Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

torsdag 23 januari 2014

1000 kameler

Idag åkte vi till The old Marrakesh. Direkt när vi hoppade ur The shuttle bus så blev vi pålurade en guide för 50 dirham.
Han visade oss moskéer och en massa andra sevärdigheter och slutligen kom vi till heaven. Alltså det var torg gränder å mer torg och ännu mer slingriga gränder. Han visade oss ett ställe där dom gjorde olja för kosmetik bruk, mot värk och en massa andra saker helt från naturen. Jag min lättlurade turist köpte olja som ska vara totaly incredible för rynkor och annat som kan komma, en burk med frön/ bönor som var mot det mesta men som vi fick dra in i näsan när dom låg i en liten trasa å jag kan lova er att det öppnade upp all slags täppa.
Jag ska erbjuda anki i skolan så kommer hon vara såld.
Guiden visade upp oss i nån gränd där dom tillverkade mattor, stackars tanten satt där och gjorde dom helt själv för hand och jag fick hjälpa henne. Hon fick en slant för besväret. Sen kom vi upp till nåt lager för mattor där dom försökte sälja på oss mattor i alla de storlekar och material. Ägaren frågade även Jonas om han sålde mig för 1000 kameler efter jag sa att jag kunde flytta dit. Det värsta är att han var helt seriös oxå, Fan där hängde jag löst ett tag. Även att jag framförde att det var jag som är bossen av mig å Jonas å jävlar va han smöra. All uppmärksamhet riktades helt plötsligt till mig vilket inte är så vanligt i det här landet. Kvinnor är ju underlägsen männen här och jag har kämpat å kämpat för att ge Jonas en chans men nu kände jag att det var slut på fjäsket och på med hård handskarna. How is da boss???!!!
Sen gick vi runt bland alla olika saker och jag överdriver inte om jag säger att det var över 10.000 stånd med saker i varje gränd och det fanns väl sisådär 1000 gränder.
Jag hade kunnat tillbringat en vecka minst där, ullared släng dig i väggen. Vid varje stopp så väntade guiden utanför och för att roa sig så rökte han en feting. Han frågade även om han fick några snusar å självklart fick han det, vette faan men verkade som att han skulle röka snusen.

Slutade med att vi insåg att utan guiden abdel hade vi varit kvar än och varit vilse så vi gav honom 200 dirham som han kan röka upp.
När vi väntade på bussen till hotellet så kom en pundare fram å frågade vad som var vanligast att bruka i sthlm................. Tänkte slå ner fanskapet, ser jag ut som en jävla lodis eller?

Nu är vi på väg tillbaks till hotellet och ska äta lite middag.
Tyvärr blev det inga kort från The old town då det anses som kränkande att fota och då dom kan kräva en på pengar för att man fotar.
Men jag kommer definitivt tillbaks till Marrakesh den saken är säker.

Nu ska vi hoppa av bussen å gå in och fräscha upp oss innan middagen serveras.

See ya and love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar