Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

tisdag 30 november 2010

30 dagars tema- Dag 6

Dagen  ämne på 30 dagars temat är :


Min dag!!!!







Dagen började vid sex när min älskade man ringde och väckte mig.


Pratade med honom en stund innan jag insåg och hörde att Filippa var inne hos Vincent och hade väckt även honom. Hmm..............busig unge det där.


Tog på mig mina sköna nya tofflor. Traskade upp och tog upp lilleman, klädde på och bytte blöja fast i motsatt ordning såklart.


Fillan fick på sig kläder, väckte Nathalie och Cerine. Gav order nästan om att dom skulle göra sig klara och klä på sig. Gjorde i ordning frukost. Såg till så attalla barn borstade sina tänder, håret osv.


Skickade iväg barnen på skolan.


Plockade undan efter frullen.


Lekte med Vincent en stund.


Pratade ännu mera med min älskade.


Lekte med Filippa när vincent sov middag.


Höll på somna medans jag väntade på bilderna från igår skulle ladda klart till bloggen.


Tar alvedon i hopp om att halsen och smärtan i nacken och ryggen ska ge med sig.


Lekte och myste med filippa medans vincent sov middag.


Plockade av lite torr tvätt.


Ja så har typ hela dagen sett ut.


När J kom så la han sig å vila i hopp om att vakna och vara frisk......................snacka om att hoppas på för mkt.


J gjorde mat och jag tog en promenad på affären utan barn, med Liselotte. Skönt att få frisk luft och trots att det var -15grader ute så tyckte jag det var skönt.


Kom hem precis när nathalie kom hem för att hämta danskläderna. Cerine hakade på i bilen med malin och hennes mamma.


Jag och J åt middag eftersom barnen åt medans jag var på affären och innan dansen började.


Blev Bacon, creme fresh med pasta och en massa vitpeppar. Inte heller nåt speciell mat men god ibland..................som idag!!!


Ja sen har resten av kvällen varit lika lugn som dagen. Har iallafall orkat vara vaken hela dagen idag. Däremot är mitt tålamod med barnen lika med noll just nu. Hinner aldrig ta igen mig mellan deras utbrott och bråk. Men dom är världen bästa barn för det. Låter som jag bara gnäller på mina högt älskade barn just nu. Eller ja det kanske jag gör oxå men det betyder inte att jag inte älskar dom. Jag älskar mina barn lika mkt som jag alltid gjort men det är bara att det är väldigt tungt just nu med allt och alla bråk. Bägaren har runnit över kanske man kan säga.


Nu sitter J med sin dator framför sig och jag halvligger med min i famnen. Kommer inte vara vaken så länge till känner ja i ögonen.
Imorgon är det 1:a december och första avsnittet av julkalendern. Blir mys. Hoppas att vi hinner se den innan barnen går på skolan bara. Det är väl mysigt det??


Även att jag måste in på apoteket. Får ta med mig lilleman och Filippa fast dom inte är krya. Får bli en snabb visit i stan.





My Life My Passion My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar