och vi eldkvarn. 
Några öl kanske till mannen och en fet langos till mig och godis och karuseller för kidsen I guess.

Inte långt kvar nu så snart, snart får även jag ta mig en drink. Dock har väl sommaren gett upp för gott vid det laget men men får väl ta mig en extra stark drink så jag blir lite varm i kroppen så kan jag ju låtsas att jag är varm av solen......................Nä men det ska bli otroligt skönt att inte vara gravid. Inte pga att jag då kan dricka alkohol utan mest för att få komma igång med träningen igen och kunna komma i sina kläder igen.
Ens frihet blir liksom borttagen när man är gravid, man kan inte äta vad man vill, inte äta mediciner om man måste ha, inte komma i kläderna man vill ha, inte kunna raka sig, inte gå upp för en trapp utan att låta som en skördetröska .............................osv   ja jag tror  ni  fattar.

Nervositeten över förlossningen finns kvar och blir snarare värre ju närmare vi kommer.
Sista förlossningen var det värsta i mitt liv så dom som säger att det går lättare för varje barn snackar skit enligt mig.  Beror helt på hur kroppen påverkas av en graviditet och förlossning.  visst har min kropp påverkats av både förlossningar och av graviditeter men tyvärr inte så mkt som jag önskar just under utdrivningsskedet. Faaaan så jävla ont det gör.
Kan ju kanske bero till viss del att jag inte tar någon som helst bedövning utan ligger där och halvdör i smärtor.  Att jag inte tar bedövningarna som finns beror inte på att jag vill verka som stålkvinnan utan för att lustgasen spyr jag av som en gris, det upptäcktes vid min första förlossning då dom bara tröck upp en mask i ansiktet på mig och sa åt mig att andas.  Sen så är alla andra bedövningar i sprutform och jag har ju en fruktansvärd sprutskräck. Tänk om det ändå bara fanns ett piller man kunde ta åså var smärtan borta, då hade jag inte varit ett dugg nervös ju.
Epiduralen skulle jag aldrig falla mig in att ta efter det dom gjorde med nathalie och cerines pappa.  Han var nere i huddinge och fick genomgå en akut operation. Dom skulle sätta en ryggmärgsbedövning på han men dom stack fel och så dom förstörde nerver som går till urinblåsan och andra nerver som förstörde en hel del för honom.
Han fick använda kateter att kissa i ett bra tag occh dessutom smärtor i både rygg och andra ställen.  Nä usch för ryggmärgsbedövningar säger jag bara.  Nu gör ju säkert inte alls många sköterskor fel, han hade bara en jävla otur så om ni vill ha en epidural lr något liknande så är det förmodligen inte fara.

Sen så får ju jag en sån himla smärta i svanskotan efter en förlossning.  Dom tror att det kan vara en spricka i den och när det sedan blir sånt tryck som det blir under en förlossning så kan det vara så att det spricker upp lite grann å det känns kan jag säga.  Jag kan knappt sitta på tolv veckor efteråt men hoppas på att det inte blir så denna gång.
Ja som ni märker så är ju allt med en förlossning fel enligtmig förutom det faktum att man faktiskt får träffa den liilla krabaten som legat i magen så länge och som man längtat så enormt mkt efter.
En förlossning är ju helt klart värt varenda liten sekund av all smärta då man får upp en nyfödd liten människa på bröstet.  Å att höra första skriket är ju det bästa som finns ju
När vincent föddes så tog det en liten liten stund innan han skrek då dom sög ur vatten ur han, jag uppfattade dessa sekunder som låååånga minuter så jag fick lite panik och frågade vad fan dom gjorde med min som och varför han inte lät ngt.  Var nästan på väg upp ur sängen innan dom fick ur han vattnet och jag fick höra hans ljuvliga stämma första gången.

Ja att föda barn är en obeskrivlig känsla på gott å ont. Man måste helt klart vara med om det för att föstå hur det är.
Nu är detta min femte förlossning och jag kan med all säkerhet säga att det är min sista.  Jag har varit gravid tio elva gånger men har fått några missfall och faktiskt gjort några aborter fast jag är lite av en motståndare av aborter om man inte har någon jävligt bra anledning. 
Även denna gång så var jag tveksam men jag är ju som sagt en liten motståndare till aborter så jag beslöt mig för att behålla detta barn och jag ångrar det inte en enda sekund nu.
Efter en abort så mår man ju så fruktansvärt dåligt och ångesten är inte att leka med.  Man funderar hur det hade varit om man behållt barnet och hur den personen hade varit.  Näe usch nu får jag en stor krokodiltår i ögat snart så nu är det bäst att jag går och målar barnens naglar lr nåt annat som får mig att glömma för en stund.


Have a nice day


My Life, My Passion & My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar