Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

måndag 27 januari 2014

Säsongs premiär

Dagen har flytit på även fast den mestadels har stått stil för mig, tröttheten som infunnit sig är olidlig.
Igår skulle vi städa å dona för huset såg ut som ett bombnedslag milt sagt. Det enda vi hann igår var att tvätta, packa upp alla väskor och ta bort den värsta skiten. Vet inte vad svärmor gjort men till å med köks fönstren var skitiga men men inte gör de nåt e.
Idag började vi morgonen med att snozzzza lite för länge så det blev lite panik imorse så det va bara att lämna huset som det stod med disk å obäddade sängar. Lämna kidsen som var lika trött som mamman. Vincent gick bra men loui grät som bara den, har varit väl rädd att mamma skulle försvinna igen men där gick han på en nit för hela dagen har jag bara suttit och tänkt på min lilla kråka. Hade prov från åtta till halv tolv. Hade inte ens kollat i böckerna men eftersom jag är en naturbegåvning så fick jag minst G sa läraren (hon hade bara kollat över proven och kollat vilka som blev godkänd) yiiiippiiiieee. Jag har alltid haft höga krav på mig själv men på just det här provet är jag glad om jag får godkänt å det fick ja ju. Nu ska jag bara göra en halvtimmes redovisning innan jag kan få betyg för det vi gjort nu i medicin.

Andra halvan av dagen satt jag och försökte undvika att somna på lektionen.
Hämtade kidsen på dagis och sen hem. Älskade hem. Längtar även till våren då jag beslutat mig för att inreda med lite nytt.

Kom hem och det såg ut som ett ännu större kaos då dom stora bara hade kastat sina kläder, skor, väskor i hallen och gjort mat men tydligen glömt att man ska plocka undan efter sig. J hade.möte mellan fyra år sex så han kom hem sent och jag höll på få ett Psykbryt innan han kom och jag fick börja plocka undan. Kan ju liksom inte sätta ner loui utan att han skriker så jag får ju gå å bära han hela tiden, mysigt än men fråga mig om en vecka är!?

Nu har jag fortfarande inte hunnit med att städa allt utan bara putsat fönster och tagit hand om kidsen. Får städa i helgen, pina sig igenom veckan i skiten så blir det bra till slut.

Nu är det familjen annorlunda äntligen och jag ligger i sängen och kollar medans jag hör Vincent å filippa käka kvällsfika i köket, Nathalie och Cerine kollar på familjen annorlunda  i sina rum och har längtat lika mkt som mig.

Skulle ha tagit mig ner på gymmet men det får bli då jag piggnat på mig lite så orken finns.

Näe nu ska jag fortsätta beundra Mirka och dom andra föräldrarnas tålamod och få lite eget tålamod på köpet. Fan klarar dom det med tolv barn så ska väl ändå jag greja fem kids eller va säger ni?

Bye Bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar