Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

torsdag 23 januari 2014

Till Elina, Anna, Per och Angelica

Hej å hå.........
Idag är vädret som att slicka en kamel i röven igen dvs äckligt näerå men det är molnigt och rätt kallt. Igår kväll var vi på stan ( nya staden)  och då var det så svinkallt att vi hade vinter jackorna på oss och tamejfan frös ändå.
Ja kanske ska förklara nya och gamla staden, är man inte helt koko så fattar man nog ändå,  den nya staden är en ganska nu stad där det finns butiker i det oändlig  Lewis, Lacoste, Zara, Zara home, Afrikas svar på hm osv. Där har vi tillbringat två kvällar hittills. Har shoppat lite men inte så mkt som jag borde för att vara jag. Finns mkt men i den nya staden är det typ samma kläder som finns hemma så jag har bara lyckats handla ett par champion brallor, en tröja, en kofta, bh och trosor på Jonas begäran ( som dessutom ser ut som en skol uniform så ja undrar ja vad han vill uppnå med den outfiten, fattas bara att han ber mig fläta håret i två flätor oxå haha).  Jonas har köpt ett par brallor ( mjukisar) och nästan ett par skor, han blev dyngsur igår i sina så han skulle kolla å köpa nya men innan velpannan hade bestämt sig så hade allt stängt ( efter två timmars letande efter skojävlar som finns i varannan butik). Idag ska jag Fan tvinga han å köpa dom först bästa men känner jag han rätt så hävdar snåljåpen att han inte behöver ha några skor då hans är torra. Ja han är lite rolig ( läs korkad) min älskade man.

I den gamla staden har vi ännu inte varit men där finns det typ tretusenåttahundratrettiosju moskéer om man går efter kartan vi har och ett torg med en massa stånd ( Anna inte såna stånd utan stånd stånd) plus en massa små gator där man lätt går vilse och även att man kan bli robbad där. Ficktjuvar finns det oxå tydligen gott om där men jag hoppas verkligen både för deras skull och för min och mina barns skull att dom inte ska försöka robba mig för då har dom ju gjort det för sista gången och jag hamnat likförbannat bakom galler i Marocko (utan att ha hånglat upp min karl mitt på gatan, bittert!)
Ja som jag skrev i tidigare inlägg så får man inte pussas på offentliga platser för då kränker man tydligen nåt som det här nunnelandet tror på. Jag å Jonas som trodde att polisen vislade på oss för att vi stod i vägen igår, kanske va för att vi hånglade i ett hörn på stan. Haha skulle ha frågat polispojken om han ville vara med för att se hans reaktion. Näe skämt å sido..........dont worry jag ska sköta mig så jag får komma hem och göra provhelvete och redovisningen om hudcancer så siwan blir nöjd

Ringde till älskade Elina idag, hon tyckte nog det va bra skönt med mini mamma på borta plan då hon fritt kunde pimpla red bull utan att jag någon tjatade om riskerna haha. Vänta du bara Elinabus jag kommer snart hem. Mouhahaha!

Tänker på er där hemma i skolan, Fan jag tillåmed saknar er ju!
Angelica, här är ett zombie liknande landskap så ditt ansikte får jag upp så fort jag kollar ut.

Nu ska jag passa på att pussa på min karl medans man får ( vi är på hotellrummet) för sen ska vi träna upp prut tekniken (nä Elina inte prutt tekniken, den står du för. Du kanske kan starta kurser tillåmed) och akta oss för ficktjuvar och slåss mot rånare.

Nu ser du efter brudarna Pelleplutt å ta din medicin som du ska nu när jag inte kan vara hemma och påminna dig.

Förresten bli inte förvånad om jag fastnar i tullen för att försökt smuggla in sisådär en tvåtusen söta små ungar i resväskan eller nåt. När vi red kamel så red vi ju som sagt bort håren på Jonas lår dvs i en och en halv timme ut på landet. Vi fick se hur dom levde och även smaka deras råttgift till te som man av vänlighet måste tvinga i sig. Men det bästa/sämsta var att man såg barnen. Iochförsig i rena och hela kläder men en flicka sprang efter min kamel och vinkade och sträckte ut handen.............moders känslorna tog över å jag var nära på att hoppa av djurhelvete i farten (dvs i  kamel fart= slowmotion) och ta med mig henne hem, fick dock arga blicken av Jonas som tycker jag ska försöka lära mig att jag inte kan rädda hela världen ( va Fan vet han om det, paff han skulle bli om det visade sig att jag är nya Jesus eller än bättre nya gud) haha! 
Ja det var faktiskt riktigt jobbigt att lämna henne. Funderar på att ta en taxi dit igen (typ en timmes bilfärd bort) för att ge henne lite presenter innan jag åker.

Här finns defenitvt inte några som helst lagar om hur man inte får köra bil, moppe eller cykel. Det viktigaste är att bilen har tuta å gas. Herre guuuud Asså. Bilarna kör som dårar och filer finns men man bestämmer själv vart hur och när dom finns. Cyklisterna åker mitt i vägen med bilar som blåser på i 200 knyck. Barn cyklar tvärs över vägen på en fullt trafikerad väg UTAN HJÄLM för det finns inget hjälmtvång här inte. Såg säkert hundra små moppar med en man som körde, en kvinna bakpå som har/ hade sitt spädbarn på armen och som körde i 100 utan hjälm å utan ens mössa på ungen. Fan öroninflammation kan ju inte existera här eller oxå är det medfött att ha öroninflammation. Jag som trodde hjärnan skulle rinna ut genom örat för att vi gick ner för landning, stackars små söta barn. Näe kanske stannar  här å gifter mig med någon mäktig snubbe ( läs gubbe) och inför lite lagar å regler.
Införa Ica Maxi vore nog bland det första jag skulle ha gjort så jag ens.skulle ha en överlevnad chans!9

See ya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar