Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

onsdag 1 januari 2014

Summering

Önskar jag hade fler timmar på dygnet men tyvärr så har jag inte det och hinner därmed inte med bloggen så mkt som jag skulle vilja.
Ja idag är det första dagen på det nya året och jag tror och hoppas att 2014 kommer att bli minst lika bra som 2013.
Jag har faktiskt några nyårs löften eller löften å löften , iaf några saker som jag ska eftersträva för att jag ska bli en bättre människa och medmänniska.  
Ett av löftena är att återigen sluta med socker.  Ja jag vet, jag slutade med socker och klarade mig i två månader............. ...................sen blev det jul och mkt ledigt från plugget och mkt gosaker, jag kunde helt enkelt inte stå emot utan knaprade godis som aldrig förr.  Detta fick såklart en massa konsekvenser.  Jag blev den största bitchen som gått i ett par skor mot min kära J.  Hur fan han stod ut under dom här två veckorna fattar jag inte.  Jag blev tiotusen gånger värre än jag någonsin varit.  Japp han ska stor cred min kära make.   Tack baby för att du stod ut med mig och än är det långt ifrån över innan skiten försvunnit ur kroppen.   När jag säger sluta med socker så menar jag mer läsk än nånting annat.  Cola drack ju jag två liter om dagen i femton år tills jag plötsligt bytte ut det mot Loka.  Hade abstinens och diverse åkommor pga sockersuget.  Jag drog ner kraftigt på godiset och ska göra det igen.  NU JÄVLAR SKA DET BLI ORDNING PÅ TORPET IGEN!!!!

Så jag hade tänkt summera dom senaste dagarna

23 december gick vi sista dagen i skolan före jul,  stressigt när jag ändå hade lite kvar att handla innan julafton så efter skolan så blev det direkt en shoppingtur på stan innan man kunde pusta ut.

24 december JULAFTON

Vi började dagen med att försova oss, vi vaknade nio och halv tio skulle vi få besök av svärmor och Ove på julfrukost, vilken jävel kom ens på begreppet julfrukost och ännu värre vem kom på att man ska käka julfrulle tillsamans med andra en viss tid??  Herre guuuud enda dagen man verkligen vill vara själva och bara mysa fast det är ju kört redan i starten då barnen vägrar att vi firar jul hemma bara vi i familjen utan vill träffa hela släkten helst på en å samma gång. 
Nåja efter mkt stress och panik och tjafs så kom ändå Eva och Ove.  Det är ju verkligen trevligt att vara tillsamans men man måste ju vara en bättre morgonmänniska och åtminstonde vakna av klockan när den ringer,  det gör inte vi haha, men så får vi stressa därefter oxå!!!!

Vi käkade julfröt, skinkmacka och drack kaffe, glögg m.m. och till kaffetblev det en banan och kola kaka som darling gjort.   Barnen älskade den och redan där var mitt sockerberoende igång igen. 
Vi hade julklapps utdelning och barnen fick fina saker så dom blev glada. 

När svärmor med sambo hade åkt hem så dröjde det ungefär en halvtimme innan nästa besök var på antågande, Min pappa, hans sambo och min lilla syster. 
Ingen rast ingen ro.  Påt igen ba!!!!
Dock ingen frukost detta besök utan bara kaffe och kakan.  Jag avstod dock denna gång. 
Även vi hade julklappsutdelning och barnen blev glada över sina julklappar. 

Framåt ett två tiden hade allt lugnat ner sig och man kunde andas ut en stund, dock inte alltför länge innan det var dags att göra sig klar för det obligatoriska firandet i forsa hos min mamma klockan tre. 
Vi samlas hela min syskonskara, mamam och alla syskons barn och barnbarn. vi är väl typ övertrettio pers i en tvåa, JA I EN TVÅA!!!!  Kan summera det med tre ord,  TRÅNGT, VARMT OCH KAOS!!!   Men ack så underbart ändå att träffas och umgås lite allihopa.  Det händer ju typ bara två gånger per år och det är julafton och på midsommar.   Vi käkade och snackade skit, fikade och åt lite mer!!!!
Vi åkte hem på kvällen och väl hemma så var barnen hyper inför att tomten skulle komma. Alla barn var intreserade av tomten utan N & C som har växt ifrån det där med tomten och stackars lilla Loui som hoppade upp i mormors famn så fort tomten kom innanför dörren. 

Julgranen och lite paket

Julgranen igen

 Årets tomte

Stackars rädda Loui, tog ett redigt tag i mormors tröja å släppte inte innan tomthelvete gått ut igen.


En förväntansfull nathalie med tindrande ögon.

synd att inte vincent fastnade på nåt kort för han hade ju gjort sig fin som vanligt i skjorta å slips dagen till ära.  
När J fyllde 30 så kom han med skjortan och frågade  "pappa kan du knäppa?" 
"men ska du ha skjorta du då" frågade J förvånat!
"ja du fylle ju åj ju" svarade vincent så självklart att jag nästan dog av skratt!!!


Så vd fick barnen då av tomten?!:

Nathalie fick:
Pengar (2900)
Justin beiber parfym box
2 Victoria secret body mist och en bodylotion
En ny dvd
Kläder
bowling kort
väckarklocka
en high school musical filt
One direction bok
hörlurar
tandsmycke
pennor
sminkbox
parfymer
smycken
och en massa massa mer men det här var vad jag kommer ihåg

Cerine fick:
3 olika pennfodral som man ska måla på
en liten julgram som hon ville ha
väckarklocka
hörlurar
4 pysselböcker
en sparkcykel som man även kan sätta på medar på så kan man åka med den på snön
top model smink bok
dagbok
scrap booking set
pennor
trosor
kläder
high school musical filt
en ny dvd
två böcker som hon hade önskat sig
pengar (2900)
sminkbox
kuddar
parfymer 
smycken
victoria secret bodymist
och massa som jag inte kommer ihåg ens om jag försöker

Filippa fick:
Lego friends kryssningsfartyg
Lego friends olivias hus
Lego hus av en anna variant
pysselböcker
Barbie dockor
Pengar (700)
5 filmer
Pet shop hus
robot hund
kläder
super model pysselbok
en mjukdjur (en yoohoo)
pennor 
hello kitty pärlor
en åkmadrass (en rosa såklart)

Vincent fick:
kläder
filmer
pennor
pickadoller och pistoler som låteroch blinkar (3st)
leksaker från flygplan filmen
Bilar
garage
djur
Målarböcker
en sittpufff från filmen flygplan
och ja en massa annat 

Loui fick:
trummor
gitarr
en papegoja som härmar en hela jävla tiden
Ett garage till sina bilar
en gungelefant i färgglada färger
en radiostyrd dumper
en radiostyrd bil
och andra leksaker
kläder
 m.m.

Ja det var väl i korta drag vad våra barn fått av tomten i år.
Jag och j byter inte julklappar utan jag föredrar att lägga dom pengarna på barnen ist. 
Julen är barnens högtid och ska så vara anser jag, det är ju inte jag som blir glad av paket och av att tomten kommer utan det är till för barnen ju. 
Därför har jag alltid haft en vit jul. Lite roligt eftersom jag inte dricker annars heller men jag önskar alla barn fick ha nyktra föräldrar på åtminstinde julen. Alla barn har rätt att känna sig trygga och glada och framför allt på julen, så tänk på det nästa år om ni föredrar att ta snaps till maten å allt skit vad ni kanske tippar i er vid julbordet. 

Resten av julaftonen njöt jag av  det speciella lugnet som infinner sig när alla barn leker med sina julklappar och allt är frid och fröjd. 
J byggde Lego med filippa till ett på natta med hjälp av vincent.

nathalie och cerine beställde nya mobiler för sina pengar men eftersom nathalie tjatat om en iphone ett år snart så fick hon ta min 4s så tar jag hennes nya när den kommer (imorgon eller på fredag).
Cerine vill oxå ha en iphone men hon nöjde sig bra med att ha den hon beställde så hon är nöjd även fast hon helst skulle vilja ha en Iphone. Får väl se om man köper en till henne då hon fyller år ist.


den 25 december

Var en slappardag.  Fy tusan vad skönt att bara ta det lungt efterall stress som jag hade innan jul med julklappsinköp, planering av jonas presenter, planering av jonas överrasknings middag, prov i skolan osv. 
På kvällen kom svärmor och tog barnen en stund medans jag occh J tog ett par timmar på tu man hand och såg hundraåringen på bio.  Sevärd helt klart men man hade ju inte med allt från boken men men helt klart sevärd ändå!!!



den 26 december
Tjatade Nathalie och cerine med mig på stan för att dom skulle ha smakråd då som skulle shoppa på rean.  nathalie handlade lite kläder men cerine hann köpa en tröja innan hon ledsnade på allt folk å gick hem igen, klok brud jag har!!!
Tog med mig hela familjen upp på lekstugan och filippa bytte en av barbie dockorna hon fick i julklapp då hon redan hade den hon fick. Sen så köpte hon lite andra saker när hon ändå var där för  pengarna hon fick i julklapp. 



Den 27 decmber

Fick jag tid hos mitt hjärta för mina jävla utslag som jag haft i över en månad och som kliar nåt så djävulskt. 
fick salva och tavegyl mot klådan så nu peppar peppar har det blivit bra mkt bättre. Det kliar inte och inga nys utslag heller. 
Barnen sprang på stan för att spendera pengar igen men hittade inte så mkt faktiskt. 

På eftermiddagen drog Nathalie och cerine till Iggesund till stödis.  Vi som blev kvar här hemma myste och tog det lungt. 


28 december
städade jag ut julen här hemma och allt blev som det ska vara igen.  Skönt att ha det gjort tycker jagoch vill helst få bort sakerna innan julen e över. 
Fick besök av Lena, carro och Leon som kikade förbi och Leon lekte med vincent och loui. 
Jag åkte och handlade inför nyår på maxi med Lena.

Jag somnade tidigt och sov å sov å sov.


 29 december
Kom nathalie och cerine hem igen och allt var totalt återställt. 
Jag fick även sovmorgon till halv ett, snacka om att jag tog igen allt slit som varit. 
tog tag å städade lite när jag ändå var pigg nog att orkar med det. 
Ja guud va trött jag varit under en veckas tid, kan nog ha att göra med att jag tror att mitt hb inte alls är så högt.  Kanske ska ta å knapra lite järn tabletter igen. 



Den 30 december
Var det slut med ledigheten för den här gången och återgå till skolan igen.  
Vi hade lite uppgifter att göra men jag vet inte om vi fick så himla mkt gjort utan vi var mest trötta allihopa.  Knatade hem och hjälpte till att förbereda nyårsmiddagen.
Somnade sent som vanligt dom senaste dagarna då j har fullt upp med att spela wii U på kvällarna å nätterna och jag har haft svårt att somna till just det där jävla ljudet.


31 december  NYÅRS AFTON

Vi började dagen med sovmorgon som vanligt. 
Tog det lungt och gjorde en after eight tårta som vi skulle ha nån dag framöver här bara för att. 

Vid fem käkade vi fläskfile med en underbart härlig sås med cantadou vitlök och grädde m.m. och pressad ptatis. Helt klart min favorit rätt just nu. 
Till efterrätt åt vi stinky toffe med glass och knäcksås. 

Sen drog vi till bobyggda där Jocke och Lena hade hyrt bobyggda gården för att ha en lite trevlig nyårs fest.  Dom grillade och åt medans vi lekte med barnen, vi var ju proppmätt sen vi käkade här hemma. 
Sen drack väl några (dock inte jag såklart) lite groggar, öl osv. Jonas spelade gura och sjöng.  Barnen lekte för fullt och hade super skoj.
Här kommer lite bilder från kvällen iaf. 










Vid halv tio drog vi hem igen då barnen tjatade konstant om att dom skulle hinna hem till huik tills fyrverkerierna satte igång. Ja underbart e kort eller va säger man?!.

Hemma drog vi fram chokladfontänen och doppade jordgubbar, banan, annanas och marshmellows (ha överseende med stavningen ) innan det var dags att bege sig ut på terassen och skåda årets fyrverkerier och skåla.

Mysigt hade vi det och barnen var helt slut när dom väl somnade vid två. 
Själv var vi vakna och spelade wii U together till tre å sen slocknade jag som en stock. 

Idag vaknade vi alla sent och har bara tagit det lungt, har städat lite och dammat.  Nu är det dags för tvätten att bli tvättad så jag ska nog kila ner till tvättis innan maten som darling tillagar är klar. Tror det vart tacos idag till barnens förtjusning. 

Imorgon är det dags för skola igen i två dagar innan man har helg och sen ledig på måndag igen.
Jag trodde jag skulle vara utvilad efter ledigheten men fan va jag bedrog mig, är typ lika trött som innan om inte värre, å inget slut ser man heller då man pluggar på en skola som inte har nåt som helst lov, inte sommarlov, inte påsklov inte nåt lov alls utan bara lediga helger fast då pluggar man för att få bättre betyg.   Suck ja det är ju bara ett år och fyra månader kvar drygt. 

Sommaren 2015 ska jag sova sova sova och umgås med mina barn så mkt jag bara kan.  
Skulle sitta fint med en liten semester snart!!!!!


Tack för att ni orkade stå ut hela vägen ända hit, är nog det längsta inlägget på evigheter men god fortsättning på det nya året alla underbara läsare!!!! 










My Life, My Passion & My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar