Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

torsdag 25 november 2010

Presentation av mig och min bakgrund

Ja nu ska jag enligt 30dagars temat göra en presentration av mig själv.



Hmm..........ja Jag heter Annsofie Berglund, född som Skoglund.


Jag föddes den 29 november 1980 på Hudiksvalls BB. Jag växte upp med min mamma, min pappa och tre av mina fem syskon i en liten by som kalas Ilsbo i ett nybyggt gult hus. När jag var sex sju år så skildes min mamma och pappa. Jag flyttade då med min mamma till en annan by, Forsa. I forsa bodde jag från att jag gick i första klass tills jag började i nian tror jag det var. Under tiden vi bodde i forsa så bodde jag mkt hos mina syson då min mamma jobbade väldigt kstiga tider. När jag gick i nian så flyttade jag och mammsen till Näsviken till hennes dåvarande kille som senare även blev hennes man under några år.


Under högstadiet så var mest frånvarande i skolan måste jag nog säga. var inte där så speciellt ofta. Tyckte det var mkt roligare med killar och festa m.m. vilket jag bittert ångrar idag. Så gör inte om mina misstag utan sköt skolan så ni har grunden för vad som ska komma att bli er framtid. Hade en super kille, Mattias som jag var tillsamans med under två år. Tyvärr så var inte jag lika kär i honom som han var i mig på slutet så jag börjde tappa intresset. När jag gick i nian så träffade jag en kille som skulle komma att betyda väldigt mkt för mig och jag skulle vilja kalla honom för min första riktiga kärlek trots att vi aldrig var tillsamans utan höll oss på KK stadiet. Han var 8 år äldre än mig och min mamma hatade honom från första stund. När jag var 17 18 år och gick Handel & Administration på gymnasiet så träffade jag Anders som skulle komma att bli min sambo, mina äldsta barns far, min fästman och en vän för resten av livet. Jag och Anders flyttade ihop så fort han fyllt 18 och kundeflytta från familjehemmet han bodde på. Vi var tillsamans i 7 år innan det tog slut. Under dom sju åren hade vi fått två barn och hade haft ett gäng lägenheter ihop.


Var fortfarande tillsamans med Anders när jag för första gången träffade Jonas. Anders och jag hade det rätt tufft i perioder och det hade mkt med hans problematik att göra. Till slut så ledsnade jag insåg att mina barn inte skulle behöva ha det så som det var. Flyttade ifrån Anders och efter ett tag så började jag och Jonas träffas på allvar. Jonas flyttade in till mig och barnen i Åvik rätt snart. Vi var ett par från agusti 2005 och förlovade oss nyårsafton 2006 då jag även var gravid med vårt första barn. Vi flyttade från stan till en orenoverad lägenhet i näsviken som vi renoverade och fortfarande bor kvar i. Under tiden med Anders så hann jag förutom att föda och vara hemma med dom oxå med att studera upp betygen. pluggade även socialt behandlingsarbete i en kurs, etik, alla psykologi kurser som fanns, svenska C m.m och fick högsta betyg i alla ämmnen. Bra för mig.


Jag och Anders flyttade mkt och bodde bla. i Hudiksvall, Näsviken, Iggesund, Njutånger. Antar att vi inte kände oss hemma någonstans och att det kan ha grundat sig i osäkerheten i vårt förhållande.


2007 gick Anders bort hasigt och lämnade efter sig två underbara barn som aldrig kommer att glömma eller svika sin pappa. Inte bara barnen bär på en otroligtstor sorg utan även jag gör det. Vi var vänner hela tiden och han stod mig väldigt nära. Min familj var hans familj och vi var några av dom få människor han hade att vända sig till. Han var en fantastisk pappa och en underbar människa.


Nu är det 2010 och jag är gift med Jonas, känner mig tryggare än någonsin tidigare. Vi har två underbara barn tillsamans men även mina barn som jag fick med Anders lever och bor förstås med oss på heltid. 2007 fick jag min ADHD/DAMP diagons som skulle komma att ge mig och andra förklaring på många av mina beteenden. Så tacksam för att jag fått min medicin och fått mig att må bra. Under första åren jag och Jonas var tillsamans så pluggade jag en del även då. Fick utmärkta betyg och en liten bättre grund att stå på än innan. Från september 2008 till december 2009 jobbade jag på RSMH i Hudiksvall. En underbar förening som jag längtar tillbaks till. I februari iår (2010) fick jag mtt och Jonas andra barn. En liten Vincent. Vi bor fortfarande kvar i NÄSVIKEN men funderar på hus tillåfrån. Jag trivs med livet isig och tror man skapar sitt eget öde. Just i detta nu så är jag tillfälligt sjukskriven för utbrändhet och mitt måeende går upp och ner varje dag. När jag inte är sjukskriven så är jag mammaledig och är hemma med mina älskade underbara barn (nathalie, Cerine, Filippa och Vincent).


Ja det var lite om mig och min bakgrund. Vad framtiden har att ge är ju lite svårt att veta men tiden får utvisa detta. Jag tor defenitivt att jag, Jonas och barnen kommer att få ett långt och lyckligt liv tillsamans.

My Life My Passion My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar